Nowe BMW X1 | SUV zamiast wysokiego kombi

Dotychczasowy przepis na X1 okazał się nie do końca trafiony. Przy konstruowaniu drugiej generacji BMW nie popełniło błędu

Audi Q3 po faceliftingu | Powiew świeżości w ważnej klasie

Pierwsza generacja BMW X1 pojawiła się w 2009 roku. Zamiast upodobnić ją do konkurencji BMW postawiło na niską niemal sportową sylwetkę wysokiego kombi. 730 tys. sprzedanych egzemplarzy to mniej, niż się spodziewano. Okazało się, że klienci oczekują czegoś innego.

Konstruując drugą generację X1 firma z Monachium zaprzestała eksperymentów. Nadwozie zyskało 53 mm wysokości, przez co teraz wygląda w końcu jak prawdziwy SUV. Osoby poszukujące wygodnego samochodu nie powinny być zawiedzione. Przednie fotele umieszczone są 36 mm wyżej, niż u poprzednika.

BMW zapewnia, że ilość miejsca na kolana zwiększyła się na tylnej kanapie o 37 mm, co nie przeszkodziło wygospodarować większego o 85 litrów bagażnika, co w sumie daje pojemność 505 litrów. Oczywiście trzyczęściowe oparcie tylnej kanapy można składać w dowolnej konfiguracji, co pozwala przy dwójce pasażerów otrzymać przestrzeń ładunkową do 1550 litów.

Nieco smutny widok czeka nas, gdy spojrzymy na deskę rozdzielczą. BMW od lat wierne jest nie tylko zorientowanemu na kierowcę kokpitowi, ale też materiałom i stylistyce, która części wiernych klientów zdążyła się już opatrzyć. Nie można jej jednak odmówić funkcjonalności, wszystkie elementy obsługi są na swoim miejscu w zasięgu ręki. Nowościami na pokładzie BMW X1 są systemy Head-Up Display i Driving Assistant Plus.

Nowe X1 do salonów sprzedaży trafi najwcześniej w październiku. Na początku będzie oferowane wyłącznie z dwulitrowymi jednostkami wysokoprężnymi (150 KM, 330 Nm; 190 KM, 400 Nm; 231 KM, 450 Nm) i dwoma benzynowymi (192 KM, 280 Nm; 231 KM, 350 Nm). Wszystkie te silniki standardowo będą łączone z sześciobiegową skrzynią ręczną, opcjonalnie z ośmiobiegowym automatem. Słabsze jednostki będzie można kupić z napędem przednim, xDrive stanie się standardem w mocniejszych wersjach.

Z czasem do oferty dołączą podstawowe jednostki. Będzie to prawdopodobnie trzycylindrowy benzyniak 1.5 o mocy 136 KM oraz Diesle o mocy 116 i 136 KM.

Podobnie jak w przypadku innych modeli BMW klient będzie miał do wyboru jedną z linii stylistycznych. W X1 będą to: Advantage, Sport Line, xLine i M Sport.

Zobacz wideo

ZOBACZ TAKŻE:

Mercedes GLA 200 CDI 4Matic | Test | Wysokie A

Więcej o:
Copyright © Agora SA