Nowy Jaguar XF | Jak dwie krople wody

XF to najpopularniejszy model w historii marki Jaguar. Firma wiąże z nim duże nadzieje. Czy ogromne podobieństwo do mniejszego XE to dobre posunięcie?

Jaguar XE | Brytyjczycy odkryli karty

Patrząc na nowego XF-a wyraźnie widać, jaki model Jaguara wyznaczył nowy kierunek stylistyczny. Podobieństwo do mniejszego XE , pozycjonowanego w klasie średniej, jest tak uderzające, że obydwa samochody mogłyby uchodzić za bliźniacze. Z pewnością też znajdą się osoby, które nie będą potrafiły odróżnić ich od siebie na pierwszy rzut oka.

W stosunku do poprzednika nadwozie jest niemal tej samej długości (-7 mm), ale znacząco zwiększył się rozstaw osi (+51 mm), dzięki czemu XF ma zapewniać rekordową ilość miejsca na nogi w drugim rzędzie w swoim segmencie.

Strukturę nośną nadwozia wykonano w 75% ze stopów aluminium, co w stosunku do konkurencji pozwoliło zaoszczędzić ok. 190 kg masy własnej. Wzrosła za to sztywność nadwozia, i to aż o 28%, a to powinno przełożyć się na precyzyjniejsze prowadzenie. Jaguar XF może śmiało służyć jako auto kierowcy. Rozkład mas pomiędzy osie wynosi 50:50, a geometrię zawieszenia ustawiono tak, by zapobiegało nurkowaniu podczas hamowania.

Europejscy klienci Jaguara powinni być zadowoleni z nowej serii silników wysokoprężnych Ingenium. Mają 2 litry pojemności i w zależności od wersji oferują moc 163 KM (380 Nm momentu) lub 180 KM (430 Nm). Do wyboru są dwie przekładnie: sześciobiegowa ręczna lub ośmiostopniowa automatyczna.

W poszukiwaniu mocy trzeba będzie zwrócić się w kierunku jednostek benzynowych. W ofercie będzie silnik 3.0 V6 z doładowaniem oferujący moc 300 KM lub 380 KM. W obydwu przypadkach będą współpracować ze skrzynią automatyczną o ośmiu przełożeniach.

We wnętrzu znajdziemy system infotainment z wyświetlaczem dotykowym o przekątnej 10,2 cala, zdigitalizowany zestaw wskaźników wyświetlany na 12,3-calowym wyświetlaczu TFT oraz 825-watowy zestaw audio Meridian z co najmniej 17 głośnikami.

Zobacz wideo
Zobacz wideo

ZOBACZ TAKŻE:

Jaguar XE Ingenium | Najoszczędniejszy Jaguar w historii

Więcej o:
Copyright © Agora SA