Salon Genewa 2015 | Honda NSX | Europejski debiut

Honda oficjalnie zaprezentowała nową odsłonę modelu NSX. To europejska premiera supersamochodu w wersji produkcyjnej, który wcześniej pod marką Acura zadebiutował na salonie w Detroit

Honda NSX 2015 | Anglicy kupili już wszystkie

Nowy NSX pojawił się 25 lat po debiucie pierwszej generacji modelu i 10 lat po zakończeniu jego produkcji. Samochód został zaprojektowany od podstaw przez północnoamerykański oddziału badawczo-rozwojowy Hondy z Raymond w Ohio. Prace nad tym modelem trwały blisko trzy lata.

Honda - ogłoszenia aut używanych

Wygląd zewnętrzny nie jest niespodzianką, więc skupmy się na szczegółach technicznych pojazdu. Honda NSX to sportowa hybryda. Układ napędowy składa się z podwójnie doładowanego silnika V6 DOHC z układem cylindrów rozwartym pod kątem 75 stopni, wspomaganego przez silnik elektryczny umieszczony z tyłu pomiędzy benzyniakiem a dziewięciostopniową, dwusprzęgłową skrzynią biegów.

Z przodu umieszczone są jeszcze dwa niezależne silniki elektryczne, które napędzają przednie koła. Służą one nie tylko poprawie wydajności przyspieszenia i hamowania, ale również do dynamicznego sterowania momentem obrotowym. Do wyboru są cztery tryby jazdy: Quiet (tylko napęd elektryczny), Sport, Sport+ i Track (pełny potencjał). System dostosowuje pracę silnika spalinowego i silników elektrycznych, przekładni i podwozia, jak również dźwięk jednostki napędowej do wymagań kierowcy. Dostępna jest także funkcja "Launch Control" umożliwiająca najlepsze przyspieszenie ze startu zatrzymanego. Niestety Honda nadal nie zdradziła mocy, ani osiągów nowego modelu... Mówi się, że moc powinna oscylować w granicach 550 KM.

Honda rozpocznie przyjmowanie zamówień na NSX-a latem tego roku. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów na początku 2016 roku.

ZOBACZ TAKŻE:

Salon Genewa 2015 | Honda Civic Type-R | Nareszcie!

Więcej o:
Copyright © Agora SA