Mazda MX-5 | Ceny w Polsce | Bezkonkurencyjna

Mazda zdradziła polski cennik i dane techniczne swojego roadstera w najnowszej odsłonie
Mazda CX-3 | Ceny w Polsce | Dobrze wyposażonaMazda CX-3 | Ceny w Polsce | Dobrze wyposażona

MX-5 powstał ponad ćwierć wieku temu, jako model odwołujący się do klasycznych brytyjskich roadsterów. Dziś to najpopularniejszy samochód tej klasy na świecie. W polskich salonach czwarta generacja lubianej Mazdy zadebiutuje we wrześniu, ale zamówienia można składać już dziś.

Nowa Mazda MX-5 cechuje się lekką konstrukcją, idealnym rozkładem mas pomiędzy osie (50:50), napędem tylnej osi, miękkim składanym dachem, choć w wyposażeniu nie zabraknie też nowoczesnych rozwiązań z dziedziny multimediów i bezpieczeństwa.

Podstawowa wersja napędzana jest wolnossącym silnikiem 1.5 Skyactiv-G o mocy 131 KM osiąganych przy 7000 obr./min. oraz momencie 150 Nm przy 4800 obr./min. Pozwala to ważącemu zaledwie 975 kg roadsterowi przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 8,3 sekundy oraz rozpędzić się do 204 km/h. Średnie spalanie podawane przez Mazdę wynosi 6 l/100 km.

Mocniejszy silnik ma pojemność 2,0 litra i generuje 160 KM mocy (a nie 155 KM jak do tej pory podawano) przy 6000 obr./min. i maksymalny moment 200 Nm przy 4600 obr./min. Ważąca z nim 1000 kg MX-5 (1015 kg z systemem i-ELOOP) przyspiesza do 100 km/h w 7,3 sekundy i potrafi rozpędzić się do 214 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 6,6 l/100 km. Obydwa silniki łączone są wyłącznie z ręczną skrzynią o sześciu przełożeniach.

Mazda MX-5 - Ogłoszenia

Podstawowa wersja silnikowa dostępna jest jedynie w specyfikacji SkyEnergy oferującej m.in. światła diodowe (LED), komputer pokładowy, tempomat, gniazdo AUX i port USB, centralny wyświetlacz 7", multimedialny system rozrywki i łączności MZD Connect i klimatyzację manualną. Wersja 2.0 dysponuje jeszcze mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu.

Mazda 2 1.5 SKY-G | Test | Mainstream zamiast niszyMazda 2 1.5 SKY-G | Test | Mainstream zamiast niszy

W SkyPassion dostaniemy dodatkowo czujniki zmierzchu, deszczu, podgrzewanie foteli, klimatyzację automatyczną, radio cyfrowe DAB, tapicerkę skórzaną i lusterko wsteczne elektrochromatyczne.

Najbogatsza wersja SkyFreedom nastawiona jest na sport, ekologię i bezpieczeństwo dodatkowo oferując m.in. system adaptacyjnego doświetlania zakrętów (AFLS), system monitorowania martwego pola (BSM), monitorowanie ruchu poprzecznego przy cofaniu (RCTA) i tapicerkę z Alcantary, elementy sportowe: fotele Recaro, zawieszenie Bilstein i system nagłośnienia BOSE z głośnikami w zagłówkach. Wersja z silnikiem 2.0 jest również dostępna z systemem i-stop oraz i-ELOOP - odzyskującym energię w trakcie hamowania i magazynującym ją w kondensatorze.

Ceny Mazdy MX-5:

1.5 Sky-G SkyEnergy: od 89 900 zł
2.0 Sky-G SkyEnergy: od 96 900 zł
2.0 Sky-G SkyPassion: od 103 900 zł
2.0 Sky-G SkyFreedom: od 118 900 zł

Mazda MX-5 nie ma bezpośredniego konkurenta. Najbardziej zbliżony wydaje się Mini Roadster, którego ceny zaczynają się od 99 700 zł (Cooper: 1.6, 122 KM).


ZOBACZ TAKŻE:

Mazda 6 2.2 Skyactiv-D AWD FL | Pierwsza jazda | Zmiany dla spostrzegawczych

Mazda 6 2.2 Skyactiv-D AWD FL | Pierwsza jazda | Zmiany dla spostrzegawczych

Więcej o:
Komentarze (40)
Mazda MX-5 | Ceny w Polsce | Bezkonkurencyjna
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: gość

    Oceniono 74 razy 62

    no no 131 KM z 1.5 L i 8.3s 100km/h robi wrażenie
    turbo awarie mogą pozazdrościć

  • Gość: MaciejKa

    Oceniono 37 razy 33

    Porównanie MX-5 do MINI Roadster...? No fakt, dwa miejsca i otwierany dach to wspólene cechy. Różnica - NAPĘD NA TYŁ I NA PRZÓD! Dla fana motoryzacji, to dwa różne samochody.

  • Gość: mck

    Oceniono 19 razy 17

    Z konkurencją dla Mazdy Mx-5 sytuacja jest dość ciekawa. Tak naprawdę Mazda ma konkurentów, którzy zbudowani są wg. tej samej koncepcji. Problem jest tylko jeden - cena, bo Ci konkurenci są o wiele drożsi: Audi TT, BMW Z4, Mercedes SLK, a także dość niszowe Caterham 7 Roadsport 120, Lotus Elise. Niestety - każdy z tychże konkurentów kosztuje ok 160 000 zł w podstawowej wersji. Nie ma tu nawet co wspominać o Porsche Boxster i Nissanie 370Z Roadster, które kosztują ponad 200 000 zł.
    Prawdziwy bezpośredni konkurent leży w szufladach inżynierów Toyoty, a jego jedyny powstały egzemplarz kurzy się w magazynach. W 2013 r. Toyota pokazała prototyp GT86 w wersji bez dachu- niestety temat ucichł i nie zanosi się byśmy w tej generacji GT86 doczekali się roadstera.

  • timroth

    Oceniono 14 razy 8

    Autko fajne :) I pełnia szczęścia z jazdy z manualem. Jasne, że można, ale to nie jest samochód do miasta, czy na autostradę... Używając go TYLKO w mieście można się nieco zniechęcić... za to poza, magia kosmosu :)

    Rozbawił mnie za to opis: "Najbogatsza wersja SkyFreedom nastawiona jest na sport, ekologię i bezpieczeństwo..." - gdzie ta "ekoligia" w najbogatszej wersji? Na czym ma polegać? Dla jasności, nie czepiam się świetnego samochodu, a często bzdurnych opisów - którzy dziennikarze motoryzacyjni w przypadku samochodów japońskich, zawsze zamaszyście zaczynają od "...auto z Kraju Kwitnącej Wiśni..." - akurat w tym artykule tego nie ma (na szczęście).
    A wracając do sedna - świetne autko i wbrew opinii kolegi 123 rynek tego typu samochodów w na świecie ma się świetnie :) Pozdrawiam

  • Gość: jkb

    Oceniono 12 razy 4

    Wszystko gra, ale antenę to można naprawdę wkomponować a nie drut wbity w klapę

  • jesusbuiltmyvolkswagen

    Oceniono 16 razy 2

    "Mazda MX-5 nie ma bezpośredniego konkurenta"

    Za wyjątkiem GT-86, która wciąż jest droższa we wszystkich wersjach (a ten, który wymyślił wersję Prestige za 143k, chyba dawno nie lał).

  • Gość: roos

    Oceniono 1 raz 1

    Dla mnie sam model jest bezkonkurencyjny, dlatego między innymi stałem się jej posiadaczem. Miałem jazdę próbną MX-5, coś wspaniałego, miałem wrażenie jakbyśmy byli jednością, niektórzy będą pewnie wiedzieli co mam na myśli. Jazda próbna bardzo fajnie weryfikuje rzeczywistość, dlatego myślę, że warto korzystać. Zapisać się można tutaj na stronie mazdy, nic skomplikowanego www.mazda.pl/jazda-probna/

  • Gość: Maksiu

    Oceniono 15 razy 1

    Kurcze, mam Mazdę MX-5 z 2005 roku... Czyżby to była pora w końcu się z nią pożegnać i zastąpić nową? :(

  • jacutin

    0

    Zupełnie nie rozumiem, dlaczego nie można zastosować elektrycznie chowanej anteny jak niegdyś w NB? Te anteni typu "rubber duck" wyglądają obciachowo. Elektrycznie chowane anteny były naprawdę ok, wymagały tylko okresowego oczyszczenia i nasmarowania. Poza tym, zubożono zestaw wskaźników pozbawiając ten model wskaźniku ciśnienia oleju. W samochodzie ze sportowym zacięciem, taki wskaźnik się przydaje, zamiast durnej kontrolki, która zaświeci się już kiedy silnik się zatrze i będzie po ptokach.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX