Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX
Wideo | Speedback GT | Duch starej motoryzacji
Bentley | Dwa nowe modele wejdą do produkcji
Aston Martin DB5 to jeden z najbardziej rozpoznawalnych angielskich samochodów sportowych. Jeśli sama nazwa niewiele wam mówi, to na hasło "samochód Bonda" wszyscy już kojarzą o co chodzi. Był mocny, był szybki, był nieprzyzwoicie drogi, a z czasem odkryliśmy, że był też niewiarygodnie piękny. Pewien człowiek zachwycił się tym modelem do tego stopnia, że postanowił zbudować jego współczesną wersję.
Firma nosi imię tego człowieka - David Brown Automotive, a ich jedyny projekt to Speedback GT. Aby nie martwić się o najtrudniejsze do zaprojektowania elementy, konstrukcje oparto na Jaguarze XKR, sportowym coupe z silnikiem V8 5.0 o mocy 510 KM. Klient otrzymuje więc współczesne technicznie auto, którego serwis nie powinien przysporzyć problemów.
Nadwozie, którego wykończenie zajmuje nie mniej, niż 120 roboczogodzin, to własna konstrukcja firmy. Strukturę, jak i panele wykonuje się ręcznie ze stopów aluminium, dzięki czemu masę tego całkiem sporego Gran Turismo udaje się utrzymać w rozsądnych ryzach ok. 1800 kg. A nie jest to proste, gdy wnętrze niemal w całości wykończone jest drewnem i skórą najwyższej jakości. Tu także wszystko odbywa się ręcznie, np. każdy panel z drewna jest ręcznie piaskowany, następnie polerowany, woskowany i pokrywany wierzchnią warstwą.
Speedback GT czaruje więc nie tylko swoim retrowyglądem, ale też prawdziwym angielskim rzemiosłem przekładającym się na wnętrze - luksusowe i pachnące prawdziwą skórą. Lecz tym, co przenosi nas o 50-60 lat wstecz, jest ławeczka schowana w bagażniku, pozwalająca na piknikowanie na łonie natury. Koszyk wiklinowy pełen łakoci, kocyk, czy wiaderko na szampana przywołuje ducha dawnej motoryzacji, której dziś już nie ma.
Ręcznie produkowane w Anglii luksusowe Gran Turismo nie może być tanie. Gpeedback GT przypomina swojego duchowego przodka także pod względem ceny zaczynającej się od 500 tys. funtów.
ZOBACZ TAKŻE:
-
Pierwszy dzień obowiązkowej jazdy na suwak. Przez cały dzień obserwowaliśmy błędy kierowców. Mamy pięć ważnych wniosków
-
Jazda na suwak i korytarz życia obowiązkowe od 6 grudnia. Droga do pracy teoretycznie będzie wyglądać zupełnie inaczej
-
Samochód podpowie kierowcy kiedy zmieni się światło. To dopiero projekt, ale ma szanse się sprawdzić
-
Autostrada A2 rusza na wschód. Pierwszy z trzech odcinków między Mińskiem a Siedlcami coraz bliżej
-
Kierowca skody robił zdjęcia policjantom, ci zatrzymali go do kontroli. Okazało się, że jest pijany
- "Bezwypadkowy", "pierwszy właściciel", czyli jak nie dać się nabrać sprzedawcy
- Renault Clio 1.3 TCe - opinie, test, spalanie. Odmłodzony przebój z najmocniejszym silnikiem
- W taką pogodę na drogach często pojawia się czarny lód. Jak uniknąć niebezpieczeństwa?
- Opony do samochodów elektrycznych - gdzie jest granica pomiędzy tworzeniem opony o małym oporze toczenia, a właściwościami jezdnymi?
- Power of Choice, czyli jak nie dać się zwariować w czasach elektromobilności
Forum
- Opony zimowe czy wielosezonowe (16)
- Mam nadzieję, że 3ci pas nie powstanie. (12)
- bliskie spotkania III stopnia (7)
- trzepanie kasy za brak OC (22)
- OT - pytanie o władzę Prezesa NIK (20)
- OT - płacz to chyba jest teraz? (19)
- Ponad 200 osób ginie w Polsce rocznie na pasach (49)
- OT - dziś orzeczenie SN w sprawie "wyroku" TSUE (22)
- Masło orzechowe (48)
- Ferrari 488 GTB od 1-go wlasciciela Full opcja (24)
Gość: Zenon
Oceniono 13 razy 13
Bardzo fajna współczesna interpretacja DB5, twórcy nowej Warszawy powinni się uczyć, bo to co pokazali to koszmar za 1,5 mln.