Audi A4 | Klasyka po raz dziewiąty

Zdjęć szpiegowskich i spekulacji w ostatnim czasie było sporo. Teraz Audi odkrywa karty i pokazuje dziewiątą generację swojego sedana klasy średniej
Audi A1 1.4 TFSIAudi A1 Sportback 1.4 TFSI | Test | Mieszczuch idealny?

Stylistycznie rewolucji nie ma. Pojawiły się nowe kształty LED-owych lamp, a wszystkie linie nadwozia poprowadzono nieco ostrzej, ale nowe A4 to na pewno nie zapowiedź zmian stylistycznych w marce.

Jeżeli wydaje Wam się, że nowe Audi A4 to tylko wersja po facelitingu, to z błędu wyprowadzą Was dane dotyczące wielkości nadwozia. B9 jest większe od swojego poprzednika i mierzy teraz 473 cm długości, 184 cm szerokości i 143 cm wysokości. Rozstaw osi zwiększył się o 25 mm do 282 cm.

Używane Audi A4. Sprawdź ceny

Nawet o 120 kg lżejsze.

Nowe A4 jest też lżejsze i przykładowo w wersji z silnikiem 1.4 TFSI waży jedynie 1320 kg. Wersja nadwoziowa Avant posiada bagażnik o pojemności 505 litrów, ale dzięki kanapie dzielonej w stosunku 40:20:40 po jej złożeniu pojemność ta zwiększa się do 1510 litrów.

Audi A4 B9

Dzięki zwiększeniu nadwozia, wygodniej jest też w nowym wnętrzu. Deska rozdzielcza otrzymała kilka stylistycznych zmian, a lista opcji dodatkowych jest bardzo szeroka i zawiera m.in. system multimedialny, który można połączyć z 10,1-calowymi tabletami i ruterem sieci Wi-Fi.

Silniki Audi A4 - szerokie spektrum możliwości

Audi A4 B9Wideo | Poznaj zupełnie nowe Audi A4

Pod maską znajdą się na dwa silniki benzynowe - 1.4 TFSI o mocy 150 KM i 250 Nm i 2.0 TFSI o mocy 190 KM lub 252 KM (odpowiednio 320 Nm i 370 Nm) oraz dwa silniki TDI o pojemności dwóch i trzech litrów. Mniejsza jednostka osiąga maksymalnie 150 KM i 320 Nm lub 190 KM i 400 Nm, a większa aż 218 KM i 400 Nm i 272 KM i 600 Nm momentu obrotowego. Absolutną nowością będzie 170-konna wersja 2.0 TFSI napędzana gazem CNG. Silniki benzynowe i 2-litrowe Diesle będą współpracować z manualną 6-biegową skrzynią bądź 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową S tronic. Jednostki 3.0 TDI wyposażone będą w 8-biegowy automat.

Samochód w salonach zobaczymy na jesieni tego roku. Ceny auta nie są jeszcze znane. Oczywiście największym konkurentem nowego Audi A4 będzie BMW serii 3, które właśnie przeszło facelifting, oraz Mercedes klasy C.


ZOBACZ TAKŻE:

Mercedes C200 | Test | Musi się udać!

Mercedes C200 | Test | Musi się udać!

Zdjęcie Peiying PY-GPS7008 bez map Zdjęcie SmartGPS SG660 Europa Zdjęcie TOMTOM START 50 Europa
Peiying PY-GPS7008 bez map SmartGPS SG660 Europa TOMTOM START 50 Europa
Sprawdź ceny Sprawdź ceny Porównaj ceny
źródło: Okazje.info
Więcej o:
Komentarze (67)
Audi A4 | Klasyka po raz dziewiąty
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Darek

    Oceniono 80 razy 58

    Szok ! Niedowierzanie ! Cóż za zmiany !
    Z zewnątrz wygląda jakby poprzednia generacja miała nieco głębszy lifting.
    W środku zmiany na duży plus. Ale z zewnątrz ta unifikacja modeli grupy VW jest wręcz niestrawna. Dla konserwatystów jak znalazł.
    A eksperci z tego forum narzekają na nową alfę giulię.
    Wg.mnie przepaść... Oczywiście na korzyść alfy.

  • raku

    Oceniono 52 razy 40

    Sorry, ale to jest ten moment, kiedy konserwa robi się nieświeża.

  • maserakk

    Oceniono 41 razy 31

    Wow! A teraz na poważnie. Kiedy ukażą się zdjęcia nowej generacji A4?

  • Gość: dżejk

    Oceniono 39 razy 21

    Ostatnio wszystkie auta grupy vag są takie kanciaste, bez polotu.
    Dobrze ktoś napisał, że podobna do skody.
    Projektant płakał, jak tworzył karoserię siekierą w klocku drewna.

  • saab900t

    Oceniono 19 razy 19

    Większość tekstów o samochodach grupy VAG rozpoczyna się tak: "Stylistycznie rewolucji nie ma. Pojawiły się nowe kształty LED-owych lamp...", ano nie ma;-). Dalej idzie jeszcze tak: "Jeżeli wydaje Wam się, że nowe Audi A4 to tylko wersja po facelitingu, to z błędu wyprowadzą Was...", jednak dalej tak się wydaje. Czyli zgodnie z oczekiwaniami fanów "dyskretnej elegancji" ;-).

  • panihalinka

    Oceniono 21 razy 17

    Dobrze i poprawnie, chociaż estetycznie to właściwie restyling. Brakuje tu jednak czegokolwiek, czym można by się w tym aucie fascynować. Wnętrze na zdjęciach robi dobre wrażenie poza jednym przerażającym elementem - tablet z biedronki. Czy on jest tu na stałe? Wygląda na bardzo źle wkomponowany, prawie tak źle jak w mercedesach. A przecież audi ma fajne instrumenty główne, przejmujące w całości rolę wyświetlacza. Czyste, horyzontalne linie kokpitu i wlepiony tablet... Na szkicach wygląda jeszcze nieźle, ale na żywo zgroza. Mam nadzieję że jednak jakoś się chowa. W konsoli centralnej zwraca uwagę fakt, ze wajcha od biegów jest teraz podpórką pod rękę przy command systemie - wygląda to obiecująco (ciekawe jak w manualu?)
    Ogólnie design na 3+ w skali panihalinki. Teutońsko rzeczowy i teutońsko nudny

  • Gość: ///

    Oceniono 64 razy 16

    Gratulacje, kolejne po A3 i Q7 nowe Audi, które wygląda gorzej od odchodzącej generacji.

  • dupajasi0

    Oceniono 21 razy 13

    Następni, którzy zdecydowali się przykleić tableta, rodem z biedronki, na środku deski rozdzielczej. Pasuje tam jak psia kupa do równiutkiego zielonego trawnika. ;-)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX