Salon Genewa 2015 | Renault Clio R.S. 220 EDC Trophy | Jeszcze więcej sportu

Poza modelem Kadjar, będącym największą gwiazdą stoiska Renault podczas targów w Genewie, francuski producent prezentuje także wyczynową odmianę Clio dla najbardziej wymagających klientów
Renault Megane R.S. 275 Trophy-R Renault Megane R.S. 275 Trophy-R | 7:54.36 | Dopięli swego

Specjalna seria nazywa się Clio R.S. 220 EDC Trophy. Powstała w wyniku sukcesu poprzedniej wersji Trophy, wprowadzonej w Clio R.S. w 2005 roku, oraz większego Megane R.S. Trophy.

Szukasz używanego Renault Clio?

Dlaczego Clio w tym wydaniu jest wyjątkowe? Po pierwsze, dzięki zmienionej charakterystyce pracy silnika, większemu układowi turbodoładowania, kolektorowi dolotowemu o zmniejszonych oporach przepływu oraz przeprojektowanemu kolektorowi wydechowemu, silnik o pojemności 1,6 litra ma o 20 KM większą moc niż standardowo (w sumie 220 KM) oraz o 40 Nm więcej momentu obrotowego (280 Nm z funkcją overboost - chwilowe zwiększenie momentu na 4 i 5 biegu). Dwusprzęgłowa skrzynia EDC została udoskonalona, co przekłada się na szybszą zmianę biegów (nawet o 30 proc.). Uzyskano to za pomocą skrócenia skoku łopatek pod kierownicą i większego zakresu stosowania trybu Sport w jeździe mieszanej.

Po drugie zawieszenie - obniżone (-20 mm z przodu, -10 mm z tyłu) i utwardzone. Wzmocnione amortyzatory są sprzężone z hydraulicznymi odbojnikami. Ponadto zastosowano bardziej bezpośredni układ kierowniczy z przekładnią zębatkową o zmniejszonym o 10 proc. przełożeniu (z 14,5:1 do 13,2:1). O jak najlepszą przyczepność dbają opony Michelin Pilot Super Sport w rozmiarze 205/40 R18.

Renault Clio R.S. 220 EDC Trophy

Po trzecie Clio R.S. 220 EDC Trophy to rozpoznawalny, sportowy wygląd. Nadwozie może być polakierowane w specjalnym kolorze "Mroźna Biel" o matowym wykończeniu, opcjonalnie dostępnym w połączeniu z lśniącym, czarnym dachem. Wyróżnikami są również 18-calowe obręcze kół we wzorze Radical i dyskretne napisy "Trophy" na przedniej listwie aerodynamicznej F1, ozdobnych listwach drzwi oraz numerowanych progach.

We wnętrzu zadbano o wyjątkowy wystrój. Pakiet Trophy oznacza sportowe, skórzane i podgrzewane siedzenia z wbudowanymi zagłówkami, wstawki z karbonowym motywem na obramowaniach nawiewów oraz ozdobnych listwach drzwi, aluminiową podstawę dźwigni zmiany biegów i aluminiowe, matowo wykończone wstawki w nawiewach. Za dopłatą istnieje możliwość zamówienia pokładowego systemu telemetrycznego R.S. Monitor z dodatkową funkcją regulacji progresywności działania pedału przyspieszenia (pięć trybów).

Renault Clio R.S. 220 EDC Trophy będzie dostępne w sprzedaży w Europie od czerwca.

ZOBACZ TAKŻE:

Renault Kadjar | Brat Nissana Qashqai

Renault Kadjar

Więcej o:
Komentarze (11)
Salon Genewa 2015 | Renault Clio R.S. 220 EDC Trophy | Jeszcze więcej sportu
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: bywalec

    Oceniono 10 razy 4

    Miodzio!

    Dobrze, że poprawili skrzynię. To był jedyny mankament tego auta.

  • grzegorzsrx

    Oceniono 12 razy -10

    nie jestem klijentem wymagajacym , i nie chce takiego auta , silnik ciut slaby , moze tak by ze 300 koni ?? prosze , dla kogo to cos ???

  • Gość: kierowiec

    Oceniono 20 razy -18

    Samochody na F są zawsze na F. Zawracanie doopy. Paper wszystko przjmie (parametry), a chala to jest chała.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX