Nowy Civic Type-R to najmocniejszy i jak się okazuje także najszybszy przednionapędowy hot-hatch na rynku. Pod maską pracuje doładowany silnik o mocy 310 KM, co nad drugim w stawce Seatem Leon Cupra 280 daje mu 30 KM przewagi. Jak to się przełożyło na czas osiągnięty na północnej pętli Zielonego Piekła? Debiutująca w Genewie Honda wykręciła czas 7:50,63 zostawiając Leona Cupra 280 - dotychczasowego rekordzistę - ponad siedem sekund za sobą.
Historia bicia rekordów hot-hatchy na Nurburgringu:
7:50,63 - Honda Civic Type-R (maj 2014) 7:54,36 - Renault Megane (III) RS 275 Trophy-R (czerwiec 2014) 7:58,40 - Seat Leon (III) Cupra 280 (marzec 2014) 8:07,97 - Renault Megane (III) RS Trophy (czerwiec 2011) 8:16,90 - Renault Megane (II) RS R26.R (czerwiec 2008)
Jak słusznie zauważycie Seat był rekordzistą tylko przez miesiąc, ale prawdę powiedziawszy Megane RS 275 Trophy-R po pierwsze jest wersją limitowaną, po drugie trudno uznać go za hot-hatcha, który oprócz osiągów powinien oferować praktyczne wnętrze umożliwiające codzienną eksploatację.
Rekordowej Renówce można też zarzucić wykorzystanie części i podzespołów specjalnie przygotowanych dla tego modelu. Są wśród nich specjalne opony. Problem w tym, że Civic Type-R także otrzymał specjalnie zaprojektowane dla siebie "gumy". Czy na zwykłych oponach hot-hatch Hondy okazałby się równie szybki?
ZOBACZ TAKŻE: