Pod maską naszego egzemplarza znalazł się turbodoładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1,8 litra. Jest to czterocylindrowa konstrukcja, znana także z innych przednionapędowych Mercedesów. Maksymalna moc wynosi 136 KM, a moment obrotowy - równe 300 Nm. Nie jest to najmocniejsza dostępna jednostka, ale jej parametry w zupełności wystarczają do sprawnego użytkowania w ramach miejskich i dłuższych jazd. Wszystko dzięki temu, że maksymalny moment obrotowy dostępny jest już od 1600 do 3000 obr./min. W czasie gdy ilość Nm zaczyna spadać, do akcji od 3600 obrotów wkracza pełna moc 136 KM.
Samochód: Mercedes B 200 CDI Aktualny przebieg: 6200 km Problemy: brak Powód testu: Czy warto czekać z zakupem na wersje po liftingu
Silnik na jałowym biegu pracuje nieco za głośno, szczególnie gdy jest zimny. W trakcie nawet wolnej jazdy lekki klekot znika i ewentualnie pojawia się na bardzo wysokich obrotach, na które wprowadzanie silnika nie ma większego sensu. Generalnie dźwięki i drgania, które generuje jednostka napędowa, są na przyzwoitym poziomie i nie niosą za sobą efektu zniechęcenia do silnika wysokoprężnego.
Cała moc trafia na przednie koła za pomocą siedmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów 7G-DCT. To dwusprzęgłowa konstrukcja, dzięki której zmiana biegów następuje błyskawicznie, ale czasem ma w zwyczaju szarpnąć przy zmianie biegu w trakcie wolnej jazdy. To jednak typowa przypadłość dla skrzyń dwusprzęgłowych i nie można traktować tego jako wadę konkretnej konstrukcji.
Ciekawym rozwiązaniem jest znane z innych modeli umiejscowienie drążka zmiany przełożeń przy kierownicy. Za pomocą przełączania dźwigni w górę i w dół, wybieramy odpowiednie przełożenie. Miłe nawiązania do czasów, gdy w Mercedesach manualnie zmieniało się biegi przy kolumnie kierowniczej. W trybie "D" przełożenia zmieniają się automatycznie. Za sprawą darmowych w tym przypadku manetek do zmiany biegów, znajdujących się przy kierownicy, szybkim ruchem sami możemy wybierać przełożenia.
Mercedes Klasy B - sprawdź ogłoszenia używanych aut
Dzięki połączeniu dynamicznego silnika i dwusprzęgłowej skrzyni biegów, Mercedes B 200 CDI rozpędza się od 0 do 100 km/h w ciągu 9,3 sekundy. Wrażenia w trakcie jazdy są nawet lepsze, niż wskazywałby na to podany wynik. Dzięki takiemu zestawieniu średnie spalanie oscyluje w granicach 6-7 litrów na 100 km w trasie oraz około 9-10 w mieście. Średnio w trybie mieszanym jest to rezultat na poziomie 8 litrów, co naszym zdaniem jest wynikiem przyzwoitym.
Za Klasę B z wyżej opisanym układem napędowym trzeba zapłacić minimum 101 000 zł. Koszt skrzyni biegów to 7 262 zł. Jeżeli jednak stać nas na taki wydatek, to przedstawiony silnik i skrzynia biegów są dobrym wyborem dla osób dużo podróżujących w trasie.
Jeżeli nasze wrażenia co do układu napędowego przekonały Was do zainteresowania się Mercedesem Klasy B, warto skorzystać z atrakcyjnej oferty Lease&Drive, gdzie Mercedesa Klasy B można mieć już od 1 099 zł miesięcznie.
*spalanie w trakcie kilkuset kilometrów testu
ZOBACZ TAKŻE:
Mercedes GLA 180 | Nowy silnik , nowa cena
Partner - materiał
zobacz wybrane produkty