De Tomaso zlicytowane przez Chińczyków

Kilka tygodni temu szwajcarski holding o nazwie L3 przejął, za 2 mln euro włoską firmę De Tomaso. Z powodu finansowych kłopotów umowa jednak nie doszła do skutku

Za co kochamy włoską motoryzację?

Jak podaje włoska "La Gazzetta dello Sport" z powidu finansowych perturbacji holding L3 nie przejmie zdobytej podczas licytacji firmy De Tomaso. Teraz, podczas nowej aukcji włoską markę zdobyło chińskie konsorcjum "Ideal Team Venture" za cenę 1 050 000 euro.

Zanim szwajcarska firma odpadła przedstawiła dokładny plan ratunkowy. Do 2021 rok L3 chciało zatrudnić 360 osób i budować 4500 samochodów rocznie. W planach był m.in. sportowy model z centralnie położonym silnikiem i przeniesienie fabryki w okolice Turynu. Trochę inną wizję dla przyszłości de Tomaso mają nowi właściciele, którzy chcą budować samochody w Chinach.

Firma De Tomaso została założona w 1959 roku przez Alejandro de Tomaso. Pierwszy model - Vallelunga - miał silnik Forda o pojemności 1,5 litra. Wszystkie kolejne auta tej marki napędzane były silnikami Forda. W latach 70. de Toamso przejęło firmy motocyklowe Benelli i Moto Guzzi, a później samochodowe Innocenti i Maserati. Ta ostatnia sprzedana została koncernowi Fiata. Najbardziej znany model to Pantera produkowany w latach 1971 - 1993. Auto napędzane było silnikiem V8 o pojemności 5,8 litra i mocy 310 KM. Powstało 7200 egzemplarz z czego większość (6100 sztuk) sprzedana została w USA.  W latach 90. firma popadła w kłopoty finansowe. Firma zlikwidowana została w 2012 roku.

ZOBACZ TAKŻE:

Czym jeżdżą Włosi?

Więcej o:
Copyright © Agora SA