Citroen | Nowa polityka i nowe niższe ceny modeli

Od 1 czerwca 2015, Citroen wprowadza nową politykę handlową na polskim rynku. Nie będzie rabatów, ale samochody będą tańsze nawet o 18 200 zł
Citroen C4 FL | Prostszy i bardziej wyraźnyCitroen C4 FL | Prostszy i bardziej wyraźny

Zmiana zachowań konsumenckich i chęć pozyskania informacji w szybki i prosty sposób, to jeden z głównych czynników dostosowania strategii Citroëna do nowej rzeczywistości sprzedażowej. Dzięki nowej polityce marki, technologie i know-how zajmą właściwe miejsce w procesie sprzedaży - znajdą się w centrum uwagi.

Dyrekcja francuskiej marki w Polsce chce, by kluczowym argumentem za zakupem były walory produktowe i unikalność Citroëna.

Nie bez kozery wraz z wprowadzeniem Citroëna C4 Cactus mówimy o nowym rozdziale w historii naszego brandu, słowami - human - simple i smart. To wartości, które przyświecać mają nie tylko produktowi, ale w ogóle przekładać na nowy obraz Citroëna. Nowa polityka cenowa świetnie temu służy. - mówi dyrektor Marki Citroën w Polsce, Jacek Trojanowski.

Marka Citroën oprze swą nową politykę handlową na trzech kluczowych elementach:

- Optimistic: nowa seria specjalna 'More Life': oferująca konfigurację wyposażenia skonfigurowanego specjalnie dla polskiego klienta w doskonałej cenie.

- Human: uproszczona, intuicyjna gama samochodów (mniejsza liczba wersji), która pozwoli na szybkie zrozumienie oferty.

- Smart: przejrzysta komunikacja ceny ostatecznej, która zakłada obniżone ceny katalogowe samochodów. Decyzja ta, w średniej i długiej perspektywie wzmocni wartości używanych Citroënów na polskim rynku, ale przede wszystkim wizerunek jej modeli i marki.

Modele z serii "More Life" integrują wszystkie opcje wliczone w ostateczną cenę, proponując doskonałą równowagę między ceną a wyposażeniem. Seria "More Life" obowiązuje w całej gamie osobowej Citroëna.

Bardzo ważne dla Citroëna są także zmiany nawyków klientów. Sam schemat zakupowy, który w znacznej mierze już funkcjonuje w rzeczywistości internetowej, wymaga szybkiej, precyzyjnej i prostej informacji. Tak właśnie skonstruowana została nowa oferta i polityka cenowa. Gama oferowanych wersji została zredukowana. Z obecnych w polskiej ofercie 102 wersji modeli osobowych, w nowej znajdą się 63.

Z dniem 1 czerwca wprowadzona zostaje przejrzysta komunikacja ceny ostatecznej, która zakłada znacznie obniżone ceny katalogowe samochodów osobowych. Największa obniżka, bo aż 18 100 złotych dotyczy modelu C3 Picasso Exclusive PureTech 110. Zaś najtańsza wersja modelu Citroën C4 Cactus Live z silnikiem benzynowym Pure Tech 82, staniała o 5 tysięcy do 49 900 złotych. Tym samym ceny nowych modeli Citroëna stają się jednymi z niższych na rynku.

Korzyścią będzie też wyższa wartość samochodów Citroëna za kilka lat. Opracowując nową strategię marka uwzględniła również potrzeby klientów w dłuższym okresie. Wspieranie klientów indywidualnych i flotowych w odsprzedaży samochodów po okresie eksploatacji buduje pozytywny wizerunek, wzmacnia relacje z klientem i jednocześnie i przywiązuje do marki.

Zdaniem przedstawicieli Eurotax Polska, firmy, która od ponad 20 lat bada rynek aut używanych w naszym kraju, a od ponad 10 lat publikuje dane dotyczące wartości rezydualnych, Citroën Polska podjął odważną, ale bardzo dobrą decyzję.

Dzięki zmianie strategii handlowej, w tym polityki cenowej marki, cena używanych Citroenów wzrośnie tak w średnim, jak i długim okresie czasu - uważa Paweł Grabarczyk, dyrektor handlowy Eurotax.

Jego zdaniem nie można koncentrować wysiłków jedynie na sprzedaży samochodów nowych. - Niezbędne jest skuteczne wspieranie klientów przy sprzedaży samochodów używanych - podkreśla. I przypomina, że Citroën ma już takie doświadczenia prowadząc własny program Citroën Select, który mimo krótkiego stażu daje pierwsze pozytywne efekty.

Jakie efekty przyniesie wprowadzenie nowej polityki cenowej i redukcja palety wersji modelowych, przekonamy się przy kolejnym raporcie finansowym marki, a długotrwałe efekty będzie można zaobserwować dopiero w kolejnych latach.

ZOBACZ TAKŻE:

Citroen C4 Cactus | Pierwsza jazda | Z innej planety

Citroen C4 Cactus | Pierwsza jazda | Z innej planety

Więcej o:
Komentarze (75)
Citroen | Nowa polityka i nowe niższe ceny modeli
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • klm747

    Oceniono 64 razy -36

    francuski szajs...
    jeszcze kilka, kilkanaście lat temu Citroen był w pierwszej dziesiątce sprzedaży, bo przynajmniej ceny mieli przystępne...
    a teraz jakość coraz gorsza, a ceny coraz wyższe...

  • kolo125

    Oceniono 47 razy -25

    nigdy więcej w życiu żabojadzkiego badziewia!

  • 4791kemot

    Oceniono 28 razy -22

    Miałem citroena i byłem z niego zadowolony dopóki nie został skradziony. Bardzo popularna marka u złodziei. Nie skuszę się więcej, właśnie z tego powodu.

  • pawel.lewski

    Oceniono 51 razy -19

    Cena niższa ale u mechanika zostawicie więcej niż wszystkie rabaty razem wzięte, miło jeździ się citroenem ale wolałbym być częściej w domu niż w warsztacie, w końcu gdzie do cholery jestem zameldowany i gdzie czeka na mnie obiad?

  • Gość: Tomek

    Oceniono 38 razy -14

    Ja mam lepszy pomysł. Samochody za darmo, pod warunkiem napraw na koszt klienta przez 8 lat wyłacznie w ASO. Zarobiliby spoooro więcej na tej tandecie ;)

  • pawel.lewski

    Oceniono 12 razy -10

    Takie wspaniałe maszyny a nawet jednego egzemplarza nie widziałem w USA, chociaż takie goowno jak FIAT porusza się po tamtych drogach.

  • junk92508

    Oceniono 42 razy -8

    Sorry - ale to nie są atrakcyjne ceny.

    Za 50tys to ja mam Astrę IV 2014 która jest w czołówce bezawaryjności i do tego robiona w Polsce.

    Tymczasem Citroeny są raczej na drugim końcu listy awaryjności.

  • dudi-w

    Oceniono 30 razy -8

    ZX, którym kiedyś jeździłem, był równie awaryjny, jak Maluch. Wstyd! I wielotygodniowe czasy napraw, żenada. Nigdy więcej tego gó..a

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX