Opel Cascada z nowym silnikiem

Pod maskę kabrioletu Opla, produkowanego w Gliwicach, trafił nowy dwulitrowy turbodiesel, wprowadzony niedawno w modelach Insignia i Zafira Tourer

Lato bez dachu | Najtańsze i najdroższe kabriolety

Nowa czterocylindrowa jednostka, generująca 170 KM mocy i 400 Nm momentu obrotowego (w przedziale 1750-2500 obr./min.), zastąpiła dotychczasowy silnik o mocy 165 KM. W porównaniu z poprzednikiem nowy silnik rozwija o 3% więcej mocy i o 14% więcej momentu obrotowego przy jeszcze niższym zużyciu paliwa.

Opel Cascada - sprawdź ogłoszenia

Cascada z otwartym dachem z nowym turbodieslem i sześciobiegową ręczna skrzynią biegów według danych producenta zużywa tylko 4,9 litra paliwa na 100 kilometrów w cyklu mieszanym (przy emisji CO2 wynoszącej 129 g/km). Silnik 2.0 CDTI zgodny z normą Euro 6 jest więc lepszy pod tym względem od poprzednika o 6%. To zasługa m.in. zastosowania układu selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) BlueInjection. Kierowca musi być jednak przygotowany na uzupełnianie płynu AdBlue (dostępny na stacjach benzynowych).

Kabriolet Opla przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,3 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 218 km/h. Na zwiększenie prędkości z 80 do 120 km/h na piątym biegu samochód potrzebuje tylko 9,3 sekundy, czyli o 0,7 sekundy mniej niż do tej pory. Poza tym, nowa jednostka ma charakteryzować się wysoką kulturą pracy, co ma jeszcze większe znaczenie w przypadku samochodu ze składanym dachem.

Ponadto w ofercie modelu pojawiły się trzy nowe kolory nadwozia: True Blue, Rocky Coast i Coconut, a pod koniec lata kabriolet otrzyma opcjonalny system pokładowej łączności i rozrywki Opel OnStar.

Opel Cascada 2.0 CDTI 170 KM kosztuje od 136 300 zł

ZOBACZ TAKŻE:

Opel Cascada 1.6 Turbo A/T Cosmo | Test długodystansowy

Materiały partnerów

zobacz wybrane produkty

Więcej o:
Copyright © Agora SA