Salon Genewa 2015 | Honda Civic Type-R | Nareszcie!

Race car for the road - takim hasłem Honda zamierza reklamować najnowszego Civica Type-R. Przy mocy 310 KM nie brzmi to jak czcze przechwałki
Seat Leon Cupra | Rekord na NurburgringuSeat Leon Cupra | Rekord na Nurburgringu

Honda kazała nam długo czekać, ale nareszcie ten moment nastąpił. W Genewie można oglądać najnowsze wcielenie sportowego Civica. Type R poznamy po poszerzonych nadkolach mieszczących ogromne 19-calowych koła z oponami w rozmiarze 235/35 zaprojektowanymi specjalnie dla tego modelu, ogromnym tylnym spojlerze, czy dyfuzorze w tylnym zderzaku. W środku przepełnionym czerwonymi akcentami podkreślającymi ostry charakter największą zmianą są przednie fotele zastąpione głębokimi "kubłami" o przyjemnym wykończeniu.

Dla zagorzałych fanów modeli Type-R oraz wygodnickich dostępny jest pakiet GT. W jego skład wchodzą zewnętrzne elementy wykończeniowe w kolorze czerwieni (dla podkreślenia stylu), czujniki parkowania (dla dbałości o auto), automatyczne światła oraz czujnik deszczu (by móc skupić się na jeździe).

Honda Civic - znajdź egzemplarz dla siebie

Honda nie chwaliła się do ostatniej chwili osiągami silnika, ale wiemy już wszystko. Dzięki zastosowaniu turbodoładowania, po raz pierwszy w modelu Type-R, z dwóch litrów pojemności uzyskano moc 310 KM przy 6500 obr./min. i 400 Nm momentu obrotowego przy 2500 obr./min. Za przeniesienie napędu na przednią os odpowiedzialna jest sześciobiegowa skrzynia ręczna.

Seat Leon Cupra | Pierwsza jazda | Istota hot-hatchaSeat Leon Cupra | Pierwsza jazda | Istota hot-hatcha

Aby podwozie Civica z napędzaną jedynie przednią osią mogło poradzić sobie z tak dużą mocą i aby jej wykorzystanie było efektywne podwozie zaprojektowano od nowa. Z przodu zastosowano podwójne wahacze, geometrię zawieszenie dobrano tak, by zredukować o 50% wpływ momentu na układ kierowniczy, tylną belkę usztywniono o 180%. Uzupełnieniem zmian w podwoziu jest zastosowanie progresywnego układu kierowniczego, amortyzatorów o zmiennej charakterystyce oraz hamulców Brembo z czterotłoczkowymi zaciskami walczącymi z tarczą o średnicy 350 mm na przedniej osi.

Najmocniejszym hot-hatchem z napędem na przód był dotąd Seat Leon Cupra 280 (280 KM). Honda Civic Type-R pomimo o 30 KM większej mocy w sprincie 0-100 km/h okazuje się zaledwie o 0,1 s szybsza (wersje z ręczną skrzynią) legitymując się minimalnym czasem na poziomie 5,7 s. Prędkość maksymalna to 270 km/h. Ale tak naprawdę czekamy na wynik osiągnięty na północnej pętli toru Nurburgring, na którym dopracowywano Civica Type-R. W końcu Honda ma być w swojej kategorii najszybszym seryjnym autem.

 

ZOBACZ TAKŻE:

Koniec europejskiej wersji Hondy Accord

Koniec europejskiej wersji Hondy Accord

Więcej o:
Komentarze (27)
Salon Genewa 2015 | Honda Civic Type-R | Nareszcie!
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • hipciaczek

    Oceniono 39 razy -23

    Buahaha.. napęd na przód w samochodzie aspirującym do miana sportowego? Kolejna kosiarka hondy do trawy w rowach przydrożnych..

  • km1957

    Oceniono 6 razy -4

    Musze zapytac meza, w ktorym kraju i na jakich drogach mozna jezdzic z predkoscia 270 km/h, bo jakos zapomnialam.
    (pomijajac niektore odcinki autostrad w Niemczech, na ktorych akurat nie ma ograniczenia predkosci)

  • fakit.pl

    Oceniono 5 razy -3

    300KM w ośce.... ma chociaż szperę?

  • Gość: polo

    Oceniono 8 razy -2

    Ale ohyda jak po wiejskim tuningu, przydały by się jeszcze jakieś płomienie na boku i jeszcze jedna lotka na dachu , dramat . I takie G robili cztery lata .?

  • aprox99

    Oceniono 4 razy -2

    Nie straszcie już tego Golfa,20 lat temu też straszyliście i co?

  • Gość: arti

    0

    Król jest jeden ale bardzo dobrze, że konkurencja podnosi poprzeczkę. Nawet ładna ta Honda tylko zawsze te wielkie spojlery źle mi się kojarzą.

  • obywalet

    Oceniono 2 razy 0

    Ford Focus RS ma 300 KM, więc to nie Type-R jest pierwszy. Ale ja i tak jestem fanem Hondy :)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX