Salon Genewa 2015 | Mercedes Concept V-ision e | Szalona Klasa V

Klasa V to samochód rzadko wybierany przez klientów indywidualnych. Czy jednak firmy potrzebują napędu zaprezentowanego w V-ision e?
Mercedes Vito | Furgon z napędem 4x4

Stworzenie Mercedesa Concept V-ision e nie było trudne. Wzięto nadwozie dobrze przyjętej i doskonale wykończonej Klasy V i połączono z napędem hybrydowym zaprezentowanym po raz pierwszy w Mercedesie C350 Hybrid. W ten sposób powstał luksusowy minibus zapewniający doskonałe osiągi przy niskim spalaniu i z możliwością jazdy w trybie elektrycznym.

Mercedes Viano - Ogłoszenia

Podstawą napędu jest benzynowy silnik spalinowy o pojemności 2 litrów o mocy 210 KM i momencie 350 Nm. Połączono go ze 122-konnym silnikiem elektrycznym oferującym moment o wartości 340 Nm. Łącznie daje to 333 KM mocy i 600 Nm momentu obrotowego.

Tak mocne źródło napędu pozwala Klasie V na osiągi, jakich mógłby pozazdrościć niejeden sportowy samochód. Osiągniecie prędkości 100 km/h zajmuje minibusowi 6,1 s a prędkość maksymalna to 206 km/h. Z drugiej strony są oszczędności wynikające z posiadania zaawansowanego napędu hybrydowego. W trybie elektrycznym, dzięki większemu zestawowi akumulatorów niż w C350 Hybrid, V-ision e może pokonać nawet 50 km, a średnie spalanie zostało ustalone na 3,0 l/100 km.

Powstaje tylko pytanie, dlaczego w samochodzie użytkowym nie zastosowano układu hybrydowego opartego na silniku wysokoprężnym, zastosowanego w Mercedesie C300 BlueTec Hybrid? Wszak zamiast świetnych osiągów lepiej widziana byłaby jeszcze większa oszczędność paliwa.

ZOBACZ TAKŻE:

Mercedes C300 BlueTec Hybrid | Ceny w Polsce

Mercedes C300 BlueTec Hybrid | Ceny w Polsce | Elektryfikacja Diesla

Więcej o:
Komentarze (5)
Salon Genewa 2015 | Mercedes Concept V-ision e | Szalona Klasa V
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • liczbynieklamia

    Oceniono 4 razy 2

    Naprawdę to takie szalone? GMC Savana/Chevrolet Express mają dostępny silnik 342KM, dopłata za to "szaleństwo" wynosi $995 w stosunku do wersji podstawowej. Jak ktoś woli, jest nieco słabsze V8 na CNG, albo diesel 6.6 litra - też V8 oczywiście.

  • popijajac_piwo

    Oceniono 1 raz 1

    Fajny, tylko ciemną tapicerkę poproszę bo tą jasną dzieciaki momentalnie zarzygają...

  • flajunahaju

    Oceniono 4 razy 0

    Jedno pytanie.. jak 210 koni spalinowego silnika plus 122 elektrycznego daje w sumie 333 KM?
    Nawet jeśli charakterystyka momentu obrotowego na to pozwala (a nie pozwala bo 350Nm + 340Nm daje 600Nm), to i tak magiczny jeden konik się dodał...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX