Salon Szanghaj 2015 | Audi Prologue Allroad | Krok po kroku

Było już coupe, później pokazano sportowe kombi, pora na kolejną odmianę Audi Prologue. Na salonie samochodowym w Szanghaju zobaczymy odmianę Allroad
Audi Prologue Avant concept Audi Prologue Avant Concept | Spojrzenie w przyszłość

Coraz to nowymi konceptami - Audi Prologue, Audi Prologue Avant, a teraz Audi Prologue Allroad - niemiecki producent z Ingolstadt zapowiada swój przyszły język stylistyczny. Zmiany nadzoruje Marc Lichte, od 2014 roku szef Audi Design.

Skupmy się na najnowszym modelu pokazowym. Długa część przednia, szybko opadająca linia dachu i bardzo płaskie słupki D nadają autu atletycznej sylwetki. Z przodu dominuje pokaźnych rozmiarów osłona chłodnicy Singleframe. Wąskie reflektory to laserowe światła Matrix. Lampy odgrywają ważną rolę również w tylnej części nadwozia, łączy je świetlny pas. Auto podniesiono o 77 mm względem Prologue Avanta. Szerokie wnęki kryją koła aż na 22-calowych obręczach. Jak na przeznaczenie Allroada, to mało rozsądny pomysł, ale koncepty rządzą się swoimi prawami.

Studyjny Prologue obrazuje również przyszłość wnętrz kolejnych modeli Audi. Kokpit jest czysty i elegancki. Miejsce tradycyjnych przycisków i pokręteł zastąpiły dotykowe wyświetlacze. Systemy infotainment mogą być obsługiwane przez pasażera na trzecim, szerokoekranowym wyświetlaczu wbudowanym w deskę rozdzielczą. Zaprogramowane przez pasażera opcje można przenieść posuwistym ruchem, niczym na ekranie tabletu, na prawy wyświetlacz obok kierowcy lub na Audi virtual cockpit future, umieszczony przed kierowcą w miejscu tradycyjnych zegarów.

Sprawdź czy stać cię na Audi A7

Do napędu Allroada wybrano układ hybrydowy, składający się z silnika benzynowego 4.0 TFSI V8 biturbo i silnika elektrycznego, zintegrowanego z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów tiptronic. Moc systemowa wynosi 734 KM, a maksymalny moment obrotowy - pokaźne 900 Nm. Nie zabrakło oczywiście napędu quattro. Pojazd studyjny przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,5 sekundy.

Umieszczony z tyłu pojazdu akumulator litowo-jonowy o wydajności 14,1 kWh pozwala przejechać 54 km wyłącznie w trybie elektrycznym. Według normy NEFZ dla hybrydy typu plug-in, samochód zużywa tylko 2,4 litra paliwa na 100 kilometrów (56 g CO2 na km).  Dzięki systemowi AWC (Audi wireless charging) akumulator Audi Prologue Allroad można naładować również indukcyjnie.

ZOBACZ TAKŻE:

Najciekawsze koncepty Audi

Audi nanuk concept

Więcej o:
Komentarze (19)
Salon Szanghaj 2015 | Audi Prologue Allroad | Krok po kroku
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • hiszpan25

    Oceniono 6 razy 6

    Według normy NEFZ dla hybrydy typu plug-in, samochód zużywa tylko 2,4 litra paliwa na 100 kilometrów (56 g CO2 na km). - wystarczy zapoznac sie z metodologia badan NEFZ (czy tez NEDC zgodnie z angielska terminologia en.wikipedia.org/wiki/New_European_Driving_Cycle ) aby zobaczyc jak sie osiaga takie rezultaty. Niestety w codziennym zyciu szybko okazuje sie ze to czysta FIKCJA i auto pali ZNACZNIE wiecej...

  • west_pomeranian

    Oceniono 21 razy 5

    Audi, lepsza wersja Volkswagena. Nie każdy w Polsce wie, że Audi należy do VW i podobnie jak Lexus jest lepszą wersją Toyoty, tak Audi lepszą wersją VW. A co do stylistyki, to Niemcy nigdy nie mieli i nie mają polotu. Ich ładniejsze autka zaprojektowali Włosi.

  • zxzxz39

    Oceniono 6 razy 2

    Bardzo ładne auto. Niemcy zaczynają uciekać w stylistyce konkurencji, dotyczy to również ostatnich modeli VW Passata i CC. Oczywiście to kwestia gustu ale moim zdaniem nowy Lexus nie dorównuje klasą i elegancją Audi, przypomina typową azjatycką zabawkę.

  • goscgazety

    Oceniono 1 raz 1

    w nowym lexusie i jak widac w nowym audi nie ma juz typowego zderzaka. Zderzak schowany za grillem. Przy naprawde drobnej stłuczce, ktore sie czesto zdarzaja caly grill do wymiany. Koszt bedzie wiekszy niz dotychczas.

  • Gość: fan audika

    Oceniono 7 razy 1

    przepiekna dolna linia okien

  • zalogopeda

    Oceniono 2 razy 0

    design i koncepty, czyli "cenisz dobre dziennikarstwo" w wydaniu GW.

  • Gość: Tadek

    Oceniono 3 razy -1

    O najciekawszych tylko na "historia z kołem w tle".

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX