Lamborghini Aventador SV | Poniżej 7 minut na Nordschleife

Lambroghini Aventador SV to spadkobierca prawdziwych legend z Sant'Agata Bolognese. Jak każdy prawdziwy sportowiec musiał się on zmierzyć z Północną Pętlą toru Nurburgring. Wynik może zaskakiwać

50 lat Lamborghini - kompletna historia firmy

Dzięki udostępnionemu przez markę filmikowi, możemy obejrzeć jak kierowca testowy marki mierzy się z najtrudniejszym torem wyścigowym świata. Rezultat jaki Aventador Superveloce uzyskał na niemieckim obiekcie pozytywnie zaskakuje. Na drogowych oponach Pirelli P Zero Corsa, które seryjnie montowane są do Aventadora SV, włoskie dzieło inżynierii pokonało okrążenie w czasie 6:59.73. To tylko dwie sekundy wolniej od znacznie droższego i bardziej zaawansowanego technicznie Porsche 918 Spyder, które jest obecnie liderem "czasówki" na Ringu.

Lamborghini Aventador SV jest napędzane przez ogromne, 6,5-litrowe V12 o mocy 750 KM i 690 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu, że napęd trafia za pomocą 7-biegowej skrzyni ISR, na cztery koła, SV-ka rozpędza się od 0 do 100 km/h w 2,8 sekundy, a maksymalnie rozpędza się do ponad 350 km/h. Dzięki takim rezultatom, nowa wersja Aventadora jest najszybszym seryjnym Lambo w historii. SV otrzymało także specjalny wzór drobno-szprychowych felg w rozmiarze 20-cali z przodu i 21-cali z tyłu. Za nimi chowają się ceramiczno-karbonowe tarcze hamulcowe o średnicy 400 i 380 mm.

Jeżeli zamierzacie obejrzeć poniższy onborad z przejazdu Lambo to radzimy zrobić głośniej dźwięk głośników komputera i wyłączyć wszystkie urządzenia, które mogą Was rozpraszać. Zapnijcie pasy!

Zobacz wideo

ZOBACZ TAKŻE:

Lamborghini Huracan LP 610-4 | Test | Warto mieć marzenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.