Volkswagen Golf 1.0 TSI BlueMotion | Najoszczędniejszy benzyniak

Volkswagen wprowadzi do oferty Golfa nową superoszczędną wersję BlueMotion z silnikiem benzynowym. Pod maskę kompaktu trafi jednostka 1.0 TSI, która ma być równie oszczędna, co silnik Diesla
Volkswagen Golf I Volkswagen Golf | 40 lat

Tym samym poszerzona zostanie oferta Golfa Blue Motion, która do tej pory obejmowała wariant wysokoprężny (1.6 TDI) i napędzany gazem ziemnym (TGI). Wersja TSI wyposażona będzie w trzycylindrowy silnik, który z zaledwie jednego litra pojemności generuje aż 200 Nm momentu obrotowego. Jego moc również jest imponująca - 115 KM. Dzięki temu ta odmiana Golfa nie będzie zawalidrogą (sprint do "setki" w 9,4 s, prędkość maksymalna - 204 km/h), ale w tym przypadku od osiągów ważniejsza jest oczywiście oszczędna jazda.

Używany VW Golf - sprawdź ogłoszenia

Według producenta kompaktowy hatchback w tym wydaniu zużywa średnio  zaledwie 4,3 litra benzyny na 100 km i emituje 99 g CO2/km - zarówno z ręczną skrzynią biegów, jaki i z siedmiostopniową przekładnią DSG. Wersja TSI BlueMotion będzie dostępna również w nadwoziu Variant oraz w Golfie Sportsvanie. Pierwszy ma spalać 4,3 l/100 km (4,5 z DSG), a drugi - 4,5 l/100 km (4,6 z DSG).

W wyposażeniu seryjnym znajdują się m.in.: automatyczna klimatyzacja, 7 poduszek powietrznych, elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS, system start/stop z układem odzyskiwania energii pochodzącej z hamowania, obniżone o 15 mm zawieszenie i 15-calowe aluminiowe obręcze kół. Na rynku niemiecki Volkswagen Golf TSI BlueMotion kosztuje od 20 450 euro. Polska oferta nie jest jeszcze znana.

ZOBACZ TAKŻE:

Volkswagen Golf GTD Variant | Rodzinne Gran Turismo

Volkswagen Golf GTD Variant

Więcej o:
Komentarze (51)
Volkswagen Golf 1.0 TSI BlueMotion | Najoszczędniejszy benzyniak
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Piotr

    Oceniono 58 razy 38

    Za dopłatą nie chciałbym tego wozu, przede wszystkim przez silnik - a raczej agregat który może wytrzyma do końca gwarancji. A co później?

  • Gość: ble

    Oceniono 34 razy 22

    Silniczek w sam raz do miksera albo odkurzacza.

  • Gość: van der durch

    Oceniono 27 razy 15

    Klienci nie mogą się doczekać na silniki TSI o pojemności 0,25l. Na noc będzie je można zabierać do domu. To genialne!
    Jak dotrą do pojemności 0,125l może nie trzeba będzie prawa jazdy na takie pojazdy.

  • po_matador

    Oceniono 24 razy 12

    4.3l benzyny i 2l oleju na setkę. Gorzej jak w dwusuwie.

  • villamos

    Oceniono 24 razy 10

    Oszczędny jak diesel. Hm.

    Octavia II 1.4 TSI 122 KM masa własna 1300 kg spalanie w mieście 9.5, w spokojnej trasie 7.5.

    Citroen C4 Gran Picasso 2.0 HDI 150 KM masa własna 1700 kg spalanie w mieście 8.5, w spokojnej trasie 6.2.

    Do tego diesel nie żre oleju (zero dolewek między przeglądami co 30 tys., w Skodzie w tym czasie dolane 2 litry po 75 zł za litr), no i żywotność ma lekko licząc dwukrotną...

  • faur

    Oceniono 15 razy 9

    Dopiero teraz piszecie o tym cudzie? Kurde, a ostatnio zamówiłem Freemont-a 3.6 V6, i chyba będę musiał się jakoś z tego wymiksować, i jak tylko zwrócą mi kasę lecę do salonu VW...

  • Gość: 1`

    Oceniono 21 razy 9

    spokojnie, wyjdziesz na zero (albo i dopłacisz) w VAG-owskim warsztacie :)

  • elmot

    Oceniono 8 razy 8

    Taaa... serio mam uwierzyć w dane jakie podaje producent na temat spalania?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX