Nowy silnik 2.0 TFSI dla następnej generacji Audi A4

Podczas corocznego Vienna Motor Symposium Audi zaprezentowało nową, znacznie efektywniejszą generację benzynowego silnika 2.0 TFSI
20 lat Audi A4 20 lat Audi A4 | Nowa generacja w 2015 roku

Czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem (TFSI) ma taką samą pojemność, jak do tej pory (1984 ccm), ale to nowa jednostka z ulepszonym cyklem spalania, porównywalnym do cyklu Millera. Audi twierdzi, że zużycie paliwa w cyklu NEDC wynosi mniej niż 5 l/100 km. Motor generuje 190 KM mocy i 320 Nm momentu obrotowego, który jest dostępny w szerokim zakresie obrotów - od 1450 do 4400 obr./min. Waga nowej jednostki napędowej wynosi ok. 140 kg.

Używane Audi A4 - sprawdź ogłoszenia

Najważniejsza nowości to: krótszy czas ssania przy jednoczesnym zachowaniu odpowiedniego wypełnienia cylindra mieszanką (wyższe ciśnienie doładowania), szybciej zamykający się zawór dolotowy, dodatkowy wtrysk przed kolektorem dolotowym w zakresie częściowego obciążenia, zastosowanie Audi Valvelift System po stronie dolotowej, wydłużającego cykl ssania przy dużym obciążeniu. Ponadto silnik szybciej się nagrzewa, dzięki innemu przepływowi płynu chłodzącego i kolektorowi wylotowemu zintegrowanemu z głowicą cylindra. Efektywność zwiększa również redukcja tarcia, a także zastosowanie oleju o lepkości 0W-20.

Prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi ds. rozwoju technicznego, nazwał nowy silnik przedstawicielem nurtu"rightsizingu". Popularny ostatnio downsizing oznacza zmniejszanie pojemności silników przy jednoczesnym zachowaniu ich poziomu mocy, m.in. poprzez doładowanie. Righstisizng ma stanowić optymalne, jak najefektywniejsze podejście, uwzględniające klasę samochodu oraz odpowiednią pojemność silnika, jego moc i wydajność podczas codziennego użytkowania.

Premiera Audi A4 piątej generacji zaplanowana jest pod koniec 2015 roku. Nowy silnik 2.0 TFSi zadebiutuje właśnie pod maską tego modelu, później zacznie być oferowany także w innych modelach marki.

ZOBACZ TAKŻE:

Audi RS4 Avant | Test | Dla sportowej rodziny

Audi RS4 Avant

Więcej o:
Komentarze (16)
Nowy silnik 2.0 TFSI dla następnej generacji Audi A4
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: mounty

    Oceniono 4 razy 4

    Ciekawe czy apetyt na olej też pozostanie taki sam jak w obecnej generacji 2.0 TFSI? :)

  • Gość: gość

    Oceniono 1 raz 1

    ale bzdety
    wiadomo że to stara niesprawdzona technologia

  • Gość: ekstra

    Oceniono 1 raz 1

    od razu widać że będzie awaryjny zdjęcie wszystko zdradza

  • Gość: Olo

    0

    A co audi twierdzi na temat zuzycia oleju? Litr na 600 km jak w poprzednich?

  • Gość: speedy

    Oceniono 9 razy -3

    2.0 TFSI tylko 190KM...., mazda z 2.0 daje 165 KM i to bez turbiny a z 2.5 192KM, a żywotność duuuużo większa...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX