Volkswagen T6 | Wszystko trochę lepiej

Volkswagen zaprezentował szóstą generację modelu T, który ma podjąć walkę głównie z nowymi Mercedesami Klasy V i Vito
Mercedes klasy V | Prezentacja modeluMercedes klasy V | Prezentacja modelu

Szósta generacja busa i dostawczaka z Wolfsburga nazywana jest zupełnie nową generacją, ale w rzeczywistości to duży facelifting. Z zewnątrz Volkswagen T6 wyróżnia się głównie nowym, bardziej kanciastym przodem. Właściwie to jedyna duża zmiana w stylistyce. Reszta, jak np. tylne światła, to drobne modyfikacje.

Używany Volkswagen Caravelle

Rewolucji nie ma także we wnętrzu. Najłatwiej zauważyć nową kierownicę oraz nowy ekran ciekłokrystaliczny, zabudowany w desce rozdzielczej, służący do wyświetlania nawigacji, klimatyzacji i danych z komputera pokładowego. Zegary pozostały w klasycznym stylu. W sumie wszystko tu odrobinę poprawiono, nie psując nic ze znakomitych cech poprzednika, takich świetna widoczność czy praktyczność (kabina jest wyposażona w mnóstwo schowków i półek).

Volkswagen T6

Do napędu modelu T6 posłużą wyłącznie dwulitrowe silniki TDI i TSI. Diesle mają moc: 83, 102, 150 i 204 KM, a benzyniaki - 150 KM i 204 KM. W zależności od mocy napęd przenoszony będzie za pośrednictwem pięcio- lub sześciobiegowej skrzyni manualnej lub siedmiobiegowej przekładni DSG. Tak jak do tej pory, w opcji oferowany będzie napęd na cztery koła.

Dla poprawy komfortu Volkswagen zaoferuje adaptacyjne zawieszenie DCC. Oprócz tego T6 otrzyma szereg technicznych, dotąd nieoferowanych w tym modelu nowinek, takich jak: adaptacyjny tempomat ACC, system Front Assist, funkcję awaryjnego hamowania, automatyczne światła drogowe, elektrycznie otwieranie tylnej klapy czy system rozpoznający zmęczenie kierowcy. Za dopłatą otrzymać będzie można przednie i tylne światła w technologii LED.

Tak jak do tej pory, VW T6 oferowany będzie w wielu wersjach: użytkowych (Transporter furgon, model z zabudową skrzyniową, z podwójną kabiną oraz jako kombi), osobowych (Multivan i Caravelle) oraz rekreacyjnej California. Ponadto do wyboru będą dwa rozstawy osi i trzy wysokości nadwozia.

Volkswagen T6 - premiera

Światowa premiera Volkswagena T6 miała miejsce w Amsterdamie i odbyła się z dużym rozmachem. Na scenie zobaczyliśmy wszystkie generacje modelu w wielu wersjach. Szczególnie odwoływano się do pierwowzoru T1, który zadebiutował pod koniec 1949 roku, a do sprzedaży trafił w 1950 roku.

Transporter to ważny model dla Volkswagena. W Niemczech od lat zajmuje pierwsze miejsce w rankingach sprzedaży w swojej klasie. Na całym świecie w ciągu 13 lat sprzedano prawie dwa miliony egzemplarzy modelu T5. W sumie od chwili rozpoczęcia produkcji pierwszej generacji przed 65 laty, nabywców znalazło 12 milionów aut tej serii. Nowy Transporter powinien kontynuować ten sukces. Samochód trafi do sprzedaży w lipcu tego roku. Ceny powinny pojawić się już wkrótce.

ZOBACZ TAKŻE:

Volkswagen Polo FL 1.2 TSI | Test | Jeszcze lepszy

Volkswagen Polo 1.2 TSI

Więcej o:
Komentarze (9)
Volkswagen T6 | Wszystko trochę lepiej
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: janek koss

    Oceniono 9 razy 9

    mozna bez watpienia stwierdzic, ze w stylistyce nowego Transportera nastapila istna rewolucja.
    szaleni designerzy von VW

  • Gość: gosc

    Oceniono 4 razy 4

    Dlaczego znów nie włożą tu silnego V6 3,0 TDI CR?

  • Gość: znawca

    0

    brakuje tylko silnika 1.9 i 2.5 tdi :))

  • sonix24

    Oceniono 23 razy -1

    "Wszystko trochę lepiej"
    Z tych trzech słów tylko "trochę" najlepiej opisuje to coś na kołach.

  • Gość: Bolo

    Oceniono 7 razy -5

    Szmelc wagen ! Wiem bo mam !

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX