Ford EcoSport | Debiut w czerwcu

W połowie roku do polskiej oferty Forda dołączy miejski crossover, model EcoSport. Będzie to już wersja po modyfikacjach

Suzuki Vitara | Ceny w Polsce | Dobrze skalkulowana

Ford EcoSport technicznie bazuje na modelu Fiesta, bestsellerze europejskiego rynku w swoim segmencie. Ale nietrudno zauważyć, że jego stylistyka odbiega od pozostałych modeli Forda oferowanych na Starym Kontynencie. To dlatego, że powstał jako model globalny i ma się podobać na całym świecie. Produkowany w Indiach, tam miał swoją premierę (2012 r.), potem trafił do Ameryki Łacińskiej, a na samym końcu, w kwietniu 2014 roku dopiero do Europy, choć nie do Polski.

Ford Fusion - Ogłoszenia

Debiut w Europie nie okazał się spodziewanym sukcesem. Do listopada 2014 Ford sprzedał zaledwie 11 257 szt. EcoSporta, co jest marnym wynikiem w porównaniu do liderów rynku, którzy w tym samym okresie odnotowali znacznie lepsze wyniki: Renault Captur (149,7 tys.), Peugeot 2008 (125 tys.), Opel Mokka (114,6 tys.). Receptą na kulejącą sprzedaż ma być modernizacja.

Najbardziej widoczną zmianą jest rezygnacja z koła zapasowego montowanego dotychczas na tylnej klapie (pierwsze dwa zdj. w galerii). Na rynkach wschodzących miało to budzić skojarzenia z prawdziwymi autami terenowymi, jednak w Europie nie znalazło poklasku. EcoSport będzie teraz krótszy i łatwiejszy do zaparkowania na ciasnych miejscach parkingowych. Także dostęp do bagażnika będzie łatwiejszy. Minusem jest fakt, że pod podłogą bagażnika zmieści się jedynie zestaw naprawczy.

Przy okazji inżynierowie Forda przeprojektowali zawieszenie. Obniżono je o 10 mm, zmieniono charakterystykę zawieszenia i układu kierowniczego. Zadbano też o komfort akustyczny, dopracowując wygłuszenie. We wnętrzu zmieniła się nieco deska rozdzielcza z nowymi zegarami i 4-calowym ekranem systemu Ford SYNC.

Ford EcoSport jest crossoverem segmentu B. Mierzy 4,24 m długości, 1,76 m szerokości i 1,69 metra wysokości, a rozstaw osi to 2,52 m. Za tylną kanapą znajduje się bagażnik o pojemności 322 l, który po złożeniu oparć można powiększyć do 705 l. Pod maską znajdziemy jeden z trzech silników: 1.0 EcoBoost (125 KM), 1.5 Ti-VCT (112 KM) i turbodiesla 1.5 TDCi o mocy 95 KM.

Ford EcoSport trafi na nasz rynek w połowie tego roku. Będzie to oczywiście wersja po modernizacji. Ceny w Polsce nie są jeszcze znane.

ZOBACZ TAKŻE:

Premiera Fiata 500X w polskich salonach

Materiały partnerów

zobacz wybrane produkty

Więcej o:
Copyright © Agora SA