Mercedes B 200 CDI | Test długodystansowy cz. V | Układ napędowy

Nasza długodystansowa Klasa B pokonała już dwie długie trasy i przejechała setki kilometrów po mieście. Przyjrzyjmy się bliżej jej silnikowi i skrzyni biegów
Pozostałe części testu długodystansowego Mercedesa B 200 CDI

Pod maską naszego egzemplarza znalazł się turbodoładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1,8 litra. Jest to czterocylindrowa konstrukcja, znana także z innych przednionapędowych Mercedesów. Maksymalna moc wynosi 136 KM, a moment obrotowy - równe 300 Nm. Nie jest to najmocniejsza dostępna jednostka, ale jej parametry w zupełności wystarczają do sprawnego użytkowania w ramach miejskich i dłuższych jazd. Wszystko dzięki temu, że maksymalny moment obrotowy dostępny jest już od 1600 do 3000 obr./min. W czasie gdy ilość Nm zaczyna spadać, do akcji od 3600 obrotów wkracza pełna moc 136 KM.

Samochód: Mercedes B 200 CDI
Aktualny przebieg: 6200 km
Problemy: brak
Powód testu: Czy warto czekać z zakupem na wersje po liftingu

Silnik na jałowym biegu pracuje nieco za głośno, szczególnie gdy jest zimny. W trakcie nawet wolnej jazdy lekki klekot znika i ewentualnie pojawia się na bardzo wysokich obrotach, na które wprowadzanie silnika nie ma większego sensu. Generalnie dźwięki i drgania, które generuje jednostka napędowa, są na przyzwoitym poziomie i nie niosą za sobą efektu zniechęcenia do silnika wysokoprężnego.

Cała moc trafia na przednie koła za pomocą siedmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów 7G-DCT. To dwusprzęgłowa konstrukcja, dzięki której zmiana biegów następuje błyskawicznie, ale czasem ma w zwyczaju szarpnąć przy zmianie biegu w trakcie wolnej jazdy. To jednak typowa przypadłość dla skrzyń dwusprzęgłowych i nie można traktować tego jako wadę konkretnej konstrukcji.

Ciekawym rozwiązaniem jest znane z innych modeli umiejscowienie drążka zmiany przełożeń przy kierownicy. Za pomocą przełączania dźwigni w górę i w dół, wybieramy odpowiednie przełożenie. Miłe nawiązania do czasów, gdy w Mercedesach manualnie zmieniało się biegi przy kolumnie kierowniczej. W trybie "D" przełożenia zmieniają się automatycznie.  Za sprawą darmowych w tym przypadku manetek do zmiany biegów, znajdujących się przy kierownicy, szybkim ruchem sami możemy wybierać przełożenia.

Mercedes Klasy B - sprawdź ogłoszenia używanych aut

Dzięki połączeniu dynamicznego silnika i dwusprzęgłowej skrzyni biegów, Mercedes B 200 CDI rozpędza się od 0 do 100 km/h w ciągu 9,3 sekundy. Wrażenia w trakcie jazdy są nawet lepsze, niż wskazywałby na to podany wynik. Dzięki takiemu zestawieniu średnie spalanie oscyluje w granicach 6-7 litrów na 100 km w trasie oraz około 9-10 w mieście. Średnio w trybie mieszanym jest to rezultat na poziomie 8 litrów, co naszym zdaniem jest wynikiem przyzwoitym.

Za Klasę B z wyżej opisanym układem napędowym trzeba zapłacić minimum 101 000 zł. Koszt skrzyni biegów to 7 262 zł. Jeżeli jednak stać nas na taki wydatek, to przedstawiony silnik i skrzynia biegów są dobrym wyborem dla osób dużo podróżujących w trasie.

Jeżeli nasze wrażenia co do układu napędowego przekonały Was do zainteresowania się Mercedesem Klasy B, warto skorzystać z atrakcyjnej oferty Lease&Drive, gdzie Mercedesa Klasy B można mieć już od 1 099 zł miesięcznie.

Mercedes B 200 CDI Sport | Kompendium

Nadwozie

hatchback, 5d

Silnik

R4, Diesel, turbo, 1796 ccm

Moc

136 KM / 3600 obr./min.

Moment obr.

300 Nm / 1600-3000 obr./min.

Skrzynia biegów

automatyczna, 7-biegowa

Napęd

na przednie koła

Wymiary

4359 x 1786 x 1557 mm

Rozstaw osi

2699 mm

Poj. bagażnika

488 l

Śr. zużycie paliwa*

7 l/100 km

0-100 km/h

9,8 s

V maks

210 km/h

Cena

od 93 577 zł

*spalanie w trakcie kilkuset kilometrów testu

ZOBACZ TAKŻE:

Mercedes GLA 180 | Nowy silnik, nowa cena

Mercedes GLA 180 | Nowy silnik, nowa cena

Więcej o: