Salon Genewa 2015 | Koenigsegg Regera | Mocy nigdy dość

Regera znaczy po szwedzku tyle, co rządzić, panować. To idealna nazwa dla samochodu oferującego moc 1500 KM i niespotykane dotąd osiągi
Salon Genewa 2015 | Lamborghini Aventador LP 750-4 Superveloce | Najszybsze w historiiLamborghini Aventador LP 750-4 Superveloce | Najszybsze w historii

Koenigsegga nie trzeba przedstawiać. To szwedzki producent samochodów drogowych oferujących osiągi samochodów wyścigowych. Ich najnowsze dzieło nosi nazwę Regera i staje na szczycie oferty.

Można byłoby się spodziewać, że jest to zbudowany wg tradycyjnego wzorca samochód o brutalnej sile. Co do brutalności wszystko się zgadza, ale Regera zaskakuje innowacyjnym układem napędowym nazwanym KDD (Koenigsegg Direct Drive). Jest to układ hybrydowy pozbawiony skrzyni biegów, na który składa się silnik spalinowy zamontowany centralnie, sprzęgło hydrokinetyczne oraz trzy silniki elektryczne. Pierwszy, umieszczony za potężnym V8, odpowiada za generowanie momentu obrotowego, energii elektrycznej oraz za rozruch silnika spalinowego. Dwa pozostałe umieszczono przy tylnych kołach. Koenigsegg twierdzi, że straty w układzie napędowym są niższe o 50% w stosunku do klasycznych układów ze skrzynią biegów. Uzupełnieniem jest zestaw akumulatorów o pojemności 9,27 kWh, które da się naładować z gniazdka.

Silnik spalinowy V8 5.0 generuje dzięki doładowaniu 1100 KM mocy i 1250 Nm momentu obrotowego. Silniki elektryczne oferują 700 KM mocy i 900 Nm momentu. Gdy układ pracuje pełna parą maksymalna moc wynosi 1500 KM, a moment obrotowy 2000 Nm.

Zastosowany system KDD podniósł wagę Regery zaledwie o 88 kg, co w sumie przekłada się na masę własną 1628 kg (auto zatankowane i gotowe do jazdy). To około 400 kg mniej, niż waży Bugatti Veyron, więc Regera powinna powalać osiągami. Tak też jest. Pierwsze 100 km/h może pojawić się na liczniku po 2,8 sekundy, a przyspieszenie od 150 do 250 km/h zajmuje zaledwie 3,2 sekundy. Ze startu zatrzymanego do 400 km/h Regera potrafi się rozpędzić w mniej, niż 20 sekund.

Koenigsegg Regera powstanie w ograniczonej liczbie egzemplarzy. Szwedzka firma planuje wypuszczenie nie więcej, niż 80 sztuk.


ZOBACZ TAKŻE:

Genewa 2015 | Bentley EXP 10 Speed 6 | Niespodzianka

Salon Genewa 2015 | Bentley EXP 10 Speed 6 | Niespodzianka

Więcej o:
Komentarze (9)
Salon Genewa 2015 | Koenigsegg Regera | Mocy nigdy dość
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • neo20x

    Oceniono 30 razy 18

    Po co mi taki, przecież otwarta jest II linia metra : )

  • kosmiczny_swir

    Oceniono 8 razy 8

    Kyle.drives na Youtube ma calkiem dobre wyjasnienie jak to wszystko dziala. Wyglada na to, ze to jest idealne polaczenie napedu elektrycznego i spalinowego - silniki elektryczne daja pelen moment obrotowy od 0 obrotow. Bezposrednio polaczony silnik spalinowy ma minimalne straty.

  • lech2011

    Oceniono 8 razy 4

    To szwedzki producent samochodów drogowych

    to ja poproszę teraz tekst o samochodach pozadrogowych: chodnikowych, górskich, rzecznych itp. Może być bardzo ciekawy.

  • Gość: );

    0

    Downsizing ciągle w modzie ;)

  • joymachine

    Oceniono 4 razy 0

    Może i szybki, ale nadal moim zdaniem szpetny, pokraczny, odpustowy. Ale skoro najważniejsze są osiągi...

  • zeicc

    Oceniono 20 razy 0

    Poproszę 3. Jeden dla mnie a 2 pozostałe dla kochanek. Przynajmniej jak będę miał na 1. czy obie ochotę, to będzie można szybko się spotkać i przejść do konkretu ;)

  • allegropajew

    Oceniono 12 razy -2

    Szkoda, że nie podali czasu na 400m, czy ma poniżej 10s?

    Gościula

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX