Peugeot 308 GTI | Z pazurem

Peugeot w końcu oficjalnie przedstawił sportową odmianę najnowszej odsłony swojego kompaktu. "308-ka" GTI na kołach zadebiutuje na zbliżającym się Festiwalu Prędkości w Goodwood

Opel Astra OPC | Test | Nie samym GTI człowiek żyje

308 GTI prezentuje się całkiem dynamicznie, ale nie jest krzykliwy (wielkich spojlerów tu nie znajdziemy). Poznamy go po innej strukturze wlotów powietrza w przednim zderzaku, specjalnym wzorze aluminiowych obręczy kół, lśniącym czarnym dyfuzorze czy dwóch okrągłych końcówkach układu wydechowego. Ponadto auto ma obniżone o 11 mm zawieszenie (dodatkowo usztywnione, zmodyfikowano też układ kierowniczy).

Peugeot 308 - ogłoszenia używanych

We wnętrzu sportowych emocji dodają czerwone przeszycia, liczne aluminiowe elementy oraz napisy "Peugeot Sport" i "GTI". Poza tym zamontowano oczywiście mocno wyprofilowane fotele, obszyte skórą i Alcantarą.

Pod maską, tak jak w GT, pracuje benzynowy silnik z turbodoładowaniem o pojemności 1,6 litra. W GTI jest on jednak znacznie mocniejszy. Do wyboru będą dwie wersje - 250 lub 270 KM. W obu przypadkach maksymalny moment obrotowy wynosi 330 Nm. Napęd na przednie koła jest przekazywany wyłącznie poprzez ręczną skrzynię biegów o sześciu przełożeniach.

W zależności od wybranego wariantu sprint od 0 do 100 km/h trwa 6,2 lub równe 6 s. To dobry wynik. 270-konne GTI jest nie tylko szybsze na prostej od słabszego odpowiednika, ale także wyposażone w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Torsen oraz 19-calowe obręcze kół (standardowo montowane są "18-ki"). Ponadto dla topowej wersji przygotowano dwukolorowe malowanie (patrz galeria).

Zobacz wideo

ZOBACZ TAKŻE:

Peugeot 308 GT | Pierwsza jazda | Lwi pazur(ek)

źródło: Okazje.info

Więcej o:
Copyright © Agora SA