Cadillac CTS-V | Jesienią oficjalnie w Europie

Najmocniejszy seryjny samochód zbudowany przez Cadillaca jesienią oficjalnie zadebiutuje w europejskiej sieci sprzedaży tej marki
Salon Los Angeles 2014 | Cadillac ATS-V Coupe | Amerykańska rakietaCadillac ATS-V Coupe | Amerykańska rakieta

Podczas gdy ludy pracujące całej Europy kupują samochody z coraz to bardziej okrojonymi pojemnościowo silnikami, pozbawionymi często części cylindrów, Cadillac pokazuje, jak wygląda samochód prawdziwego fana motoryzacji. Nie ma tu miejsca na żadne kompromisy, zamartwianie się emisją CO2, czy płakaniem nad rosnącymi cenami paliw. Najnowszy CTS-V to obiekt nienawiści ekologów, za którym większość z nas i tak będzie oglądać się na ulicach.

Literka V dodana do nazwy to znak, że mamy do czynienia z najpotężniejszą odmianą danego modelu. W przypadku Cadillaca CTS, którego podstawowa wersja napędzana jest miniaturowym 2.0 Turbo o mocy 272 KM, oznacza nie lada rakietę pod maską. Oznaczony jako LT4 silnik to doładowane V8 o pojemności 6,2 litra generujące 640 KM mocy i 855 Nm momentu obrotowego.

Powyższe wartości okazały się wystarczające, by CTS-V mógł rozpędzić się do 100 km/h w 3,7 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną wynoszącą 320 km/h. Aby robił to bezpiecznie, zastosowano sportowe zawieszenie, hamulce Brembo i opony Michelin Pilot Super Sport.

Cadillac CTS-V zadebiutuje w europejskich salonach jesienią tego roku. Cena na rynek niemiecki została ustalona na 98 500 euro. Chcąc kupić najmocniejszego Cadillaca w historii trzeba będzie wybrać się za naszą zachodnią granicę, w Polsce marka nie ma swojego przedstawicielstwa.


ZOBACZ TAKŻE:

 

Wideo | Cadillac CTS-V | Born to be wild

Wideo | Cadillac CTS-V |  Born to be wild

 

 

 

Więcej o:
Komentarze (16)
Cadillac CTS-V | Jesienią oficjalnie w Europie
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • sonix24

    Oceniono 14 razy 14

    Lubię takie:-)

  • mniklasp

    Oceniono 13 razy 11

    CTS jest miedzy ATS i XTS. Cena w USA za CTS 44 tys dolarow podstawowy model V6, 304 KM. W USA a szczegolnie w Kalifornii gdzie te modele sa popularne, sa bardzo restrykcyjne normy emisyjne wiec nie zgadzam sie z artykulem o duzej emisji. Rowniez spalanie nie jest tak duze w porownaniu z duzymi SUV.
    To jest duzy komfortowy sedan , jedynym mankamentem jest slabe przeszklenie , widocznosc( wg mnie) w porownaniu z Mercedesem czy BMW. Jednak cena jest bardzo atrakcyjna. mam w planie go kupic

  • Gość: znawca

    Oceniono 23 razy 5

    Nie masz go i nie bedziesz go mial , nie bedziesz nim jezdzil nigdy nie dowiesz jak sie prowadzi CTS-V.Chlopie nie rob kwasu ,Twoj Top Gear mozesz wlozyc do kibla...........na wiosce.

  • panihalinka

    Oceniono 11 razy 1

    Dobre proporcje i...nuda. Cadillac stał się niewolnikiem swojego dress kodu. Wszystkie samochody od dziesięciu lat wyglądają mniej więcej tak samo. To samo z konceptami. Ten upór z pionowymi światłami z przodu i z tyłu, plus ostra krawędź przez środek bardzo spłaszczył możliwości dizajnerów. Do tego nieczytelny system oznaczeń. I ten CTS-V nawet nie jest zły, nawet ok boczna linia i porzeźbiona przednia maska... Ale to wciąż zalane tym samym stylistycznym sosem.

  • Gość: podpisz się

    0

    w Polsce marka nie ma swojego przedstawicielstwa.

    i tyle w temacie...

  • Gość: atopdzira

    Oceniono 25 razy -17

    a top geara nie ma. nikt mi nie powie, jak bardzo do bani jest nowy caddy

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX