Lexus IS 200t | Nowy silnik, nowa skrzynia

Jesienią Lexus IS zadebiutuje w wersji z nowym silnikiem o mocy 245 KM współpracującym z ośmiobiegową skrzynią automatyczną
Salon Nowy Jork | Nowy Lexus RX | Większy NXSalon Nowy Jork | Nowy Lexus RX | Większy NX

Lexus IS nigdy nie był oferowany z rozbudowaną paletą silników. Tak jest też w przypadku trzeciej generacji. Obecnie klient, któremu podoba się stylistyka japońskiego sedana i jest zdecydowany na zakup, ma do wyboru benzynową wersję 250 napędzaną jednostką 2.5 V6 (207 KM), lub hybrydę 300h (223 KM). Jesienią dołączy trzecia wersja oznaczona symbolem 200t.

Nowa jednostka napędowa powstała w duchu downsizingu. Ma cztery cylindry i dwa litry pojemności, lecz dzięki turbodoładowaniu osiąga 245 KM mocy przy 5800 obr./min. i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego w zakresie 1650-4400 obr.min.

Kompletny silnik waży 160 kg, jest więc stosunkowo lekki, jak na osiąganą moc. W jego konstrukcji zastosowano system szybkiego osiągania temperatury pracy, rozrząd typu Dual VVT-iW, umożliwiający płynne przechodzenie pomiędzy cyklem Otto i Atkinsona oraz układ D-4ST łączący wtrysk pośredni i bezpośredni. Dzięki temu jednostka potrafi szybko dostosować się aktualnych warunków pracy, by zawsze oferować niskie spalanie. Lexus IS 200t średnio żąda 7,0-7,2 l/100 km (w zależności od zastosowanych kół).

Salon Detroit 2015 | Lexus GS F | Mocno i lekkoLexus GS F | Mocno i lekko

Za przeniesienie napędu na tylną oś odpowiada nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach o nazwie Sport Direct Shift, zaprojektowana z myślą o modelu RC F. Podczas ostrego hamowania redukuje bieg, by kierowca miał pełnię mocy do dyspozycji na wyjściu z zakrętu. Biegi można też zmieniać ręcznie za pomocą łopatek pod kierownicą.

Powyższy zestaw potrafi przyspieszyć ważącego w sumie 1590 kg IS-a 200t od 0 do 100 km/h w 7 sekund oraz zapewnić prędkość maksymalną 230 km/h.

Na właścicielach BMW 328i (2.0t, 245 KM) nie zrobi to wrażenia, bowiem konkurent z Monachium setkę osiąga w 5,9 sekundy i w sprzyjających warunkach na niemieckiej autostradzie bez problemu dobije do elektronicznego ograniczenia przy 250 km/h.

Nowy Lexus IS 200t trafi do salonów w całej Europie we wrześniu tego roku. Ceny nie są jeszcze znane.

ZOBACZ TAKŻE:

Infiniti Q50 2.0T | Pierwsza jazda | Efekt współpracy

Infiniti Q50 2.0T | Pierwsza jazda | Efekt współpracy

Więcej o:
Komentarze (13)
Lexus IS 200t | Nowy silnik, nowa skrzynia
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: kalepusznik

    Oceniono 18 razy 14

    chciałbym zobaczyć takiego co z bmw 3 osiągnął 5,9 do 100:)

  • Gość: maka

    Oceniono 3 razy 3

    Jeżdżę IS 200t od ok. 2 tygodni. Przede wszystkim niesamowita dynamika silnika we wszystkich zakresach obrotów. W trybie normal auto płynnie wkręca się na obroty, w trybie sport - to po prostu rakieta. Doskonale dobrane przełożenia w 8 stopniowej skrzyni biegów.

  • antoniferdynand

    Oceniono 3 razy 3

    Właśnie zobaczyłem reklamę Lexusa IS w nowej wersji 200T. Założyłem, że jeżeli wersja 250 (V6) obłożona została 18,6% akcyzą, a 200T 3,1% to pewnie będzie tańsze.

    A tutaj taki dinks: Lexus Is 250 (V6) od 138 tys. zł, Lexus IS 200T (R4 turbo) od 162 tys. zł (w promocji 144 tys.), a hybryda 300h (2,5L+el.) - 161 tys. czyli 1 tys. mniej niż wersja ze zwykłym silnikiem 4-cylindrowym.

    Może i ta wersja 200T (245KM) ma teoretycznie większą moc niż V6 250 (203KM), a nawet 300h (223KM), ale jak to bywa z downsizeingiem to tylko teoria. Z tym spalaniem też bym nie przesadzał bo pewnie hybryda jest tu nie do pokonania. O co więc chodzi (zwracam uwagę, że sama różnica w akcyzie to ponad 20 tys. zł)

  • Gość: gość

    Oceniono 3 razy 3

    jak silnik turbo spełnia norme spalin euro ,skoro pali więcej niż wolnossący?

  • Gość: Dominik

    Oceniono 1 raz 1

    mialem takiego do dyspozycji na dwa tygodnie, dostałem go przy przebiegu 1800 km a samochód był z listopada, Mówiąc szczerze wszystko brzmi ładnie i bardzo wygodny samochód ale spalanie mi wychodziło ok 15 litrów w cyklu mieszanym, zrobiłem nim ok 4tys km w te dwa tygodnie i mogę powiedzieć że jak się pocisnie to ładnie idzie, ale trzeba jeździć cały czas w trybie sport, bo po mieście w trybie eko biegi wolno się zmieniają, nie miałem okazji jeździć bmw 2.8, lexus nie robi szału

  • antoniferdynand

    Oceniono 12 razy -2

    Bardzo fajnie się prowadzi, jest bardzo ergonomiczny i wykonany z fajnych materiałów niemniej wygląd ma biesiadny - trącący lekkim odpustem. Poza tym w aucie za ponad 140 tys. brak w standardzie czujników cofania czy 2-strefowej klimatyzacji nie wspominając już o nawigacji jest co najmniej osobliwe.

  • Gość: aaa

    Oceniono 36 razy -20

    Przód tego auta jest ODRAŻAJĄCY

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX