Salon Szanghaj 2015 | Audi Prologue Allroad | Krok po kroku

Było już coupe, później pokazano sportowe kombi, pora na kolejną odmianę Audi Prologue. Na salonie samochodowym w Szanghaju zobaczymy odmianę Allroad

Audi Prologue Avant Concept | Spojrzenie w przyszłość

Coraz to nowymi konceptami - Audi Prologue, Audi Prologue Avant, a teraz Audi Prologue Allroad - niemiecki producent z Ingolstadt zapowiada swój przyszły język stylistyczny. Zmiany nadzoruje Marc Lichte, od 2014 roku szef Audi Design.

Skupmy się na najnowszym modelu pokazowym. Długa część przednia, szybko opadająca linia dachu i bardzo płaskie słupki D nadają autu atletycznej sylwetki. Z przodu dominuje pokaźnych rozmiarów osłona chłodnicy Singleframe. Wąskie reflektory to laserowe światła Matrix. Lampy odgrywają ważną rolę również w tylnej części nadwozia, łączy je świetlny pas. Auto podniesiono o 77 mm względem Prologue Avanta. Szerokie wnęki kryją koła aż na 22-calowych obręczach. Jak na przeznaczenie Allroada, to mało rozsądny pomysł, ale koncepty rządzą się swoimi prawami.

Studyjny Prologue obrazuje również przyszłość wnętrz kolejnych modeli Audi. Kokpit jest czysty i elegancki. Miejsce tradycyjnych przycisków i pokręteł zastąpiły dotykowe wyświetlacze. Systemy infotainment mogą być obsługiwane przez pasażera na trzecim, szerokoekranowym wyświetlaczu wbudowanym w deskę rozdzielczą. Zaprogramowane przez pasażera opcje można przenieść posuwistym ruchem, niczym na ekranie tabletu, na prawy wyświetlacz obok kierowcy lub na Audi virtual cockpit future, umieszczony przed kierowcą w miejscu tradycyjnych zegarów.

Sprawdź czy stać cię na Audi A7

Do napędu Allroada wybrano układ hybrydowy, składający się z silnika benzynowego 4.0 TFSI V8 biturbo i silnika elektrycznego, zintegrowanego z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów tiptronic. Moc systemowa wynosi 734 KM, a maksymalny moment obrotowy - pokaźne 900 Nm. Nie zabrakło oczywiście napędu quattro. Pojazd studyjny przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,5 sekundy.

Umieszczony z tyłu pojazdu akumulator litowo-jonowy o wydajności 14,1 kWh pozwala przejechać 54 km wyłącznie w trybie elektrycznym. Według normy NEFZ dla hybrydy typu plug-in, samochód zużywa tylko 2,4 litra paliwa na 100 kilometrów (56 g CO2 na km).  Dzięki systemowi AWC (Audi wireless charging) akumulator Audi Prologue Allroad można naładować również indukcyjnie.

ZOBACZ TAKŻE:

Najciekawsze koncepty Audi

Materiały partnerów

LARK FreeCam 4.0 FHD Sprawdź cenę >

Sirio Triflex Sprawdź cenę >

Uchwyt rowerowy na dach ProRide Sprawdź cenę >

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.