Nowy Jaguar XF | Jak dwie krople wody

XF to najpopularniejszy model w historii marki Jaguar. Firma wiąże z nim duże nadzieje. Czy ogromne podobieństwo do mniejszego XE to dobre posunięcie?
Salon Paryż 2014 | Jaguar XE | Brytyjczycy odkryli kartyJaguar XE | Brytyjczycy odkryli karty

Patrząc na nowego XF-a wyraźnie widać, jaki model Jaguara wyznaczył nowy kierunek stylistyczny. Podobieństwo do mniejszego XE, pozycjonowanego w klasie średniej, jest tak uderzające, że obydwa samochody mogłyby uchodzić za bliźniacze. Z pewnością też znajdą się osoby, które nie będą potrafiły odróżnić ich od siebie na pierwszy rzut oka.

W stosunku do poprzednika nadwozie jest niemal tej samej długości (-7 mm), ale znacząco zwiększył się rozstaw osi (+51 mm), dzięki czemu XF ma zapewniać rekordową ilość miejsca na nogi w drugim rzędzie w swoim segmencie.

Strukturę nośną nadwozia wykonano w 75% ze stopów aluminium, co w stosunku do konkurencji pozwoliło zaoszczędzić ok. 190 kg masy własnej. Wzrosła za to sztywność nadwozia, i to aż o 28%, a to powinno przełożyć się na precyzyjniejsze prowadzenie. Jaguar XF może śmiało służyć jako auto kierowcy. Rozkład mas pomiędzy osie wynosi 50:50, a geometrię zawieszenia ustawiono tak, by zapobiegało nurkowaniu podczas hamowania.

2015 Jaguar XF

Europejscy klienci Jaguara powinni być zadowoleni z nowej serii silników wysokoprężnych Ingenium. Mają 2 litry pojemności i w zależności od wersji oferują moc 163 KM (380 Nm momentu) lub 180 KM (430 Nm). Do wyboru są dwie przekładnie: sześciobiegowa ręczna lub ośmiostopniowa automatyczna.

W poszukiwaniu mocy trzeba będzie zwrócić się w kierunku jednostek benzynowych. W ofercie będzie silnik 3.0 V6 z doładowaniem oferujący moc 300 KM lub 380 KM. W obydwu przypadkach będą współpracować ze skrzynią automatyczną o ośmiu przełożeniach.

We wnętrzu znajdziemy system infotainment z wyświetlaczem dotykowym o przekątnej 10,2 cala, zdigitalizowany zestaw wskaźników wyświetlany na 12,3-calowym wyświetlaczu TFT oraz 825-watowy zestaw audio Meridian z co najmniej 17 głośnikami.

 


ZOBACZ TAKŻE:

Jaguar XE Ingenium | Najoszczędniejszy Jaguar w historii

Jaguar XE Ingenium | Najoszczędniejszy Jaguar w historii

Więcej o:
Komentarze (29)
Nowy Jaguar XF | Jak dwie krople wody
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: :)

    Oceniono 41 razy 31

    Ale jak wszystkie audi sa do siebie BARDZO podobne to jest dla was spoko nie?

  • Gość: S-type R

    Oceniono 22 razy 8

    Bardzo ładne i przyzwoite auto, ale niestety odkąd połączono reflektory z przodu i zniknęła statuetka kota z maski z tłumu się nie wyróżnia

  • aprox99

    Oceniono 8 razy 6

    Jaguar jest lepszy od Rovera

  • edimerc

    Oceniono 11 razy 1

    Rozważałem kiedyś Jaga, ale jest wyraźnie droższy od porównywalnej konkurencji. Do tego ma najdroższy serwis i części (chyba nawet drożej niż w Lexusie i Ininity).

  • Gość: ccc

    0

    Ceny paliw zależą od notowań ropy naftowej. dlatego teraz paliwo poszlo w gore. Arabowie skacza trumpowi

  • Gość: brajaken

    0

    te podwyzki cen paliw sa glownie przez ryzyko konfliktu w Zatoce perskiej.

  • Gość: Batek

    0

    ceny paliwa sa zalezne od kursu dolara amerykańskiego do złotówki czy relacji popyt-podaż. no i w ten sposob mamy w tej chwili coraz drozsze paliwo.

  • Gość: pqe

    0

    Paliwo zdrożało bo ceny ropy ida w gore przez Trumpa

  • Gość: evil

    0

    ceny paliwa sa zalezne od kursu dolara amerykańskiego do złotówki czy relacji popyt-podaż. no i w ten sposob mamy w tej chwili coraz drozsze paliwo.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX