Tata GenX Nano | Drugie podejście

Tata Motors zaprezentowała nowe wcielenie modelu Nano. Samochód, który miał zdobyć świat niezwykle niską ceną, okazał się po prostu zbyt tandetny. Teraz ma to ulec zmianie
Tata Zest Bolt i Zest | Dwa nowe modele Taty

Modernizacja wpłynęła na wygląd Nano. Przeprojektowano oba zderzaki, z przodu wkomponowano nową atrapę chłodnicy i zastosowano reflektory z przezroczystymi kierunkowskazami. We wnętrzu wymieniono kierownicę, zmodernizowano zestaw wskaźników i wprowadzono nową tapicerkę foteli. Ponadto kabina może być teraz wykończona w różnych wariantach kolorystycznych.

Tata - oferty aut używanych

Największymi nowościami są jednak zautomatyzowana przekładnia Easy Shift (w standardzie nadal będzie ręczna przekładnia) i elektryczne wspomaganie układu kierowniczego. To jeszcze nie wszystko, do 24 litrów powiększono zbiornik paliwa, a także wprowadzono nowe możliwości łączności - Bluetooth oraz porty USB i AUX.

Producent informuje, że znacznie poprawił bezpieczeństwo bierne swojego najmniejszego modelu. Nowe Nano ma wzmocnioną strukturę nadwozia, kontrolowaną strefę zgniotu oraz solidniejsze drzwi boczne. W zawieszeniu zastosowano stabilizator, zmniejszający przechyły w zakrętach. Prześwit pojazdu na indyjskie drogi wynosi aż 180 mm.

Nano napędzane jest tym samym silnikiem, co dotychczas, a w zasadzie silniczkiem. Dwucylindrowa jednostka o pojemności 0,6 litra generuje 38 KM mocy i 51 Nm momentu obrotowego. Auto jest już dostępne na indyjskim rynku. Wszystkie poprawki zwiększyły naturalnie cenę Taty Nano. Podstawowa wersja GenX kosztuje od 199 tys. rupii, czyli równowartość ponad 11 tys. zł.

ZOBACZ TAKŻE:

Tata Super Nano | Tania rajdówka?

Tata Super Nano

Więcej o:
Komentarze (7)
Tata GenX Nano | Drugie podejście
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • wpm1

    Oceniono 16 razy 16

    199 tys. rupii, czyli równowartość ponad 11 tys. zł, czyli gdyby była sprzedawana w Polsce cena wyniosłaby 22 tys. zł.

  • kosmiczny_swir

    Oceniono 10 razy 8

    A nie lepiej po prostu skopiowac japonskie Kei Car? Poza tym, koszt samochodu to nie tylko koszt produkcji. Samochod trzeba dostarczyc z miejsca produkcji do klienta - transport kosztuje, mamy koszt kapitalowy pociagu lub ciezarowki i koszt paliwa. Do tego, koszt sprzedazy - koszt kapitalowy budynku sprzedawcy samochodow, koszt pracownikow, zysk sprzedawcy. Dochodzi jeszcze koszt marketingu. To sa dosc duze koszta.

    Efekt jest taki, ze przy tanim samochodzie te koszta moga przewyzszyc wartosc samochodu, wiec mamy tandetne auto za calkiem spore pieniadze. Ludzie bardzo czesto zapominaja o tych kosztach.

  • kleha

    Oceniono 22 razy -10

    Oczywiście są ludzie którzy jeżdżą skodami czy daciami i się nie wstydzą ( lub udają że jest ok ) ale to "coś" to już chyba lekka przesada.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX