BMW X5 xDrive40e | Hybryda do walki z Audi Q7 e-tron

BMW zaprezentowało seryjną wersję X5 xDrive40e. To pierwsza hybryda typu plug-in bawarskiej marki, nie licząc specjalnej podmarki BMW i, pod którą dostępny jest model i8

BMW X5 | Test | Wizytówka marki

SUV w nowej odmianie ma łączyć świetne osiągi z oszczędnością. Łączna moc układu - 313 KM - jest generowana przez dwulitrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem (245 KM, 35 Nm) oraz silnik elektryczny (113 KM, 250 Nm). Według producenta średnie spalanie oscyluje w granicach ok. 3,4 l/100 km. Wiele zależy oczywiście od poziomu naładowania akumulatorów, warunków drogowych itd., ale jak na auto potrafiące przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 6,8 sekundy, spalanie będzie bardzo niskie. W trybie elektrycznym BMW X5 xDrive40e może przejechać maksymalnie 31 km nie przekraczając prędkości 120 km/h.

Używane BMW X5 - ogłoszenia

Energia dla silnika elektrycznego, zintegrowanego z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów, pochodzi z baterii litowo-jonowej, która zasila także akumulator niskiego napięcia dla systemów pokładowych pojazdu. Baterię można uzupełnić podłączając auto do zewnętrznego źródła elektrycznego. Pełne naładowanie ze zwykłego gniazdka trwa 3 godziny i 50 minut, ze specjalnego Wallboxa jest o ponad godzinę krótsze. Dodatkowe baterie umieszczone są pod podłogą bagażnika, ale nadal do wykorzystania pozostaje dużo przestrzeni - standardowo 500 litrów (150 litrów mniej niż w zwykłym X5). Auto jest seryjnie wyposażone w pakiet Adaptive Suspension Comfort, obejmujący dynamiczną kontrolę amortyzatorów DDC oraz pneumatyczne resorowanie tylnej osi.

Nie wiemy dokładnie kiedy BMW X5 xDrive40e trafi do sprzedaży. Nie są znane również ceny nowego modelu. Będzie on produkowany w amerykańskich zakładach koncernu w Spartanburgu, w Południowej Karolinie, gdzie razem ze standardowym X5 wytwarzane są modele X3, X4 i X6.

ZOBACZ TAKŻE:

Audi Q7 e-tron | Oszczędny kolos

Więcej o:
Copyright © Agora SA