Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX
Ford Galaxy | Pierwszy kontakt | Komfort dla rodziny
Ford C-MAX po liftingu
Jako goście Forda mogliśmy jako pierwsi przyjrzeć się mu bliżej i pokonać nim krótką trasę. Oto garść naszych wrażeń i najważniejszych informacji z naszego pierwszego kontaktu z Galaxy.
Co jest najważniejsze w samochodzie rodzinnym? Oczywiście duża ilość miejsca, wygoda i komfort podróżowania. Wszystko to na pewno znajdziemy w nowym Fordzie Galaxy, bo już po krótkiej jeździe tym autem można stwierdzić, że to jedno z najlepszych aut w segmencie. Trzy rzędy siedzeń dla siedmiu pasażerów, dobra pozycja za kierownicą i, jak przystało na Forda, doskonałe prowadzenie.
Z wyglądu rewolucji nie ma, bo charakterystyczny trapezoidalny grill i smukłe reflektory upodobniły Galalxy do nowej rodziny Fordów. We wnętrzu znajdziemy kilka podobieństw do nowego Mondeo. Deska rozdzielcza jest podobna, a zamiast klasycznych zegarów można zamówić cyfrowy zestaw wskaźników.
To co rzuca się w oczy po zajęciu miejsca w środku to wysoka jakość materiałów (w wersji Titanium X skórzane mogą być m.in. fotele i boczki drzwi) oraz duża ilość opcji dodatkowych (np. ogromny panoramiczny dach, adaptacyjny tempomat czy elektrycznie regulowany w kilkunastu płaszczyznach fotel kierowcy z pamięcią).
Gama jednostek napędowych składa się z dwóch benzynowych silników EcoBoost - 1.5/160 KM i 2.0/240 KM. Nie zabraknie oczywiście turbodiesli. Zmodernizowany silnik wysokoprężny 2.0 TDCi będzie oferowany w trzech wariantach mocy (120, 150 lub 180 KM) Pod maskę będzie mógł trafić także motor 2.0 TDCi z dwiema turbosprężarkami, generujący 210 KM mocy i 450 Nm momentu obrotowego. Wersja 180-konna, którą podróżowaliśmy bardzo dobrze radzi sobie z dużym Fordem. W połączeniu z 6-biegowym automatem zapewnia komfortowe podróżowanie i niewielkie spalanie na poziomie 7,5 litra na 100 kilometrów.
Rodzinny samochód musi być praktyczny, i Ford Galaxy taki jest. Konfiguracja przestrzeni pasażerskiej i bagażowej jest bardzo prosta. W bagażniku umieszczono panel sterowania, który za pomocą jednego przycisku umożliwia składanie wszystkich pięciu foteli drugiego i trzeciego rzędu. Absolutną nowością w segmencie jest jednakże funkcja automatycznego składania i rozkładania foteli trzeciego rzędu. Poza tym pasażerowie mają do dyspozycji mnóstwo schowków.
W porównaniu z drugą generacją nowa wersja Galaxy oferuje o 10 mm więcej miejsca nad głowami pasażerów drugiego i trzeciego rzędu. Należy również wspomnieć, iż nowy model w trzecim rzędzie foteli przewyższa pod tym względem wszystkich konkurentów, górując nad niektórymi nawet o 40 mm, a dzięki zastosowaniu tradycyjnie otwieranych tylnych drzwi więcej miejsca udało się również wygospodarować na wysokości ramion i łokci.
Ford podaje, że auto będzie zapewniać wyższy komfort jazdy. Układ znany już z nowych Fordów Mondeo i S-MAX, umożliwia większy skok koła podczas najeżdżania na nierówności, co skutkuje lepszą charakterystyką tłumienia drgań przenoszonych do kabiny oraz cichszą pracą całego układu zawieszenia. Nowy Ford Galaxy może być również wyposażony w układ zawieszenia samopoziomującego
Galaxy trzeciej generacji to także wyższe bezpieczeństwo. Po raz pierwszy samochód będzie wyposażony w boczne poduszki powietrzne dla foteli drugiego rzędu, a w system przypominania o konieczności zapięcia pasów bezpieczeństwa dotyczy wszystkich foteli. Stabilność auta zapewniają systemy: poprawiający stabilność na zakrętach oraz zapobiegający wywróceniu pojazdu, które dostosowują moment obrotowy silnika i odpowiednio sterują układem hamulcowym, aby pomóc kierowcy w utrzymaniu wybranego toru jazdy.
ZOBACZ TAKŻE:
Partner - materiał
zobacz wybrane produkty

-
Jazda na suwak i korytarz życia obowiązkowe od 6 grudnia. Droga do pracy teoretycznie będzie wyglądać zupełnie inaczej
-
Kierowca skody robił zdjęcia policjantom, ci zatrzymali go do kontroli. Okazało się, że jest pijany
-
Autostrada A2 rusza na wschód. Pierwszy z trzech odcinków między Mińskiem a Siedlcami coraz bliżej
-
TOP30 samochodów osobowych w listopadzie. Toyota Corolla depcze po piętach Skodzie Octavii
-
Nielegalnie przewozili czołgi T-72 przez miasto. Zatrzymali ich inspektorzy, teraz mogą zapłacić nawet 25 tys. zł
- Opinie Moto.pl: Skoda Superb iV - Flagowy liftback Skody teraz z napędem hybrydowym
- Auto Katalog to największy na świecie internetowy salon samochodowy. Jak działa?
- Jakiego SUV-a wybrać w abonamencie? Porównujemy Volvo XC60 i Nissana Qashqai
- Octavia wciąż w formie. Przyglądamy się nowemu cennikowi bestsellera Skody
- Samochód idealny do miasta. Toyota Aygo z rabatem do 6 910 złotych
Forum
- OT - płacz to chyba jest teraz? (11)
- Ponad 200 osób ginie w Polsce rocznie na pasach (11)
- OT - dziś orzeczenie SN w sprawie "wyroku" TSUE (22)
- Masło orzechowe (24)
- Ferrari 488 GTB od 1-go wlasciciela Full opcja (24)
- Woskowanie samochodów Koszalin (5)
- Jazda testowa - mazda 6 2.5 automat (24)
- [OT} Zakaz handlu w niedzielę - konkurencja (75)
- Szans dla KGHM i wszystkich zasobow metali w zlozu (18)
- Tesla na stacjach szybkiego ladowania (56)
Gość: szej
Oceniono 22 razy 10
Z boku widać najlepiej, że to stary model (początek produkcji 2006) ze zmienionymi światłami, grillem i kokpitem. Trzymajcie mnie, bo kupię ze dwa.