Skoda Superb Combi | Luksus Skody w wersji rodzinnej

Dopiero co zdążyliśmy przejechać się nową Skodą Superb, a Czesi już zaserwowali nam kolejne wcielenie największego modelu w gamie. Czeska marka jest w natarciu, a jego efektem jest Superb w nadwoziu kombi
Worthersee 2015 | Skoda Funstar | Fajny pickup Worthersee 2015 | Skoda Funstar | Fajny pickup

Szczerze mówiąc, stylistyką nowego modelu nie można być zaskoczonym, bo auto wygląda dokładnie tak jak można się było spodziewać. Przód nie zmienił się w ogóle, a w tylnej części pojawiła się dłuższa linia dachu, dodatkowa para szyb i oczywiście inna klapa bagażnika. Nie zmienia to jednak faktu, że Superb, jak na Skodę, wygląda bardzo dobrze i pewnie spodoba się milionom. Do jego premiery pozostało jednak jeszcze kilka miesięcy. Auto zostanie pokazane na wrześniowych targach we Frankfurcie, zaraz potem wejdzie do sprzedaży.

Jak przystało na nowe produkty grupy Volkswagena, konstrukcję Superba oparto na platformie MQB. Dzięki temu do bagażnika o pojemności sięgające aż 1950 litrów (660 w podstawowym układzie foteli) można załadować sporo, a nawet trochę więcej. Każda żona, teściowa czy rodzinny pupil - wszyscy powinni być z ilości miejsca nawet bardziej niż zadowoleni.

Ceny używanej Skody Superb

Skoda sprzedaje swój flagowy model w wersji Combi od 2009 roku. Sześć lat temu na bazie drugiej generacji po raz pierwszy zbudowano właśnie czeski, rodzinny "kontenerowiec". Od tego czasu znalazł on swoich nabywców z ilości ponad 200 000 egzemplarzy. To 35% całej sprzedaży modelu Superb.

Paleta silników będzie zapewne dokładnie taka, jak w wersji liftback. Klient będzie miał do wyboru pięć silników benzynowych i trzy diesle. Podstawową jednostką wysokoprężną w Superbie jest 1.6 TDI o mocy 120 KM i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Występuje ona w wersji Green Line, która obiecuje spalanie na poziomie 3,7 l/100 km. Oprócz tego dostępne są dwa dwulitrowe TDI o mocy 150 KM i 340 Nm oraz 190 KM i 400 Nm. Paleta silników benzynowych rozpoczyna się od 1,4 TSI o mocy 150 KM i 250 Nm poprzez 1,8 TSI 180 KM (320 Nm) i dwa dwulitrowe TSI - 220 KM, 350 Nm oraz topowy silnik o mocy 280 KM i 350 Nm. Napęd na cztery koła można będzie połączyć z silnikami benzynowymi o mocy 150 KM i 280 KM oraz z dwoma dieslami (150 KM i 190 KM). Wszystkie najmocniejsze wersje wyposażone są seryjnie w skrzynię DSG.

Więcej o nowej Skodzie Superb dowiemy się we wrześniu, a o naszych wrażeniach z jazdy opowiemy Wam po pierwszych testach.

ZOBACZ TAKŻE:

Nowa Skoda Superb | Pierwsza jazda | Do trzech razy sztuka?

Nowa Skoda Superb | Pierwsza jazda | Do trzech razy sztuka?

Więcej o:
Komentarze (66)
Skoda Superb Combi | Luksus Skody w wersji rodzinnej
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • nfplakto

    Oceniono 72 razy 46

    Podczas gdy Skoda pięknie się rozwija i sprzedaje coraz więcej samochodów, Polaków stać tylko na renderingi Poloneza, makiety Warszawy i przekręty z Arrinera. No i na hejt Skody, ale to głownie z zawiści do Czechów.

    Bo to zaczynajcie hejt Skody Superb a potem wyobraźcie sobie, ze na tej Skodzie byłoby logo FSO...

  • graveir

    Oceniono 37 razy 17

    Całkiem fajne i wygodne autko, zwłaszcza, że od konkurencji wyraźnie tańsze (i to nie tylko ze stajni VAGa, ale również od Mazdy 6 czy Hyundaia i40), tylko co komu po tym, jak później są jaja z badziewnymi silnikami? TSI mające normę wpieprzania oleju ustawioną przez producenta na poziomie 0,5l na 1000km OD NOWOŚCI. A potrafią i więcej. Dziwię się, że jeszcze się nabywcy VAGów nie kapnęli, że koncern robi z nich beta testerów tego, co się stanie, jak wymienią po raz kolejny pierścienie tłokowe...

  • Gość: Marketingowiec od szkody

    Oceniono 34 razy 16

    Od dziś nic już nie będzie takie samo, a słowo luksus nabrało nowego wymiaru.

  • Gość: pablo

    Oceniono 18 razy 8

    Ja przejechałem Octavią 1,8 TSI 180 KM 4x4 już 35 tyś km i do pierwszej wymiany nie wzięła
    mi ani pół litra oleju, więc nie wiem skąd te opinie. Mam jeszcze Golfa 1,4 TSI i też nie bierze oleju.

  • Gość: Max3miasto

    Oceniono 15 razy 7

    Bardzo mi się ten Superb podoba, jeżdżę zresztą aktualnym modelem. Trochę żałuję, że zmiana dopiero za 3,5 roku. Dziwi mnie tylko jedna rzecz - dlaczego Skoda łączy 4x4 w benzynie tylko z silniczkiem 1.4, który umówmy się - nie jest optymalnym wyborem i topową jednostką - co zrozumiałe. Czemu nie ma takiego połączenia, które jest dostępne w Octavii - 1.8 TSI z DSG i napędem 4x4. Byłby to wg mnie optymalny zespół napędowy do tego modelu. Mam obecnie 160 konną 1.8 z DSG i jestem zadowolony. Dynamika i komfort jazdy są bardzo dobre, brakuje tylko w zimie przyczepności. Szkoda, że znowu Czesi nie trafili z połączeniem...

  • Gość: Q.

    Oceniono 11 razy 5

    Zdecydowanie najładniejszy superb ze wszystkich. Wreszcie poprawne proporcje samochodu.

    Wnętrze niestety przestarzałe i zwyczajnie nieprzystające do reszty. Wstyd i obciach. A dla kierowcy wnętrze kluczowe - co mu z niezłego wyglądu na zewnątrz, gdy patrzy się ciągle na kupę w środku.
    Stosunkowo duże auto, bez prestiżu. Poprawne wykonanie, poprawne osiągi, poprawne wyposażenie i umiarkowana cena. Niestety w środku kupa.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX