Salon Genewa 2015 | Honda Civic Type-R | Nareszcie!

Race car for the road - takim hasłem Honda zamierza reklamować najnowszego Civica Type-R. Przy mocy 310 KM nie brzmi to jak czcze przechwałki

Seat Leon Cupra | Rekord na Nurburgringu

Honda kazała nam długo czekać, ale nareszcie ten moment nastąpił. W Genewie można oglądać najnowsze wcielenie sportowego Civica. Type R poznamy po poszerzonych nadkolach mieszczących ogromne 19-calowych koła z oponami w rozmiarze 235/35 zaprojektowanymi specjalnie dla tego modelu, ogromnym tylnym spojlerze, czy dyfuzorze w tylnym zderzaku. W środku przepełnionym czerwonymi akcentami podkreślającymi ostry charakter największą zmianą są przednie fotele zastąpione głębokimi "kubłami" o przyjemnym wykończeniu.

Dla zagorzałych fanów modeli Type-R oraz wygodnickich dostępny jest pakiet GT. W jego skład wchodzą zewnętrzne elementy wykończeniowe w kolorze czerwieni (dla podkreślenia stylu), czujniki parkowania (dla dbałości o auto), automatyczne światła oraz czujnik deszczu (by móc skupić się na jeździe).

Honda Civic - znajdź egzemplarz dla siebie

Honda nie chwaliła się do ostatniej chwili osiągami silnika, ale wiemy już wszystko. Dzięki zastosowaniu turbodoładowania, po raz pierwszy w modelu Type-R, z dwóch litrów pojemności uzyskano moc 310 KM przy 6500 obr./min. i 400 Nm momentu obrotowego przy 2500 obr./min. Za przeniesienie napędu na przednią os odpowiedzialna jest sześciobiegowa skrzynia ręczna.

Seat Leon Cupra | Pierwsza jazda | Istota hot-hatcha

Aby podwozie Civica z napędzaną jedynie przednią osią mogło poradzić sobie z tak dużą mocą i aby jej wykorzystanie było efektywne podwozie zaprojektowano od nowa. Z przodu zastosowano podwójne wahacze, geometrię zawieszenie dobrano tak, by zredukować o 50% wpływ momentu na układ kierowniczy, tylną belkę usztywniono o 180%. Uzupełnieniem zmian w podwoziu jest zastosowanie progresywnego układu kierowniczego, amortyzatorów o zmiennej charakterystyce oraz hamulców Brembo z czterotłoczkowymi zaciskami walczącymi z tarczą o średnicy 350 mm na przedniej osi.

Najmocniejszym hot-hatchem z napędem na przód był dotąd Seat Leon Cupra 280 (280 KM). Honda Civic Type-R pomimo o 30 KM większej mocy w sprincie 0-100 km/h okazuje się zaledwie o 0,1 s szybsza (wersje z ręczną skrzynią) legitymując się minimalnym czasem na poziomie 5,7 s. Prędkość maksymalna to 270 km/h. Ale tak naprawdę czekamy na wynik osiągnięty na północnej pętli toru Nurburgring, na którym dopracowywano Civica Type-R. W końcu Honda ma być w swojej kategorii najszybszym seryjnym autem.

Zobacz wideo
Zobacz wideo

ZOBACZ TAKŻE:

Koniec europejskiej wersji Hondy Accord

Więcej o:
Copyright © Agora SA