Nowości Volkswagena | Silniki i 10-biegowe DSG

Od wyczynowego 1.0 TSI do poprawionego W12 6.0 TSI - Volkswagen pochwalił się najnowszą technologią zastosowaną w swoich silnikach i układach przeniesienia napędu
Wideo | Bentley Bentayga | Zobacz jego wnętrzeWideo | Bentley Bentayga | Zobacz jego wnętrze

R3 1.0 TSI - rajdowy

Trzy cylindry, mała pojemność i moc aż 272 KM. Jak to możliwe? Ten silnik przygotowano z myślą o rajdowym Polo WRC. Wysokie osiągi udało się uzyskać dzięki zastosowaniu jednowirnikowej turbosprężarki i e-boostera (dodatkowej sprężarki sterowanej elektrycznie.

2.0 TDI - dostawczy

Prace nad nowym silnikiem wysokoprężnym (seria 4V) przeznaczonym do napędu lekkich samochodów dostawczych (Transporter T6) skupione były wokół ograniczenia zużycia paliwa przy spełnieniu najnowszych norm emisji. Będą one dostępne w szerokim wachlarzu mocy: od 84 do 204 KM. Wszystkie wersje oprócz najmocniejszej korzystają z turbosprężarki o zmiennej geometrii, topowa wersja otrzyma dwie turbiny.

W12 6.0 TSI - luksusowy

Topowy silnik Volkswagena, W12 6.0 także przeszedł głęboką modernizację. Zastosowano w nim bezpośredni wtrysk paliwa połączony z wtryskiem pośrednim TMPI opracowanym przez Bentleya. Zmieniono technologię pokrywania cylindrów, zastosowano system dezaktywacji cylindrów, dwie turbosprężarki o zmiennej geometrii oraz dostosowano system smarowania do użycia silnika w modelach terenowych. Po zmianach wyjściowa wersja generuje 608 KM przy 6000 obr./min. i 900 Nm momentu w zakresie 1500-4500 obr./min. Ten silnik opracowano m.in. z myślą o nadchodzącym SUV-ie Bentleya nazwanego Bentayga.

10-biegowe DSG

Siedem to za mało, najnowsza skrzynia dwusprzęgłowa DSG Volkswagena ma dziesięć biegów do jazdy wprzód. Potrafi poradzić sobie z momentem ponad 500 Nm i jest przewidziana do współpracy z takimi silnikami, jak 2.0 BiTDI (240 KM) oraz z opracowywanymi napędami hybrydowymi.


ZOBACZ TAKŻE:

VW Sport Coupe Concept GTE | Nadjeżdża następca CC

Salon Genewa 2015 | Volkswagen Sport Coupe Concept GTE | Nadjeżdża następca CC

Więcej o:
Komentarze (33)
Nowości Volkswagena | Silniki i 10-biegowe DSG
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • jeddd

    Oceniono 31 razy 29

    Niedawno trafiłem na ciekawą statystykę. W latach 70 tych jeden z najgorszych producentów aut - Renault - produkował najbardziej psujące się auta. Aż 38 aut na 1000 wyprodukowanych musiało wrócić do fabryki, bo warsztat nie był w stanie ich naprawić. W tej kategori dzisiaj najlepszym producentem jest Volvo, "tylko" 39 aut na 1000 wyprodukowanych wraca do producenta, bo warsztat nie jest w stanie usunąć usterki/wady produkcyjnej.

    To zupełnie inna statystyka, która nie bierze pod uwagę awarii, które serwis jest w stanie naprawić. Tych VW ma niewiele, ale w tej chwili 46 aut na 1000 wraca do producenta. Co ciekawe u Fiata 43 auta na 1000 wracają do fabryki. Tak w tej chwili wygląda legendarna jakość VW i innych. To co było najgorszym wynikiem 40 lat temu dzisiaj jest najlepszym. A wszystko dlatego, że producent najwięcej zarabia na naprawach.

  • jesusbuiltmyvolkswagen

    Oceniono 27 razy 17

    Nadal nie mogę się nadziwić, jak bardzo jeszcze można skomplikować tak prostą rzecz jak napęd hybrydowy. Dziesięciobiegowa DSG? Dlaczego nie czterdziesto?

  • Gość: szej

    Oceniono 21 razy 13

    Jeździłem VW tylko przez kilka dni w swoim życiu. Oczywiście zepsuł się zawór EGR i wracałem przez 400 km w trybie awaryjnym.
    Dwuletni Passat 2.0 TDI 140 KM.

  • Gość: AA

    Oceniono 13 razy 11

    a mnie zastanawia jedno:
    - byłem zainteresowany oktavią z 1.4 140km i dsg7,
    pogooglowałem i znalazłem takie informacje:
    - dsg7 zaprojektowano na 250 nm
    - 1.4 140km na hamowni potrafi dać 160km i 300 nm!!!
    jak to ma się mieć do trwałości takiej konstrukcji?

  • Gość: ffff

    Oceniono 7 razy 5

    10 biegów, za dekadę 20 biegów, po co?? Jak już tak bardzo chcą to niech skonstruują dobrą skrzynię bezstopniową i koniec problemu ;)

  • fakit.pl

    Oceniono 12 razy 4

    No jak to, przeca od miesiąca co najmniej piszecie, że diesle TRUJĄ!
    A tu jakieś BiTDI...

  • Gość: Ajw

    Oceniono 2 razy 2

    Taki 'hejt' na VW, a to drugi na swiecie producent aut pod wzgledem sprzedazy.
    I nie, nie produkujemy aut zeby sie zepsuly. Powinniscie kiedys zobaczyc jak produkuje sie mercedesy...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX