Galeria | StarDrive 2015 | Zlot zabytkowych Mercedesów

W dłuższy weekend na początku czerwca, w Łodzi i okolicach odbył się XIV zlot Klubu Zabytkowych Mercedesów. Zapraszamy do galerii zdjęć z tego wyjątkowego wydarzenia w polskim świecie zabytkowej motoryzacji

Aukcje | Mercedes CLK GTR Roadster | Czarna owca

Do Łodzi przyjechało w tym roku blisko 90 aut z Polski i zza granicy, w tym wyjątkowe modele z lat 30., unikalne egzemplarze Adenauera w wersji kabriolet oraz przedstawiciele kolejnych pokoleń roadsterów z rodziny SL. Już od czwartku, 4 czerwca, samochody dumnie prezentowały się na rynku łódzkiej Manufaktury. W piątek załogi wzięły udział w lokalnym rajdzie, a w sobotę opanowały reprezentacyjną ulicę Piotrkowską.

Tradycyjnie, na zlocie zabytkowych Mercedesów StarDrive Poland stawiły się wyjątkowe egzemplarze z kolejnych epok motoryzacji, począwszy od wczesnych lat 30. do późnych 80. Łącznie do Łodzi przyjechało około 90 załóg z Polski i innych krajów, w tym z Czech i Anglii. Auta wyselekcjonowano nie tylko pod kątem wieku (przyjmowane są modele nieprodukowane co najmniej od 25 lat) i stanu technicznego, ale również z uwzględnieniem ich "osobistej" historii.

Dla przykładu, Mercedes 170 V Cabrio A z 1938 roku należy do obecnego właściciela od 40 lat i w tym czasie zaliczył dziesiątki imprez dla aut zabytkowych, m.in. liczący 1100 km rajd alpejski "Alpenfahrt". Z okresu międzywojennego pochodzi też luksusowy typ 290 (W 18) z otwartym nadwoziem. Ponadto na zlocie pojawiły się unikalne Adenauery w wersji kabriolet, w tym pierwszy z 65 wyprodukowanych egzemplarzy modelu 300d Cabriolet D (W 189) z 1958 r., limuzyna 600 (W 100) oraz bardzo cenione coupe i kabriolety należące do typoszeregu 111/112. Nie zabrakło również roadsterów z rodziny SL: od klasycznych modeli 190 SL (W 121) i Pagoda (W 113) do youngtimerów z serii 107, a także przedstawicieli młodszych pokoleń Mercedesów, takich jak 123 czy 126. Wartość najbardziej unikalnych pojazdów biorących udział w zlocie szacuje się na ponad 4 mln zł.

W piątek klasyczne Mercedesy można było zobaczyć w ruchu, bo na uczestników czekał ponad 100-kilometrowy rajd połączony ze zwiedzaniem EC1 oraz Białej Fabryki. Ukoronowaniem imprezy był sobotni konkurs elegancji. Jego pierwsza część rozpoczęła się rano na ulicy Piotrkowskiej. Na wysokości Placu Schillera każda załoga musiała zaprezentować się w możliwie ciekawy sposób. Specjalna komisja brała pod uwagę między innymi dopasowanie stroju do epoki, z której pochodzi dany samochód. Ciąg dalszy konkursu odbył się w godzinach od popołudniowych na rynku Manufaktury, gdzie fani klasycznej motoryzacji mieli okazję zobaczyć Mercedesy z bliska i porozmawiać z ich właścicielami. Kolejny, jubileuszowy XV zlot już za rok w Gdańsku.

ZOBACZ DUŻĄ GALERIĘ ZDJĘĆ ZE ZLOTU

ZOBACZ TAKŻE: Mercedes 220 SE | Test | Unikatowy Skrzydlak

Copyright © Agora SA