Opel Astra | Pierwsze zdjęcia nowego kompaktu z Polski

[AKTUALIZACJA] Tak wygląda nowy Opel Astra, który już niedługo zacznie opuszczać fabrykę w Gliwicach. Przy zachowanych wymiarach będzie lżejszy i nowocześniejszy.
Opel Astra OPC | Test | Nie samym GTI człowiek żyjeOpel Astra OPC | Test | Nie samym GTI człowiek żyje

Już podczas oglądania zdjęć zamaskowanych egzemplarzy było jasne, że Opel stawia na zachowawczy projekt nadwozia tak, aby spodobał się jak największej publiczności. Zgodnie z obowiązująca modą zaopatrzono go w ostre linie i wyraziste przetłoczenia, jak choćby te na masce, czy biegnące wzdłuż auta. Grill, podobnie jak to stało się w odnowionej Corsie, powędrował w dół obniżając optycznie przód Astry.

Tylna klapa zyskała głębokie podcięcie, przez co może kojarzyć się nieco z BMW serii 1, ale w dzisiejszym świecie stylistyki samochodowej takie skojarzenia są nie do uniknięcia. Ciekawym motywem jest też czarny element słupka C łączący linię bocznych szyb z tylną klapą. To z kolei przywodzi na myśl motyw z najnowszych modeli Nissana (Maxima, Sway concept). Nowością jest pełne oświetlenie LED-owe, z przodu reflektory IntelliLux LED Matrix, z tyłu lampy LED.

Wnętrze jest zdecydowanie "lżejsze". Pozbyto się nadmiaru przycisków, dzięki czemu Astra dołącza do Corsy i Insignii - modeli z przejrzystą i łatwą w obsłudze deską rozdzielczą. Nowością jest nowy system multimedialny, kompatybilny z Android Auto i Apple CarPlay.

2016 Opel Astra


Nowa Astra mierzy 4,37 m długości, co oznacza redukcję tego wymiaru o 50 mm. Rozstaw osi jest skrócony o 20 mm, a wysokość zmniejszona o 26 mm. Mimo to pasażerowie tylnej kanapy mają mieć do dyspozycji więcej miejsca na nogi. Pojemność bagażnika wciąż pozostaje tajemnicą.

Do najważniejszych zmian konstrukcyjnych można zaliczyć solidną dietę, dzięki zastosowaniu nowej płyty podłogowej. W stosunku do obecnego modelu masa własna zostanie zredukowana aż o ok. 200 kg, co wpłynie na poprawę prowadzenia i zmniejszenie zużycia paliwa. Opel pozostanie wierny szerokiej gamie nadwoziowej. Oprócz podstawowego hatchbacka do produkcji trafi coupe (GTC), kombi oraz sedan. W ofercie nie zabraknie też przyprawionej na ostro sportowej wersji OPC.

Na początek gama silnikowa będzie obejmowała jednostki benzynowe i wysokoprężne o mocach od 95 do 200 KM. Nie zabraknie nowego Diesla o pojemności 1,6 litra (95, 110, 136 KM), czy małego trzycylindrowego silnika benzynowego 1.0 o mocy 105 KM. Najpopularniejszą jednostką napędową ma być nowy silnik benzynowy 1.4 Turbo o mocy 145 KM. Wykonano go w całości ze stopów aluminium. Miłośnicy sprawdzonej techniki powinni zaś być zadowoleni z obecności w gamie silnika 1.4 Ecotec o mocy 100 KM.

Debiut nowej Astry, podobnie jak to miało miejsce w przypadku jej poprzedniczki, odbędzie się podczas salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem. Produkcja w fabryce w Gliwicach ruszy jeszcze w tym roku. Drugą fabryką będzie angielskie Ellesmere Port, gdzie będą powstawać wersje z kierownicą po prawej stronie (Vauxhall i Holden).


ZOBACZ TAKŻE:

Opel Corsa z instalacją LPG | Dla oszczędnych

Opel Corsa z instalacją LPG | Dla oszczędnych

Więcej o:
Komentarze (53)
Opel Astra | Pierwsze zdjęcia nowego kompaktu z Polski
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • junk92508

    Oceniono 101 razy 85

    Najważniejsze że:

    a) Opel bardzo poprawił niezawodność - Astra IV jest w ścisłej czołówce
    b) robione w Polsce
    c) Opel ma ciekawą politykę cenową na stare modele

    Co oznacza że za 50tysi będzie można kupić nową, choć dość gołą ale niezawodną Astrę
    a do tego wspiera się polskie fabryki.

    Jak dla mnie bajka. :)

  • Gość: Rowerzysta2x2

    Oceniono 58 razy 38

    No, nareszcie jakiś ładny opel. Z zewnątrz (szczególnie tyle światła) i wewnątrz kojarzy mi się z Alfą Giuliettą, co jest uważam dla niego nobilitujące, bo Alfa to jeden z najładniejszych kompaktów.

  • Gość: DD

    Oceniono 48 razy 18

    Znowu następny producent upychający dostęp do różnych funkcji samochodu na wyświetlaczu dotykowym. Trzeba będzie wchodzić w wiele podmenu, co odrywa kierowcę podczas jazdy od obserwowania drogi.

  • Gość: Znawca

    Oceniono 51 razy 11

    Opel wrońcu zaczął robić ładne samochody zaczęło się od Insigni, Astra J. Ale jak tak patrze na Astrę V (2015) to widać że wzorowali się na na Alfa Romeo Giulietta (2010) zresztą popatrzcie na Hyundai i30 II (2011), nawet Toyota Auris II (2012),Kia cee'd II (2012), Mazda 3 (2013) bo to Alfa jest pionierem dansingu, to prostu piękne samochody Alfa 159 weszła w 2005 roku a wygląda jak nowy samochód - nic się nie postarzała postawcie ją obok najnowszego Passata czy Mondeo :-)

  • Gość: tdt

    Oceniono 10 razy 6

    Wizualnie konkurencyjny do Mazdy i Alfy. Reszta daleko w tyle. Ciekawi mnie jak poszczególne silniki gamy modelowej będą radziły sobie z przyspieszeniem przy obniżonej masie pojazdu.

  • lm648

    Oceniono 6 razy 2

    ... można powiedzieć, że to takie "wash and go" .... trochę od Fiata, trochę od Alfy i trochę od Skody/WV .... czyli mistrz wspołczesnego pokolenia "kopiuj-wklej-drukuj" .... ale cóż dziś już wszyscy tak robią

  • Gość: b0ss

    Oceniono 10 razy 2

    Ładny. Z tyły zajeżdza faktycznie julką, ale ogólnie podoba mi się.

  • fakit.pl

    Oceniono 28 razy 2

    Polecam wszystkim silniki 200KM, od razu można się pozbyć prawka na 3 miesiące, a przy odrobinie szczęścia (bo głupoty Polakom nie brakuje) zabić na drodze pieszego, albo rowerzystę.

  • Gość: mk

    Oceniono 1 raz 1

    ładny OPEL i produkowany w Polsce...warto poważnie rozważyć

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX