Specjalna seria nazywa się Clio R.S. 220 EDC Trophy. Powstała w wyniku sukcesu poprzedniej wersji Trophy, wprowadzonej w Clio R.S. w 2005 roku, oraz większego Megane R.S. Trophy.
Szukasz używanego Renault Clio?
Dlaczego Clio w tym wydaniu jest wyjątkowe? Po pierwsze, dzięki zmienionej charakterystyce pracy silnika, większemu układowi turbodoładowania, kolektorowi dolotowemu o zmniejszonych oporach przepływu oraz przeprojektowanemu kolektorowi wydechowemu, silnik o pojemności 1,6 litra ma o 20 KM większą moc niż standardowo (w sumie 220 KM) oraz o 40 Nm więcej momentu obrotowego (280 Nm z funkcją overboost - chwilowe zwiększenie momentu na 4 i 5 biegu). Dwusprzęgłowa skrzynia EDC została udoskonalona, co przekłada się na szybszą zmianę biegów (nawet o 30 proc.). Uzyskano to za pomocą skrócenia skoku łopatek pod kierownicą i większego zakresu stosowania trybu Sport w jeździe mieszanej.
Po drugie zawieszenie - obniżone (-20 mm z przodu, -10 mm z tyłu) i utwardzone. Wzmocnione amortyzatory są sprzężone z hydraulicznymi odbojnikami. Ponadto zastosowano bardziej bezpośredni układ kierowniczy z przekładnią zębatkową o zmniejszonym o 10 proc. przełożeniu (z 14,5:1 do 13,2:1). O jak najlepszą przyczepność dbają opony Michelin Pilot Super Sport w rozmiarze 205/40 R18.
Po trzecie Clio R.S. 220 EDC Trophy to rozpoznawalny, sportowy wygląd. Nadwozie może być polakierowane w specjalnym kolorze "Mroźna Biel" o matowym wykończeniu, opcjonalnie dostępnym w połączeniu z lśniącym, czarnym dachem. Wyróżnikami są również 18-calowe obręcze kół we wzorze Radical i dyskretne napisy "Trophy" na przedniej listwie aerodynamicznej F1, ozdobnych listwach drzwi oraz numerowanych progach.
We wnętrzu zadbano o wyjątkowy wystrój. Pakiet Trophy oznacza sportowe, skórzane i podgrzewane siedzenia z wbudowanymi zagłówkami, wstawki z karbonowym motywem na obramowaniach nawiewów oraz ozdobnych listwach drzwi, aluminiową podstawę dźwigni zmiany biegów i aluminiowe, matowo wykończone wstawki w nawiewach. Za dopłatą istnieje możliwość zamówienia pokładowego systemu telemetrycznego R.S. Monitor z dodatkową funkcją regulacji progresywności działania pedału przyspieszenia (pięć trybów).
Renault Clio R.S. 220 EDC Trophy będzie dostępne w sprzedaży w Europie od czerwca.
ZOBACZ TAKŻE: