Paliwo przyszłości | Czas na e-benzynę

Audi pochwaliło się benzyną przyszłości. Ma liczbę oktanową wynoszącą 100 i nie ma nic wspólnego z ropą naftową. Czy znajdzie zastosowanie w pojazdach przyszłości?
Toyota Mirai | Ekstremalnie droga ekologiaToyota Mirai | Ekstremalnie droga ekologia

Napęd elektryczny dla samochodów wydaje się niemal idealny, ale ta technologia wciąż obciążona jest sporymi wadami. Ciężkie akumulatory mają niewielką pojemność i zapewniają skromny zasięg, ładowanie trwa nieprzyzwoicie długo, a i cena auta elektrycznego do atrakcyjnych nie należy. Świat motoryzacji wciąż należy do silników spalinowych. Ale okazuje się, że wcale nie muszą one wytwarzać trujących spalin.

Audi w kooperacji z firmą Global Bioenergies opracowała czyste paliwo nazwane "e-benzin". Nie ma ono nic wspólnego z ropą naftową, nie jest więc zależne od jej zasobów. Co więcej, nie zawiera siarczanów, ani benzenu, a produkt spalania można uznać za czysty.

Czym jest e-benzyna? To produkt syntetyczny, którego podstawą jest izobuten pozyskiwany z surowców odnawialnych. Większe ilości tego paliwa zostaną wyprodukowane już w 2016 roku. Jednak Global Bioenergies twierdzi, że w przyszłości do produkcji e-benzyny nie będzie potrzebna biomasa, a jedynie woda, wodór, dwutlenek węgla i światło słoneczne.

E-benzyna to produkt uzyskiwany z surowców odnawialnych, a do tego w pełni nadaje się do zastosowania w silnikach spalinowych. Jego liczba oktanowa wynosi równe 100. To czyni z niego idealnego kandydata na paliwo przyszłości. Oczywiście pozostaje pytanie o koszty i możliwości produkcji masowej. Od tego zależy, czy e-benzyna będzie miała szansę na zaistnienie w świecie motoryzacji.


ZOBACZ TAKŻE:

Stacje paliw oszukują, kontroli brak | Raport NIK

Stacje paliw oszukują, kontroli brak | Raport NIK

Więcej o:
Komentarze (2)
Paliwo przyszłości | Czas na e-benzynę
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: ASD

    Oceniono 6 razy 6

    Będzie drogo. Już rząd o to zadba.
    W każdym razie czekamy - w bulu i nadzieji.

  • hiszpan25

    Oceniono 5 razy 1

    ciekawe jakie beda koszty wytworzenia litra takiego paliwa na skale przemsylowa? to od tego glownie bedzie zalezalo czy jest to technologia jutra czy tez kolejna ciekawostka technologiczna... Silnik spalinowy moze pracowac na wielu paliwach cieklych jak i gazowych. Problemem jest tylko ile one kosztuja. Juz teraz bez klopotu technologicznego mozna silniki spalinowe zasilac "ekologicznymi" paliwami jak np wodor. tyle, ze technologia jego pozyskiwania i skladowania jest droga a siec dystrybucji jest mizerna bo malo kto chce byc "zielony" za wszelka cene.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX