Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC | Zamierzają pobić Rekord Guinnessa

Honda postanowiła zweryfikować zużycie paliwa oszczędnego silnika Diesla 1,6 i-DTEC w rzeczywistych warunkach eksploatacji, biorąc udział w wyprawie wiodącej przez całą Europę (łącznie 13 000 kilometrów), której celem jest ustanowienie nowego Rekordu Guinnessa w zakresie niskiego zużycia paliwa. Auto wjechało właśnie do Polski

Honda CR-V FL 1.6 i-DTEC | Wewnętrzne zmiany

Dwóch członków zespołu badawczo-rozwojowego z należącego do Hondy centrum European Research & Development (R&D) rozpoczęło długą podróż modelem Civic Tourer w poniedziałek, 1 czerwca 2015 roku Fergal McGrath i Julian Warren wyruszyli z Aalst w Belgii w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara, kierując się w stronę Holandii i Niemiec, aby po około 25 dniach i przejechaniu łącznie 13 614 kilometrów, powrócić do miejsca startu.

9 czerwca, w dziewiątym dniu podróży, samochód wjechał do Polski przez przejście graniczne Budzisko - Kalwarija i będzie przemierzał nasz kraj - między innymi - przez Augustów, Łomżę, Ostrów Mazowiecką, Warszawę, Piotrków Trybunalski i Częstochowę. Przebieg podróży można na bieżąco śledzić na stronie internetowej:  www.tracker.co.uk/RealFuelChallenge .

Honda podejmuje próbę bicia REKORDU GUINNESSA po przeprowadzeniu kilku niezależnych testów, które potwierdziły, iż jednostka 1,6 litra i-DTEC zużywa mniej paliwa w rzeczywistych warunkach drogowych, niż deklaruje producent. Japońska firma chce więc pochwalić się osiągami swojej zaawansowanej konstrukcji i wprowadzić nowe standardy w tej klasie, ustanawiając nowy REKORD GUINNESSA. Podobna próba jeszcze nigdy nie była podejmowana w Europie.

Zgodnie z wytycznymi Księgi Rekordów Guinnessa, podczas próby bicia rekordu, w samochodzie - przez całą podróż - muszą znajdować się obaj kierowcy. Zobowiązali się, iż każdy z nich pokona codziennie około 592 kilometrów w 7,5 godziny. Samochód biorący udział w próbie bicia rekordu musi być modelem seryjnym, w którym nie wprowadzono żadnych modyfikacji mogących wpłynąć na wynik. Fakt ten potwierdza niezależny świadek na początku i na końcu próby. Samochód może jechać wyłącznie po lądzie, dlatego trasa nie obejmuje Wielkiej Brytanii, Irlandii, Cypru i Malty, które wraz z pozostałymi państwami należą do Unii Europejskiej. Ponadto, auto musi być tankowane do pełna na każdym postoju na stacji benzynowej, co ma zapobiec wpływaniu na wynik zużycia paliwa poprzez obniżanie masy własnej auta.

Oficjalna nazwa Rekordu Guinnessa brzmi "Najniższe zużycie paliwa - wszystkie 24 państwa Unii Europejskiej", a wydajność paliwowa będzie mierzona w litrach na 100 kilometrów oraz w milach na galon. Jeśli próba zakończy się sukcesem, nowy rekord będzie obowiązywał wszystkie samochody osobowe, w tym modele hybrydowe i elektryczne. W oparciu o rygorystyczne założenia, załoga samochodu biorącego udział w próbie bicia rekordu musi zgromadzić w każdym z 24 wymienionych państw określone dowody, jak na przykład zapis w dzienniku pokładowym dotyczący spalania/przebiegu, odczyt GPS, nagranie wideo, zdjęcia oraz podpisy niezależnych świadków, co będzie gwarancją tego, iż zespół rzeczywiście odwiedził te państwa.

24 państwa, przez które przejedzie Honda Civic Tourer, w kolejności alfabetycznej: Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Niemcy, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Węgry i Włochy.

ZOBACZ TAKŻE:

Honda Civic Tourer | Pierwsza jazda | Powrót w dobrym stylu

Więcej o:
Copyright © Agora SA