R200 Non-Fiction | Skoda na bazie Audi R8

Skoda 130 RS jest jednym z tych modeli, z którego producent z Mlada Boleslav może być wyjątkowo dumny. Auto nazywana czeskim Porsche doczekało się współczesnej interpretacji
Skoda 130 RS | Za kierownicąSkoda 130 RS | Za kierownicą

To model nazwany R200 Non-Fiction. Jego twórcą jest projektant Petr Novak, który tworząc auto chciał uczcić zeszłoroczną, 40-rocznicę powstania 130 RS. Auto bazuje na wychodzącej właśnie ze sprzedaży  generacji Audi R8 V8. Centralnie umieszczony silnik to dobrze znane 4.2 FSI o mocy 420 KM, które współpracuje w tym przypadki z 6-biegowym manualem. Poza układem napędowym, większość elementów została jednak zmieniona.

Największą liczbą modyfikacji zostało objęte nadwozie. Projektantowi chodziło o użycie jak najlepszej jakości materiałów, które wspólnie stworzą współczesny wizerunek modelu 130 RS. Dlatego w przednim pasie pojawiły się duże okrągłe reflektory z technologią LED. Wprawne oko zauważy, że pochodzą one z Bentleya Mulsane. Na przedniej klapie pojawiły się także charakterystyczne przetłoczenia.

Z tyłu nawiązań do 130 RS również jest kilka. Za poziomie prostokątne światła posłużyły lampy z Lamborghini Gallardo, a linia nadwozia zakończona jest charakterystyczną płetwą. W R200 pojawił się także dyfuzor i dwie podłużne końcówki wydechu. Całe auto mierzy 4,4 metra długości, 2 metry szerokości i 1,3 metra wysokości.

Na koniec zostawiliśmy najlepszą wiadomość. To nie jednorazowy prototyp, a zapowiedź produkcyjnej wersji 24 egzemplarzy, które zostaną stworzone w firmie współpracującej z Volkswagen Group - Metal Hoffmann. Cena? 255 000 euro. Pierwsze sztuki trafią do klientów w przyszłym roku. Prezentowane zdjęcia zostały zrobione z Centrum Sztuki w Pradze, gdzie odbyła się prezentacja auta.

Nowe Audi R8 | Ewolucja, nie rewolucja

Salon Genewa 2015 | Nowe Audi R8 | Ewolucja, nie rewolucja

Więcej o:
Komentarze (57)
R200 Non-Fiction | Skoda na bazie Audi R8
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • romaniaturk

    Oceniono 126 razy 72

    „Jego twórcą jest projektant Petr Novak, który […]” …winien nauczyć się projektować, żeby nie wpadać na tak genialne pomysły, jak przeszczepienie łba świni do ciała konia arabskiej krwi.

  • Słoniowe Ucho

    Oceniono 68 razy 38

    Mnie się ten bolid kojarzy z tuningiem optycznym, jaki preferują osiemnastoletni chłopcy, którzy w swoich garażach w pocie i trudzie poszerzają nadkola swoich aut, obniżają zawiasy, robią "bad look". Generalnie starają się wszystkiemu, co tylko możliwe nadać sportowy charakter. Tutaj tez wyszło to, po prostu, kiepsko i amatorsko. I nie tłumaczy niczego próba nawiązania do modelu sprzed lat. Efekt jest po prostu słaby.

  • hiszpan25

    Oceniono 31 razy 23

    brzydsze ale za to drozsze Audi R8... tylko kolekcjonerzy to kupia :)

  • gad_z_rakowa

    Oceniono 30 razy 22

    Prawdziwie czeski styl, łezka się w oku kręci jak sobie przypomnę wersje 100 czy 105L. Fajna.

  • Gość: przegość

    Oceniono 18 razy 18

    Skoda 130RS czeskie Porsche... ciekawe ,ciekawe , a to nie przypadkiem sam Ferdynand zerżnął... tfu przepraszam....zaglądał przez ramię niejakiemu Ledwince jak ten projektował Tatrę T97 ?

  • obywatel_nienumerowanej_rp

    Oceniono 21 razy 11

    Wygląda jakby projektował toto andrzej pągowski przy pomocy jacka olejniczaka, na zlecenie michała witkowskiego...
    Szkoda, że nie wzięli kół od Pendolino i kabiny od TIRa... jakiegokolwiek... w sumie brzydsze i tak już nie będzie... chociaż w sumie - gdyby dołożyli skodowską kurę między wytrzeszczonymi gałami, dałoby się zrobić jeszcze brzydziej...

  • Gość: 123

    Oceniono 15 razy 11

    Tak jak walec nigdy nie jeździ do tyłu?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX