Wideo | Zapowiedź naszych wrażeń z jazdy nową Toyotą Avensis

20 i 21 czerwca w polskich salonach Toyoty za debiutuje nowa Toyota Avensis. We Francji właśnie trwają pierwsze jazdy dla dziennikarzy, na których jesteśmy obecni

Ranking najcenniejszych marek | Toyota liderem

Już niedługo podzielimy się z Wami naszymi wrażeniami z jazdy popularnym autem z Japonii, a teraz zapraszamy Was do dokładnego przyjrzenia się Toyocie Avensis i zapoznania z dokładniejszymi informacjami o zmianach w nadwoziu i jednostkach napędowych.

Samochód otrzymał całkowicie nowy przód nadwozia, w którym wymienione zostały wszystkie elementy karoserii. Reflektory wykorzystują teraz technologię Full Led w światłach do jazdy dziennej, mijania i drogowych. Nowy jest także tył pojazdu oraz całkowicie przeprojektowane wnętrze, które otrzymało nie tylko nowe kształty i wykończenie, ale także materiały i elementy wyposażenia.

Nowy silnik 1.6 D-4D W zgodzie ze współczesną tendencją zmniejszania pojemności jednostek napędowych i osiągania niższego zużycia paliwa, silnik 1.6 D-4D zastępuje w Avensisie dotychczasową jednostkę 2.0 D-4D. W połączeniu z 6-stopniową manualną skrzynią biegów, będzie o ponad 20 kg lżejszy od poprzednika.

Nowy silnik 2.0 D-4D Nowa jednostka 2.0 D-4D będzie równie oszczędna co mniejszy silnik 1.6 D-4D, przy większym nacisku na dynamikę i osiągi pojazdu. Osiąga on 143 KM przy 4,000 obr./min. i 320 Nm w zakresie 1,750-2,500 obr./min. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 9,5 sek, a prędkość maksymalna to 200 km/h.

Silnik ten będzie także wyróżniał się wysoką kulturą pracy oraz systemem Start&Stop. Standardowo współpracując z 6-stopniową manualną skrzynią biegów, umożliwi zużycie paliwa na poziomie zaledwie 4,5 l/100 km.

Nowe jednostki Diesla otrzymały także wydłużone do 20 tys. km. okresy międzyprzeglądowe, a koszt ich obsługi serwisowej na dystansie 90 tys. km. został obniżony o ok. 20%.

Silniki benzynowe

Wszystkie jednostki benzynowe Valvematic (1.6 / 132 KM, 1.8 / 147 KM, 2.0 / 152 KM) zostały zmodyfikowane pod kątem obniżenia zużycia paliwa. Inżynierowie Toyoty zwiększyli stopień sprężania, zoptymalizowali proces wtrysku paliwa oraz zastosowali nowe materiały o zmniejszonym współczynniku tarcia. Znaczne zmiany w automatycznych skrzyniach bezstopniowych CVT, stosowanych z silnikami 1.8 i 2.0, pozwoliły na oszczędności w zużyciu paliwa o 4%.

Zobacz wideo

ZOBACZ TAKŻE:

Toyota GT86 | Test | Historia nieznana

Materiały partnerów

zobacz wybrane produkty

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.