Ford Galaxy | Pierwszy kontakt | Komfort dla rodziny

Ford Galaxy oficjalnie został zaprezentowany w kwietniu, ale pierwsza prasowa prezentacja najbardziej rodzinnego modelu Forda odbywa się dopiero teraz, przy okazji Festiwalu Prędkości w Goodwood
2015 Ford C-MaxFord C-MAX po liftingu

Jako goście Forda mogliśmy jako pierwsi przyjrzeć się mu bliżej i pokonać nim krótką trasę. Oto garść naszych wrażeń i najważniejszych informacji z naszego pierwszego kontaktu z Galaxy.

Co jest najważniejsze w samochodzie rodzinnym? Oczywiście duża ilość miejsca, wygoda i komfort podróżowania. Wszystko to na pewno znajdziemy w nowym Fordzie Galaxy, bo już po krótkiej jeździe tym autem można stwierdzić, że to jedno z najlepszych aut w segmencie. Trzy rzędy siedzeń dla siedmiu pasażerów, dobra pozycja za kierownicą i, jak przystało na Forda, doskonałe prowadzenie.

Z wyglądu rewolucji nie ma, bo charakterystyczny trapezoidalny grill i smukłe reflektory upodobniły Galalxy do nowej rodziny Fordów. We wnętrzu znajdziemy kilka podobieństw do nowego Mondeo. Deska rozdzielcza jest podobna, a zamiast klasycznych zegarów można zamówić cyfrowy zestaw wskaźników.

To co rzuca się w oczy po zajęciu miejsca w środku to wysoka jakość materiałów (w wersji Titanium X skórzane mogą być m.in. fotele i boczki drzwi) oraz duża ilość opcji dodatkowych (np. ogromny panoramiczny dach, adaptacyjny tempomat czy elektrycznie regulowany w kilkunastu płaszczyznach fotel kierowcy z pamięcią).

Gama jednostek napędowych składa się z dwóch benzynowych silników EcoBoost - 1.5/160 KM i 2.0/240 KM. Nie zabraknie oczywiście turbodiesli. Zmodernizowany silnik wysokoprężny 2.0 TDCi będzie oferowany w trzech wariantach mocy (120, 150 lub 180 KM) Pod maskę będzie mógł trafić także motor 2.0 TDCi z dwiema turbosprężarkami, generujący 210 KM mocy i 450 Nm momentu obrotowego. Wersja 180-konna, którą podróżowaliśmy bardzo dobrze radzi sobie z dużym Fordem. W połączeniu z 6-biegowym automatem zapewnia komfortowe podróżowanie i niewielkie spalanie na poziomie 7,5 litra na 100 kilometrów.

Rodzinny samochód musi być praktyczny, i Ford Galaxy taki jest. Konfiguracja przestrzeni pasażerskiej i bagażowej jest bardzo prosta. W bagażniku umieszczono panel sterowania, który za pomocą jednego przycisku umożliwia składanie wszystkich pięciu foteli drugiego i trzeciego rzędu. Absolutną nowością w segmencie jest jednakże funkcja automatycznego składania i rozkładania foteli trzeciego rzędu. Poza tym pasażerowie mają do dyspozycji mnóstwo schowków.

Ford Galaxy 2.0 TDCi Titanium X

W porównaniu z drugą generacją nowa wersja Galaxy oferuje o 10 mm więcej miejsca nad głowami pasażerów drugiego i trzeciego rzędu. Należy również wspomnieć, iż nowy model w trzecim rzędzie foteli przewyższa pod tym względem wszystkich konkurentów, górując nad niektórymi nawet o 40 mm, a dzięki zastosowaniu tradycyjnie otwieranych tylnych drzwi więcej miejsca udało się również wygospodarować na wysokości ramion i łokci.

Ford podaje, że auto będzie zapewniać wyższy komfort jazdy. Układ znany już z nowych Fordów Mondeo i S-MAX, umożliwia większy skok koła podczas najeżdżania na nierówności, co skutkuje lepszą charakterystyką tłumienia drgań przenoszonych do kabiny oraz cichszą pracą całego układu zawieszenia. Nowy Ford Galaxy może być również wyposażony w układ zawieszenia samopoziomującego

Galaxy trzeciej generacji to także wyższe bezpieczeństwo. Po raz pierwszy samochód będzie wyposażony w boczne poduszki powietrzne dla foteli drugiego rzędu, a w system przypominania o konieczności zapięcia pasów bezpieczeństwa dotyczy wszystkich foteli. Stabilność auta zapewniają systemy: poprawiający stabilność na zakrętach oraz zapobiegający wywróceniu pojazdu, które dostosowują moment obrotowy silnika i odpowiednio sterują układem hamulcowym, aby pomóc kierowcy w utrzymaniu wybranego toru jazdy.

ZOBACZ TAKŻE:

Taki jest nowy Ford S-MAX

Nowy Ford S-MAX

Więcej o:
Komentarze (11)
Ford Galaxy | Pierwszy kontakt | Komfort dla rodziny
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: szej

    Oceniono 22 razy 10

    Z boku widać najlepiej, że to stary model (początek produkcji 2006) ze zmienionymi światłami, grillem i kokpitem. Trzymajcie mnie, bo kupię ze dwa.

  • Gość: k

    Oceniono 6 razy 6

    No cóż, duże vany to obecnie niszowa klasa także można się było spodziewać, że to będzie duży lift zamiast nowej generacji. Szkoda, że cena mówi co innego. ;)

  • Gość: Rodzina 3+

    Oceniono 7 razy 1

    Jedno z niewielu aut gdzie mieszczą sie 3 foteliki
    Bardzo brakuje bagażnika otwieranego i zamykanego automatycznie, a nie z rozmachu...

  • Gość: fordziarz

    Oceniono 7 razy 1

    ok bryka

  • radek_sziwa

    Oceniono 16 razy 0

    Cóż za ładne wytłumaczenie wady jaką jest brak rozsuwanych tylnych drzwi. Zarowno smax jak i galaxy są jak dla mnie skreślone właśnie z tego powodu. Cmax jest dla mnie za mały.

  • Gość: DD

    Oceniono 9 razy -3

    Po co tyle miejsca nad głową, z którego się nie korzysta, a tylko spalanie podnosi?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX