Mercedes GLC | Kompaktowy SUV od nowa

Po rewolucji w nazewnictwie model GLK będzie nazywał się GLC. Mercedes-Benz właśnie zaprezentował nowego SUV-a o takim oznaczeniu
Mercedes GLE Mercedes GLE | Ceny w Polsce | Odmieniony ML

GLK miał nieco odrębny charakter, na tle konkurencji wyróżniał się kanciasta sylwetką. Nowy GLC jest opływowy, stylistycznie upodobniając się do najnowszych crossoverów i SUV-ów Mercedesa - modeli GLA czy GLE. Dla klientów, szukających auta o bardziej sportowym lub terenowym wyglądzie, przygotowano pakiety AMG i Off-Road.

Zajrzyjmy do środka, gdzie poczujemy się znajomo. Projekt kokpitu pochodzi z Klasy C. Centralny wyświetlacz będzie występował w dwóch rozmiarach - 7 lub 8,4 cala. GLK ma o 118 mm dłuższy rozstaw osi od ustępującego GLK (2873 mm), więc pasażerowie z tyłu mają więcej miejsca na nogi, mogą też łatwiej wsiadać i wysiadać z samochodu. Do wykorzystania jest również większy bagażnik o pojemności nawet 580 litrów (oparcie tylnej kanapy jest regulowane).

Załadunek lub rozładunek ułatwia funkcja obniżenia krawędzi bagażnika o 40 mm, dostępna z opcjonalnym zawieszeniem AIR BODY CONTROL, oraz dostęp bezdotykowy HANDS FREE ACCESS, który umożliwia otwarcie tylnej klapy bez konieczności wciskania jakiegokolwiek przycisku - wystarczy ruch stopy pod zderzakiem.

Mercedes GLC

Nowa generacja kompaktowego SUV-a jest o 80 kg lżejsza. To efekt szerokiego wykorzystania do jego budowy aluminium oraz wysokowytrzymałej stali.  Producent chwali się, że w połączeniu z nowymi jednostkami napędowym GLC jest nawet o 19 proc. oszczędniejszy, oferując przy tym lepsze osiągi. W chwili debiutu oferta silnikowa składa się z następujących wariantów:
- GLC 220 d 4MATIC, diesel, 170 KM,
- GLC 250 d 4MATIC, diesel, 204 KM,
- GLC 250 4MATIC, benzynowy, 211 KM.

Ponadto w ofercie zadebiutuje wariant hybrydowy GLC 350 e 4MATIC plug-in hybrid, wykorzystujący 211-konny silnik benzynowy i elektryczny o mocy 116 KM. Ta odmiana ma być oszczędna (na napędzie elektrycznym może przejechać do 34 km), ale jednocześnie dynamiczna (5,9 s od 0 do 100 km/h).

Mercedes GLC trafi do sprzedaży w Europie w połowie września br. Na rynku niemieckim będzie kosztować od 44 506 euro.

 

ZOBACZ TAKŻE:

Mercedes GLC Coupe | Konkurent BMW X4

Mercedes GLC Coupe Concept

Zdjęcie AEZ Valencia 7x16 5x112 ET48 Zdjęcie Hankook Ventus Prime2 K115 195/55/R16 87V Zdjęcie Prestigio 5055 Polska
AEZ Valencia 7x16 5x112 ET48 Hankook Ventus Prime2 K115 ... Prestigio 5055 Polska
Porównaj ceny Porównaj ceny Sprawdź ceny
źródło: Okazje.info
Więcej o:
Komentarze (17)
Mercedes GLC | Kompaktowy SUV od nowa
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: 4

    Oceniono 24 razy 20

    Wygląda jak wszystkie ostatnie modele Mercedesa zebrane do kupy (dosłownie).

  • kocurxtr

    Oceniono 20 razy 14

    gdyby nie celownik to mogloby to byc audi hundai czy inny fiat mokka...
    wszystkie wygladaja tak samo - bez indywidualnego sznytu i charakteru

  • blue911

    Oceniono 5 razy 5

    Moze byc. Juz lepszy od tego MLa,ktory wyglada wrecz tragicznie. CHyba zaangazowal designera z Indonezji do niego?? Tylko nie trawie tych I-Padow wyeksponowanych na desce rozdzielczej. Widac, takie czasy? Trudno.

  • andrzejg52

    Oceniono 9 razy 3

    Gdzie te czasy, jak MB produkował 2 modele, normalny (np. W 123) i S-Klasse. Ewentualnie G-Klasse.
    Teraz chyba tylko sam producent może sie w tym polapać.

  • blue911

    Oceniono 4 razy 0

    Sprzedaz na swiecie: 1. Audi, 2. BMW, 3. Mercedes. Ale nic nie jest wykute w marmurze....

  • Gość: Fan

    Oceniono 3 razy -3

    Niestety kupujesz/płacisz tylko za gwiazdę. Samochód jest bezbarwny i ma sporo wad, których nie znajdziesz u konkurencji. Przykład: spróbujcie uzupełnić płyn spryskiwacza szyb. Wlew umieszczono za prawym zawiasem maski (!!!!!!!!!!!). Włącznik świateł awaryjnych umieszczono z prawej strony konsoli, przez co pasażer ma do niego lepszy dostęp niż kierowca. Nie piszę tutaj o takim " drobiazgu" jak piszczące klocki hamulcowe (przebieg ok.14.000 km), ani o skrzypiącym plastiku fotela kierowcy. Skrzynia biegów to porażka. Czas reakcji plus szarpanie ( zmniejszenie prędkości i ponowne przyspieszanie) to jakiś koszmar. Przez chwile myślisz, ze na coś najechała, bo przecież to Mercedes i nie powinien szarpać. No i spalanie !!!!!!!!! Panowie z Mercedesa "pomylili się" o ponad 40 % przy jeździe po autostradzie (!!!!!!!!). Porównajcie dane z oficjalnej strony Mercedesa. Podsumowanie: przeciętny, bez wyrazu za zbyt duże pieniądze.
    Nie warto kupować. Jest kilka lepszych samochodów na rynku od Mercedesa.

  • Gość: Fan

    Oceniono 4 razy -4

    Niestety kupujesz/płacisz tylko za gwiazdę. Samochód jest bezbarwny i ma sporo wad, których nie znajdziesz u konkurencji. Przykład: spróbujcie uzupełnić płyn spryskiwacza szyb. Wlew umieszczono za prawym zawiasem maski (!!!!!!!!!!!). Włącznik świateł awaryjnych umieszczono z prawej strony konsoli, przez co pasażer ma do niego lepszy dostęp niż kierowca. Nie piszę tutaj o takim " drobiazgu" jak piszczące klocki hamulcowe (przebieg ok.14.000 km), ani o skrzypiącym plastiku fotela kierowcy. Skrzynia biegów to porażka. Czas reakcji plus szarpanie ( zmniejszenie prędkości i ponowne przyspieszanie) to jakiś koszmar. Przez chwile myślisz, ze na coś najechała, bo przecież to Mercedes i nie powinien szarpać. No i spalanie !!!!!!!!! Panowie z Mercedesa "pomylili się" o ponad 40 % przy jeździe po autostradzie (!!!!!!!!). Porównajcie dane z oficjalnej strony Mercedesa. Podsumowanie: przeciętny, bez wyrazu za zbyt duże pieniądze.
    Nie warto kupować. Jest kilka lepszych samochodów na rynku od Mercedesa.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX