Opel Astra | Pierwsze zdjęcia nowego kompaktu z Polski

[AKTUALIZACJA] Tak wygląda nowy Opel Astra, który już niedługo zacznie opuszczać fabrykę w Gliwicach. Przy zachowanych wymiarach będzie lżejszy i nowocześniejszy.

Opel Astra OPC | Test | Nie samym GTI człowiek żyje

Już podczas oglądania zdjęć zamaskowanych egzemplarzy było jasne, że Opel stawia na zachowawczy projekt nadwozia tak, aby spodobał się jak największej publiczności. Zgodnie z obowiązująca modą zaopatrzono go w ostre linie i wyraziste przetłoczenia, jak choćby te na masce, czy biegnące wzdłuż auta. Grill, podobnie jak to stało się w odnowionej Corsie, powędrował w dół obniżając optycznie przód Astry.

Tylna klapa zyskała głębokie podcięcie, przez co może kojarzyć się nieco z BMW serii 1 , ale w dzisiejszym świecie stylistyki samochodowej takie skojarzenia są nie do uniknięcia. Ciekawym motywem jest też czarny element słupka C łączący linię bocznych szyb z tylną klapą. To z kolei przywodzi na myśl motyw z najnowszych modeli Nissana ( Maxima , Sway concept ). Nowością jest pełne oświetlenie LED-owe, z przodu reflektory IntelliLux LED Matrix, z tyłu lampy LED.

Wnętrze jest zdecydowanie "lżejsze". Pozbyto się nadmiaru przycisków, dzięki czemu Astra dołącza do Corsy i Insignii - modeli z przejrzystą i łatwą w obsłudze deską rozdzielczą. Nowością jest nowy system multimedialny, kompatybilny z Android Auto i Apple CarPlay.

Nowa Astra mierzy 4,37 m długości, co oznacza redukcję tego wymiaru o 50 mm. Rozstaw osi jest skrócony o 20 mm, a wysokość zmniejszona o 26 mm. Mimo to pasażerowie tylnej kanapy mają mieć do dyspozycji więcej miejsca na nogi. Pojemność bagażnika wciąż pozostaje tajemnicą.

Do najważniejszych zmian konstrukcyjnych można zaliczyć solidną dietę, dzięki zastosowaniu nowej płyty podłogowej. W stosunku do obecnego modelu masa własna zostanie zredukowana aż o ok. 200 kg, co wpłynie na poprawę prowadzenia i zmniejszenie zużycia paliwa. Opel pozostanie wierny szerokiej gamie nadwoziowej. Oprócz podstawowego hatchbacka do produkcji trafi coupe (GTC), kombi oraz sedan. W ofercie nie zabraknie też przyprawionej na ostro sportowej wersji OPC.

Na początek gama silnikowa będzie obejmowała jednostki benzynowe i wysokoprężne o mocach od 95 do 200 KM. Nie zabraknie nowego Diesla o pojemności 1,6 litra (95, 110, 136 KM), czy małego trzycylindrowego silnika benzynowego 1.0 o mocy 105 KM. Najpopularniejszą jednostką napędową ma być nowy silnik benzynowy 1.4 Turbo o mocy 145 KM. Wykonano go w całości ze stopów aluminium. Miłośnicy sprawdzonej techniki powinni zaś być zadowoleni z obecności w gamie silnika 1.4 Ecotec o mocy 100 KM.

Debiut nowej Astry, podobnie jak to miało miejsce w przypadku jej poprzedniczki, odbędzie się podczas salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem. Produkcja w fabryce w Gliwicach ruszy jeszcze w tym roku. Drugą fabryką będzie angielskie Ellesmere Port, gdzie będą powstawać wersje z kierownicą po prawej stronie ( Vauxhall i Holden ).

ZOBACZ TAKŻE:

Opel Corsa z instalacją LPG | Dla oszczędnych

Materiały partnerów

zobacz wybrane produkty

Więcej o:
Copyright © Agora SA