Ford Mustang | Znamy osiągi i techniczne detale

Nowy Ford Mustang będzie przyspieszał od 0 do 100 km/h w czasie krótszym niż 5 sekund - co czyni go najszybciej przyspieszającym wielkoseryjnym Fordem, jaki kiedykolwiek pojawił się w europejskiej ofercie Forda. Firma ujawnia także, że w otrzymała już ponad 2200 zamówień na nowego Mustanga, a zaczęto je zbierać w tym roku po ogłoszeniu, iż będzie dostępny także na rynku europejskim
Ford Mustang | Ceny w Polsce | Kultowe auto w atrakcyjnej cenieFord Mustang | Ceny w Polsce | Kultowe auto w atrakcyjnej cenie

Ford Mustang pojawi się w europejskich salonach sprzedaży po raz pierwszy w swojej 50-letniej historii. Będzie dostępny z silnikiem V8 o pojemności 5.0 l o mocy 421 KM, który dysponuje momentem obrotowym 524  Nm, lub też z bardziej oszczędnym silnikiem EcoBoost o pojemności 2,3 litra, oferującym 317 KM oraz 434 Nm momentu obrotowego.

Model Fastback z silnikiem 5,0 litra V8 z sześciobiegową przekładnią manualną osiąga 100 km/h ze startu zatrzymanego po 4,8 sekundy - szybciej, niż jakikolwiek Ford oferowany w Europie od czasu małoseryjnego supersamochodu Ford GT sprzedawanego od 2005 roku. Ford Mustang z silnikiem 2,3 litra EcoBoost z nadwoziem Fastback i przekładnią manualną osiąga 100 km/h w czasie 5,8 sekundy.

Kierowca Forda Mustanga może dostosować osiągi samochodu do swojego nastroju i warunków drogowych korzystając z wyboru trybu jazdy, a jeśli znajdzie się na zamkniętym torze, może użyć aplikacji wyścigowych do monitorowania osiągów. Kierowca Forda Mustanga z silnikiem V8 5,0 litra będzie też miał możliwość uzyskania maksymalnie dynamicznego startu przy użyciu technologii kontroli startu. W wersji europejskiej Mustang będzie wyposażony w pakiet Performance, który zawiera wzmocnione hamulce i układ chłodzenia dostosowany do szybkiej jazdy.

Wyboru trybu jazdy dokonuje się za pomocą przełączników umieszczonych na konsoli środkowej, co zmienia nastawy elektronicznej kontroli stabilności AdvanceTrac, modyfikuje reakcje przepustnicy, programu automatycznej zmiany biegów i wspomagania kierownicy, dopasowując je do wybranego trybu jazdy. Regulowana jest również intensywność działania układu wspomagania kierownicy, co umożliwia kierowcy wybranie trybu Normal, Comfort lub Sport.

Zobacz, ile kosztuje kultowy Mustang...

Wśród "wyścigowych" aplikacji znalazł się akcelerometr, timer do mierzenia czasów przyspieszania i miernik hamowania, rejestrujący długość drogi hamowania i czas hamowania, licząc od określonej przez kierowcę prędkości.

W samochodach z silnikiem V8 5,0 litra i manualną przekładnią dostępny będzie system kontroli startu launch control, który utrzymuje obroty silnika na ustawionym wcześniej poziomie z zakresu od 3000 obr/min do 4500 obr/min przy pedale gazu wciśniętym do oporu. Po zwolnieniu sprzęgła moment napędowy przekazywany na tylne koła jest ograniczany do wartości pozwalającej uzyskać maksymalną przyczepność kół do nawierzchni, co zapewnia szybkie i powtarzalne przyspieszanie ze startu zatrzymanego. W samochodzie z silnikiem V8 5,0 litra można także otrzymać elektroniczny system Line Lock, który pozwala na zahamowanie jedynie przednich kół, umożliwiając odpowiednie dogrzanie tylnych opon.

Ford Mustang posiada w pełni niezależne zawieszenie przednich i tylnych kół zapewniające sportową dynamikę i komfort jazdy. Wielodrążkowe zawieszenie tylne zapewnia optymalny komfort jazdy i przyczepność do nawierzchni, natomiast przednie zawieszenie z kolumnami McPherson i dwuprzegubowymi wahaczami umożliwia zastosowanie dużych i odpowiednio potężnych hamulców.

Struktura nadwozia jest o 28% sztywniejsza, niż w Mustangu poprzedniej generacji. Na oś przednią przypada 54% masy samochodu z silnikiem V8 5,0 litra oraz 53% przy silniku EcoBoost 2,3 litra, co łącznie przekłada się na dobre wyważenie auta i precyzyjne prowadzenie.

Lekkie materiały zastosowano wykonując z aluminium między innymi pokrywę silnika, przednie błotniki, zawieszenie, przekładnię i hamulce. Stal wysokiej wytrzymałości, spawanie laserowe i technologia hydroformowania przyczyniły się do uzyskania wyższej sztywności nadwozia służącej zarówno poprawie wrażeń z jazdy, jaki i bezpieczeństwa.

ZOBACZ TAKŻE:

Shelby GT350 Mustang | Żywa legenda

Salon Los Angeles 2014 | Shelby GT350 Mustang | Żywa legenda

Więcej o:
Komentarze (44)
Ford Mustang | Znamy osiągi i techniczne detale
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Rowerzysta2x2

    Oceniono 130 razy 114

    Obłędny. Nawet w słabszej wersji 317 koni i 5,8s do setki. I te ceny (poniżej 150 tys.)! Jakieś szaleństwo. W dobie pięciu turbosprężarek, silników trzycylindrowych i powodzi gó...anych pseudoterenówek-SUV-ów, informacja o wprowadzeniu tego auta na rynek brzmi jak piękny sen. Albo jak powrót do lat 60-tych i to w USA.

  • zagenator

    Oceniono 39 razy 39

    sek w tym, ze juz ich nie ma w sprzedazy. bylem tydzien temu w salonie - wszystkie 120 sztuk na Polske na ten rok zostalo sprzedaych. nastpene beda moze kolo marca przyszlego roku :(

  • Gość: jan

    Oceniono 32 razy 28

    czyli od poniedziałku można będzie stracić prawo jazdy na 3 miesiące testując takiego mustanga w niecałe 6 sekund:)

  • Gość: podpisz się

    Oceniono 8 razy 6

    ja tylko błagam, dziennikarzyny nie porównujcie go na siłę z autami 100-200 tys. droższymi. Nie p... bzdur o spasowaniu plastików (bo to nudne i nic nie wnosi a i tak jest zazwyczaj lepiej niż w waszych prywatnych skodach) Tego typu auta to klasa sama w sobie. Jeśli macie porównywać do czegokolwiek porównujcie do Camaro!

  • przemekthor

    Oceniono 6 razy 2

    "Ford Mustang pojawi się w europejskich salonach sprzedaży po raz pierwszy w swojej 50-letniej historii"
    Zależy gdzie w Europie, na Islandii był stale dostępny w salonach Forda od wielu, wielu lat.

  • hiszpan25

    Oceniono 13 razy 1

    zaskakujaca mala roznica w obciazeniu przedniej osi pomiedzy V8 i I4T... to V8 to niemal 2 silniki I4T a roznica w obciazeniu przedniej osi to tylko 1%? jak producentowi to sie udalo?!

  • predator-x

    Oceniono 9 razy -3

    Faktycznie nie jest drogo, ale z przodu za bardzo go udziwnili, Mustangi mają swój charakter a oni go popsuli. Z tyłu jest ok, ale z przodu samochód stracił swój urok i stał się bardziej pospolity.

  • Gość: Stefan

    Oceniono 28 razy -10

    i zbiornik paliwa 50 litrów czyli tankowanie co 200 km, na autostradzie co godzinę?

  • popijajac_piwo

    Oceniono 19 razy -11

    Nie bardzo rozumiem zastostowanie takiego samochodu: na tor za ciężki a na ulicę niepraktyczny. Przedłużenie penisa?...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX