Nowe BMW X1 | SUV zamiast wysokiego kombi

Dotychczasowy przepis na X1 okazał się nie do końca trafiony. Przy konstruowaniu drugiej generacji BMW nie popełniło błędu
Audi Q3 po faceliftingu | Powiew świeżości w ważnej klasieAudi Q3 po faceliftingu | Powiew świeżości w ważnej klasie

Pierwsza generacja BMW X1 pojawiła się w 2009 roku. Zamiast upodobnić ją do konkurencji BMW postawiło na niską niemal sportową sylwetkę wysokiego kombi. 730 tys. sprzedanych egzemplarzy to mniej, niż się spodziewano. Okazało się, że klienci oczekują czegoś innego.

Konstruując drugą generację X1 firma z Monachium zaprzestała eksperymentów. Nadwozie zyskało 53 mm wysokości, przez co teraz wygląda w końcu jak prawdziwy SUV. Osoby poszukujące wygodnego samochodu nie powinny być zawiedzione. Przednie fotele umieszczone są 36 mm wyżej, niż u poprzednika.

BMW zapewnia, że ilość miejsca na kolana zwiększyła się na tylnej kanapie o 37 mm, co nie przeszkodziło wygospodarować większego o 85 litrów bagażnika, co w sumie daje pojemność 505 litrów. Oczywiście trzyczęściowe oparcie tylnej kanapy można składać w dowolnej konfiguracji, co pozwala przy dwójce pasażerów otrzymać przestrzeń ładunkową do 1550 litów.

Nieco smutny widok czeka nas, gdy spojrzymy na deskę rozdzielczą. BMW od lat wierne jest nie tylko zorientowanemu na kierowcę kokpitowi, ale też materiałom i stylistyce, która części wiernych klientów zdążyła się już opatrzyć. Nie można jej jednak odmówić funkcjonalności, wszystkie elementy obsługi są na swoim miejscu w zasięgu ręki. Nowościami na pokładzie BMW X1 są systemy Head-Up Display i Driving Assistant Plus.

2015 BMW X1


Nowe X1 do salonów sprzedaży trafi najwcześniej w październiku. Na początku będzie oferowane wyłącznie z dwulitrowymi jednostkami wysokoprężnymi (150 KM, 330 Nm; 190 KM, 400 Nm; 231 KM, 450 Nm) i dwoma benzynowymi (192 KM, 280 Nm; 231 KM, 350 Nm). Wszystkie te silniki standardowo będą łączone z sześciobiegową skrzynią ręczną, opcjonalnie z ośmiobiegowym automatem. Słabsze jednostki będzie można kupić z napędem przednim, xDrive stanie się standardem w mocniejszych wersjach.

Z czasem do oferty dołączą podstawowe jednostki. Będzie to prawdopodobnie trzycylindrowy benzyniak 1.5 o mocy 136 KM oraz Diesle o mocy 116 i 136 KM.

Podobnie jak w przypadku innych modeli BMW klient będzie miał do wyboru jedną z linii stylistycznych. W X1 będą to: Advantage, Sport Line, xLine i M Sport.

 

 

ZOBACZ TAKŻE:

Mercedes GLA 200 CDI 4Matic | Test | Wysokie A

Mercedes GLA 200 CDI 4Matic | Test | Wysokie A

Więcej o:
Komentarze (25)
Nowe BMW X1 | SUV zamiast wysokiego kombi
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: 1`

    Oceniono 27 razy 21

    tja, BMW też powoli się bawi w unifikację modeli i tylko największy fan tej marki rozróżni X1 i X3

  • Gość: fajny

    Oceniono 23 razy 11

    fajny i dużo ładniejszy od obecnej wersji ....poważny konkurent dla x3 ..bo chyba też lepiej wygląda .....osobiście benzynka 190 kM z automatem bo cholera wie co ekolodzy jeszcze wymyślą ..fajnie chodzą te 8 biegów

  • remo29

    Oceniono 9 razy 9

    Czekam na Smarta Fortwo SUV.

  • Gość: Rowerzysta2x2

    Oceniono 22 razy 8

    Pierwsza generacja świetnie jeździła i miała napęd na tył. Ta ma napęd na przód (w słabszych wersjach). Zmiana na gorsze dla mnie

  • Gość: mck

    Oceniono 8 razy 2

    X1 nareszcie wygląda świetnie. Dotychczasowe BMW X1 wygląda fatalnie - zawsze był to najbrzydszy model w gamie. Raziło w nim też niepasujące do BMW wnętrze (design i wykonanie). To był samochód zrobiony na siłę, bo ani nie był SUVem, ani nie był przestronny jak kombi (np. seria 3 touring sprawia wrażenie bardziej przestronnej). Wygląda na to, żę nowe X1 to inna bajka i ma szanse by jego los był lepszy - tzn. osiągnęło sukces. Na razie konkurent jest jeden - nieco pokraczne Audi Q3, a niedługo przybędzie kolejny - z gwiazdą na masce.

  • Gość: Stan

    0

    Najważniejsze, że to prawdziwe BMW, a nie kiapodobny minivan z 3 cylindrowym przednim napędem i ohydnym nadwoziem minivana. Na minivanie 2 szachownica marki wygląda jak 5 hotelowych gwiazdek na ścianie schroniska dla psów!

  • Gość: krawiec

    Oceniono 12 razy 0

    kompletny zawodnik ale finalowa decyzja zapadnie za kierą hehehe

  • Gość: jania

    Oceniono 34 razy 0

    no nic, nie da się złego słowa powiedzieć o tym aucie. Wygląd rewelacja, wreszcie ładne proporcje, Diesel 2.0 i X drive + świetny automat i jest hit.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX