Od 2016 roku koniec darmowych autostrad w Niemczech

Bundestag przyjął pakiet ustaw, wprowadzających opłaty za korzystanie z niemieckich autostrad. Myto uderzy tylko w cudzoziemców, ponieważ niemieccy kierowcy otrzymają rekompensaty
Krótko o... | Korek na autostradzie

Konieczność wykupienia stosownej winiety będzie dotyczyć kierowców samochodów osobowych i kempingowych (kierowcy ciężarówek płacą od 2005 roku). Według szacunkowych wyliczeń, płatne autostrady spowodują wzrost wpływów do budżetu Niemiec w wysokości ponad 500 mln euro rocznie. Nie wszyscy są jednak takimi optymistami, ponieważ pojawią się także dodatkowe koszty w postaci konieczności utrzymania punktów sprzedaży winiet (będzie je można wykupić także przez Internet). Zwiększone środki mają być przeznaczone na modernizację i rozwój sieci drogowej.

Kierowcy będą mogli wykupić winietę na okres dziesięciu dni, dwóch miesięcy lub jednego roku. W zależności od pojemności silnika i emisji spalin, stawki opłat będą wyglądać następująco: 5-15 euro (dziesięciodniowa), 16-30 euro (dwumiesięczna) lub około 130 euro (winieta roczna).

Co jednak z obywatelami Niemiec, którzy mają być zwolnieni z nowych opłat? To właśnie budzi wątpliwości Komisji Europejskiej. Jeśli ustawy podpisze prezydent, Bruksela ma wziąć pod lupę nowe przepisy i sprawdzić, czy są one zgodne z prawem równości wszystkich obywateli Unii Europejskiej. Trudno jednak przypuszczać, żeby niemieckie plany nie zostały zaakceptowane. Poza tym płacić będą musieli wszyscy, ponieważ właściciel samochodu zarejestrowanego w Niemczech również będzie zobowiązany do zapłaty za korzystanie z autostrad, i to za rok z góry, ale w ramach rekompensaty zostanie on zwolniony z części podatku drogowego.

Po latach zapowiedzi, wszystko wskazuje na to, że w 2016 roku niemieckie autostrady staną się płatne. Nie wiadomo jeszcze kiedy dokładnie zaczną być pobierane opłaty za jazdę niemieckimi autostradami. Planowane myto budzi oczywiście protesty, ale biorąc pod uwagę wysokość opłat za korzystanie z niektórych odcinków autostrad w Polsce, niemieckie stawki należy uznać za bardzo rozsądne. Wprowadzenie winiet nie powinno zatem zniechęcić kierowców do przejazdu przez Niemcy.

ZOBACZ TAKŻE:

Poradnik | Wypadek na autostradzie - co robić?

06.09.2013  Warszawa . Sluzby podczas pomocy poszkodowanej w kolizji na S79 . Pierwszy wypadedk - w dniu otwarcia tego fragmentu Poludniowej Obwodnicy Warszawy ( trasy S79 ). Na wysokosci ul. Poleczki . Kierujaca Skoda stracila panowanie i uderzyla w barierki energochlonne .  fot. Dariusz Borowicz / Agencja Gazeta SLOWA KLUCZOWE: komunikacja utrudnienia wirazowa poleczki zderzenie POW policja s 79 wypadek kolizja

Więcej o:
Komentarze (8)
Od 2016 roku koniec darmowych autostrad w Niemczech
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Winietu

    Oceniono 14 razy 8

    A jak Marek Pol proponował w Polsce winiety zamiast opłat na bramkach, to wszyscy, szczególnie media, się z niego śmiali ;)

  • Gość: ASD

    Oceniono 6 razy 4

    "Zwiększone środki mają być przeznaczone na modernizację i rozwój sieci drogowej."
    -tiaaa, juz to gdzies slyszalem. Niby drogi sie budują z tych opłat tylko czemu ten dług publiczny tak dziwnie szybko rośnie?

  • Gość: k77

    Oceniono 1 raz 1

    Ludzie zeby u nas w Polsce byly oplaty roczne za autostrady w wysokosci 130 euro to bylo by pieknie to tanio i to bardzo ale w niemczech nie ma drog prywatnych bo to panstwo mysli u nas buduje ten kto za komuny sie ustawil dlatego mamy to co mamy

  • Gość: sfd

    Oceniono 2 razy 0

    im mniejsza pojemnosc tym wieksza oplata, bo na autostradzie takie auto leci na wysokich obrotach i koszmarnym zuzyciu paliwa

  • janusztorzewski

    Oceniono 3 razy -3

    wszędzie piszą o samochodach osobowych a samochody ciężarowe do 12 ton nadal będą jeździć za darmo?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX