Nowe BMW serii 7 | Na podbój Klasy S

Koniec ukrywania i zdjęć pochodzących z przecieków. Tak oto wygląda nowa generacja BMW serii 7
BMW 435i CoupeBMW 435i | Test | Lepiej już było

Bawarczycy nowym modelem chcą zdominować klasę luksusowych limuzyn. 10 czerwca auto zostało oficjalnie zaprezentowane. Później będzie można go zobaczyć dopiero na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie.

Nowa „siódemka" ma kusić dynamiką jazdy, komfortem i zmyślnymi asystentami podróży. Bawarski okręt flagowy będzie dostępny z normalnym i przedłużonym rozstawem osi. Jedną z nowości jest użycie laminatu z włókna węglowego przy elementach konstrukcji przedziału pasażerskiego. Dzięki użyciu lżejszych materiałów nowy model ma być o 130 kg lżejszy od poprzednika. Odpowiedni komfort jazdy zapewni powietrzne zawieszenie z poziomem regulacji i adaptacyjnymi amortyzatorami, które mają rozpoznawać nierówności zanim w nie wjedziemy. Dla lubiących zakręty przygotowano elektromechaniczne stabilizatory, które redukują pochylanie karoserii w łukach.

Seryjnie montowane będą światła w technologii LED, opcjonalnie dostępne będą również laserowe (tylko dla świateł drogowych).

BMW serii 7 2015

Pod maską pozostaną silniki 6 i 8 cylindrowe. Zupełnie nowa będzie hybryda plug-in. Na początku dostępna będzie tylko jedna jednostka wysokoprężna. Będzie to 3 litrowy, 6-cylindrowy, rzędowy diesel (730d) o mocy 265 KM. Również trzy litry, 6 cylindrów i turbodoładowanie posiada benzynowa wersja 740i, która dysponuje mocą 326 KM. Topową jednostką będzie póki co silnik V8 biturbo, o pojemności 4,4 litra i mocy 450 KM (750i). Pojawi się również wersja o oznaczeniu 740e, która napędzana będzie silnikiem 4 - cylindrowym. To premiera tak małej jednostki napędowej w nadwoziu „siódemki”. 2 litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy osiąga moc 258 KM i jest wspomagany 70 kW silnikiem elektrycznym. W sumie w tej wersji auto osiąga moc 326 KM. Dla tej hybrydowej wersji BMW podaje średnie zużycie paliwa na poziomie 2,1 l/100 km. Limuzyna może jeździć również wyłącznie na prądzie. Pod warunkiem, że nie szybciej niż 120 km/h i nie dalej niż 40 km. Bateria zabiera jednak nieco pojemności bagażnika. Z 515 pozostaje 420 litrów.

Napęd na cztery koła jest dostępny dla wersji V8, diesel i hybryd. Dla wersji z przedłużonym rozstawem (+14 cm) xDrive oferowany jest dla wszystkich modeli. Za zmianę biegów odpowiada wyłącznie 8 biegowa, automatyczna przekładnia.

Wnętrze również ma opływać w luksus. O odpowiedni nastrój dba regulowane oświetlenie i panoramiczny, szklany dach z możliwością regulacji koloru. System iDrive wspomagany będzie nową funkcją - regulacją gestami/ruchami dłoni. Pasażerowie siedzący na tylnej kanapie mają do dyspozycji zintegrowany tablet.

 

Na pokładzie pojawi się wiele nowoczesnych systemów. Seria 7 potrafi rozpoznać odpowiednio wcześnie najechanie na tył pojazdu i automatycznie dociska pasy, dohamowuje po kolizji i włącza światła awaryjne. Poza tym ostrzega przed zmianą pasa bez użycia kierunkowskazu, utrzymuje samochód na swoim pasie ruchu z aktywną ochroną przed zderzeniem bocznym. Oprócz tego kto chce może po naciśnięciu przycisku zaparkować swoje BMW automatycznie, bez udziału kierowcy. Stereotypy o tym, że kobiety nie potrafią parkować można sobie schować między książki.

Polskie ceny nowego modelu jeszcze nie są znane.

ZOBACZ TAKŻE:

BMW M5 | 30 lat mocy

BMW M5 E28

Zdjęcie Fulda SportControl 225/50/R16 92W Zdjęcie Płyn do chłodnic -37st. PRESTONE 4l. Zdjęcie BMW Motorsport Plecak (7000000)
Fulda SportControl 225/50/R... Płyn do chłodnic -37st. PRE... BMW Motorsport Plecak (7000...
Porównaj ceny Sprawdź ceny Sprawdź ceny
źródło: Okazje.info
Więcej o:
Komentarze (51)
Nowe BMW serii 7 | Na podbój Klasy S
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • ignatz

    Oceniono 22 razy 20

    "...można sobie schować między książki" - raczej bajki. Poza tym jaki wg autora jest związek między kobiecymi umiejętnościami parkowania a wyposażeniem BMW?

  • Gość: jaro

    Oceniono 24 razy 18

    co sobie gimby popisały, tego nikt nie odbierze :)

  • xezaq

    Oceniono 14 razy 10

    Seria 7 z czterocylindrowym silnikiem. Piekło zamarzło.
    O "dwunastce" już tylko historia pamięta.

  • Gość: Rowerzysta2x2

    Oceniono 20 razy 10

    Z tyłu bardzo przypomina Lexusa LS. Ogólnie - o wiele ładniejsza i bardziej elegancka niż obecna, choć zmiany nie są chyba rewolucyjne. Ot, zmienione światła przednie, poszerzony optycznie i pas tylny. W środku zmian nie widzę właściwie żadnych - wnętrze, jak w każdym BMW. Pod tym względem S-klasa to był przełom, tutaj raczej kontynuacja.
    Ale przypuszczam, że jeździ się lepiej i przyjemniej jednak BMW. Może kiedyś będzie mnie stać :)

  • Gość: kik

    Oceniono 26 razy 6

    Dobra dobra, wszyscy tylko piszą, że fajnie fajnie ale S-klasy nie pobije, albo, że S-klasa zdystansowała BMW. To teraz moje pytanie - jakieś argumenty, konkretne? Bo ze zdjęć, które oglądam to raczej nowa 7 wygląda znacznie lepiej od S-ki. W S-klasie te wyświetlacze wyglądają jakby ktoś telewizor na chama obkleił plastikiem. Więc czekam na konkrety, no chyba, że te wszystkie teksty piszą trolle z Mercedesa ;)

  • hiszpan25

    Oceniono 6 razy 2

    ciekaw jestem ilu "VIPow" zdecyduje sie na wersje 740e :)

  • 0

    Moja znajoma z PŁ w Wydziału chemii od 1994 roku. Powiedziała iż przejechała by mnie Ela Sp. BMW klasy S i mąż jej dr z PŁ kupił jej nowe i całował ja po d...
    Moje życie warte jest więcej niż przejechania mnie na pasach pieszych takim autem dla satysfakcji Eli . Auto ładne.

  • Gość: aaa

    Oceniono 2 razy 0

    ale stylistyczna sraczka

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX