Peugeot 508 RXH po liftingu | Ceny w Polsce | Już nie hybryda

18.03.2015 10:21
Peugeot 508 RXH

Peugeot 508 RXH (fot. Peugeot)

W polskich salonach można już zamawiać Peugeota 508 RXH po modernizacji. Napęd oferuje teraz... mniejszą moc i wyższe spalanie
Peugeot 108 | Nie dla Polski

Peugeot 508 RXH to topowy model z lwem na masce. W związku z tym styliści zadbali, by auto wyróżniało się na drodze z każdej strony. Tak więc oprócz pakietu listew ochronnych i podniesionego nadwozia, ten model poznamy m.in. po przednich światłach LED do jazdy dziennej w kształcie śladu lwich pazurów. Główne reflektory także wykonano w technologii LED, drogę oświetlają 44 diody.

Poprzednia wersja RXH korzystała z napędu hybrydowego, łączącego silnik 2.0 HDI o mocy 163 KM z elektrycznym o mocy 37 KM. Tym razem zastosowano jedynie nową jednostkę wysokoprężną 2.0 BlueHDI o mocy 180 KM współpracującą z automatyczną skrzynią o sześciu przełożeniach, rezygnując z silnika elektrycznego, czyli z napędu hybrydowego w ogóle. To oznacza, że RXH nie ma już także napędu na cztery koła.

Nie wiemy jakie przyczyny stoją za rezygnacją z napędu kombinowanego, ale musiały być poważne. Dla producenta oznacza to mniej korzystny bilans CO2. Poza tym nowy Peugeot 508 RXH ma większe spalanie od modelu hybrydowego. Według danych producenta wynosi ono teraz średnio 4,6 l/100 km. Hybrydowy model według danych fabrycznych miał spalać 4,2 litra na 100 km.

Peugeot 508 - Ogłoszenia

Tak więc z "terenowej" hybrydy pozostały jedynie... ochronne listwy nadwozia. Nowy Peugeot 508 RXH nie jest już H (hybrydowy), nie jest X (z napędem 4x4), trudno powiedzieć też o nim, że jest R (sportowy). Jest już za to dostępny w polskich salonach francuskiej marki w cenie od 152 900 zł, czyli 7 000 zł taniej od swojego hybrydowego poprzednika.


ZOBACZ TAKŻE:

Odnowiony Peugeot Partner

Zobacz także
  • Peugeot 208 FL Salon Genewa 2015 | Peugeot 208 FL | Bestseller po poprawkach
  • Renault Captur Czym jeżdżą Francuzi? 30 bestsellerów roku 2014
  • Peugeot 308 GT Peugeot 308 GT | Ceny w Polsce | Tylko benzyniak
Komentarze (8)
Peugeot 508 RXH po liftingu | Ceny w Polsce | Już nie hybryda
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: curious

    Oceniono 28 razy 24

    Ciekawe kogo Peugeot określił jako potencjalnego klienta na taki samochód?
    Ponad 150 kilo pln za podniesioną 508 to sporo. Chyba ż ena dzień dobry będą rabaty 25% rabaty.

  • markonim

    Oceniono 4 razy 4

    Sraju, baju. 4,6 na sto w takiej bryce. Jadąc 80km/h po autostradzie w jedną osobę z wiatrem w plecy. Przestańcie dziennikarzyny powielać w końcu te brednie z folderów informacyjnych.

  • Rada Puchaczy

    Oceniono 2 razy 2

    Pozdro dla Kiero RXH wczoraj ok.21szej Glinojeck rondo. Musial ustąpić Hiszpanowi ST FR 150KM juz od 3go biegu.

  • Gość: Sławomir

    Oceniono 2 razy 2

    hybryda się w ogóle nie sprzedawała, stąd zrobili tylko diesla - proste. Szkoda, że nie zrobili 4x4... Auto jest piękne, ekstra wykonane i super się prowadzi

  • Gość: legas

    Oceniono 2 razy 0

    Porażka

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najczęściej czytane