Salon Szanghaj 2015 | Citroen Aircross Concept | Kolejna lekcja designu

W Szanghaju Citroen pokaże prototyp zapowiadający SUV-a klasy średniej. Nazywa się Aircross i ma "międzynarodowe ambicje"
Citroen C4 1.2 THP Selection | Test | NiedocenionyCitroen C4 1.2 THP Selection | Test | Niedoceniony

Aircross odwołuje się do stylistyki znanej już z modelu C4 Cactus. Wąskie lampy z przodu, relingi o charakterystycznym kształcie, czy minimalistyczne wnętrze - to cechy łączące obydwa modele.

Citroen C4 - Ogłoszenia

Aircross jest wyraźnie większy od Cactusa. Jego nadwozie mierzy 4,58 m długości, co niestety w przypadku prototypu nie przekłada się na przestrzeń we wnętrzu. Jest ona "przytłumiona" ogromnymi wnękami mieszczącymi 22-calowe koła, przez co tylne drzwi otwierane pod wiatr zapewniają umiarkowany dostęp do wnętrza. To jednak jest prototyp, a tu najważniejsze są wrażenia wizualne.

Od strony stylistycznej Citroen po raz kolejny pokazał, że zatrudnia światową czołówkę projektantów. Niemal każdy kolejny prototyp tej marki wygląda niezwykle atrakcyjnie i wnosi coś nowego do świata samochodowego designu - a tu nie łatwo czymś zaskoczyć. Charakterystycznym elementem Aircrossa jest chromowana listwa wokół okna w tylnych drzwiach. Mniej rzucającym się w oczy detalem są Alloy Bumps, czyli odbojniki wykonane ze stopów lekkich i pokryte czarną twardą gumą.

Citroen DS5 1.6 THP | Test | Jedno aleCitroen DS5 1.6 THP | Test | Jedno ale

Pomysłowość stylistów widać także we wnętrzu. Chociaż jest ono "lekkie", niemal całkowicie pozbawione przycisków, nie brak w nim ciekawych rozwiązań. Płaskie wyświetlacze znamy już a C4 Cactus, tu obydwa są kolorowe, 12-calowe i pozwalają sterować większością systemów. Na kierownicy umieszczono sterowanie klimatyzacją, a wyboru biegów dokonuje się pokrętłem na tunelu środkowym. Uzupełnieniem jest motyw pasów spinających jako elementu dekoracyjnego oraz wielobarwnej tapicerki podzielonej kolorystycznie poziomą płaszczyzną.

Pod maską umieszczono także koncepcyjny napęd hybrydowy. Łączy on moc 212 KM uzyskiwanych z silnika benzynowego 1.6 ulokowanego pod maską z mocą 95 KM generowanych przez silnik elektryczny pracujący na tylnej osi. Układ jest na tyle mocny, by setkę Aircross osiągnął w 4,5 s, a akumulatory mają pojemność wystarczającą aby pokonać 50 km w trybie elektrycznym.

Debiut w Chinach oznacza, że największy rynek motoryzacyjny z pewnością ujrzy Aircrossa w wersji produkcyjnej. Citroen mówi o "międzynarodowych ambicjach" tego modelu, ale czy trafi on także do nas jeszcze nie wiemy.


ZOBACZ TAKŻE:

Citroen C4 Cactus 1.2 | Test | iPhone 5C

Citroen C4 Cactus 1.2 | Test | iPhone 5C

Więcej o: