Salon Genewa 2015 | Honda Civic Type-R | Nareszcie!

Race car for the road - takim hasłem Honda zamierza reklamować najnowszego Civica Type-R. Przy mocy 310 KM nie brzmi to jak czcze przechwałki
Seat Leon Cupra | Rekord na NurburgringuSeat Leon Cupra | Rekord na Nurburgringu

Honda kazała nam długo czekać, ale nareszcie ten moment nastąpił. W Genewie można oglądać najnowsze wcielenie sportowego Civica. Type R poznamy po poszerzonych nadkolach mieszczących ogromne 19-calowych koła z oponami w rozmiarze 235/35 zaprojektowanymi specjalnie dla tego modelu, ogromnym tylnym spojlerze, czy dyfuzorze w tylnym zderzaku. W środku przepełnionym czerwonymi akcentami podkreślającymi ostry charakter największą zmianą są przednie fotele zastąpione głębokimi "kubłami" o przyjemnym wykończeniu.

Dla zagorzałych fanów modeli Type-R oraz wygodnickich dostępny jest pakiet GT. W jego skład wchodzą zewnętrzne elementy wykończeniowe w kolorze czerwieni (dla podkreślenia stylu), czujniki parkowania (dla dbałości o auto), automatyczne światła oraz czujnik deszczu (by móc skupić się na jeździe).

Honda Civic - znajdź egzemplarz dla siebie

Honda nie chwaliła się do ostatniej chwili osiągami silnika, ale wiemy już wszystko. Dzięki zastosowaniu turbodoładowania, po raz pierwszy w modelu Type-R, z dwóch litrów pojemności uzyskano moc 310 KM przy 6500 obr./min. i 400 Nm momentu obrotowego przy 2500 obr./min. Za przeniesienie napędu na przednią os odpowiedzialna jest sześciobiegowa skrzynia ręczna.

Seat Leon Cupra | Pierwsza jazda | Istota hot-hatchaSeat Leon Cupra | Pierwsza jazda | Istota hot-hatcha

Aby podwozie Civica z napędzaną jedynie przednią osią mogło poradzić sobie z tak dużą mocą i aby jej wykorzystanie było efektywne podwozie zaprojektowano od nowa. Z przodu zastosowano podwójne wahacze, geometrię zawieszenie dobrano tak, by zredukować o 50% wpływ momentu na układ kierowniczy, tylną belkę usztywniono o 180%. Uzupełnieniem zmian w podwoziu jest zastosowanie progresywnego układu kierowniczego, amortyzatorów o zmiennej charakterystyce oraz hamulców Brembo z czterotłoczkowymi zaciskami walczącymi z tarczą o średnicy 350 mm na przedniej osi.

Najmocniejszym hot-hatchem z napędem na przód był dotąd Seat Leon Cupra 280 (280 KM). Honda Civic Type-R pomimo o 30 KM większej mocy w sprincie 0-100 km/h okazuje się zaledwie o 0,1 s szybsza (wersje z ręczną skrzynią) legitymując się minimalnym czasem na poziomie 5,7 s. Prędkość maksymalna to 270 km/h. Ale tak naprawdę czekamy na wynik osiągnięty na północnej pętli toru Nurburgring, na którym dopracowywano Civica Type-R. W końcu Honda ma być w swojej kategorii najszybszym seryjnym autem.

 

ZOBACZ TAKŻE:

Koniec europejskiej wersji Hondy Accord

Koniec europejskiej wersji Hondy Accord

Więcej o:
Komentarze (27)
Salon Genewa 2015 | Honda Civic Type-R | Nareszcie!
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • timeatack

    Oceniono 19 razy 11

    czas i osiągi konkretne, Honda nie zawiodła, szkoda tylko że nie wygląda jak prototyp który pokazali rok temu

  • Gość: joe brody

    Oceniono 9 razy 9

    I znów w nagłówku artykułu nie jest wymieniony jego temat - Honda Civic - a jest Golf. Ile u Was kosztuje taka reklama?

  • Gość: Shaman

    Oceniono 14 razy 8

    7:50,63 min to oficjalny czas przejazdu Północnej Pętli toru Nürburgring przez Hondę Civic Type R. Jest to obecnie rekord w klasie samochodów produkcyjnych z napędem na przednie koła.

  • Gość: Qra

    Oceniono 18 razy 6

    Lipa, że nie mieli na tyle jaj, żeby zrobić ten rewelacyjny tylny spojler zintegrowany z tylnymi światłami. Wtedy cale auto na tym zyskiwało. A teraz wygląda jak van na cienkich oponkach. Szacunek za technologie, pała za stylistkę.
    http://szrociaki.blogspot.com/2015/03/zakupiwszy-najszybszy-samochod-swiata.html

  • Gość: MMMM

    Oceniono 11 razy 3

    Szkoda że nie zachowali tych szatańskich rogów z prototypu, bo teraz to jakieś poroże jelenia ... Ale i tak jest ok, moim zdaniem lepiej niż Focus, ale to tylko moje osobiste zdanie.

  • Gość: arti

    0

    Król jest jeden ale bardzo dobrze, że konkurencja podnosi poprzeczkę. Nawet ładna ta Honda tylko zawsze te wielkie spojlery źle mi się kojarzą.

  • obywalet

    Oceniono 2 razy 0

    Ford Focus RS ma 300 KM, więc to nie Type-R jest pierwszy. Ale ja i tak jestem fanem Hondy :)

  • sselrats

    Oceniono 12 razy 0

    Konkurencja malych samochodow z napedem na przod. Przedszkole...

  • zycietowiecej

    Oceniono 4 razy 0

    Ładne auto! Mogli jednak podwojne wahacze z przodu przeznaczyć na pojedyncze z przodu i z tyłu. sportowe auto z belką skrętno to- w mojej opinii- duża strata dla prowawdzenia. honda umie robic dobre auta, ale Fordem F chyba jezdzi się najlepiej, No, chyba ze kogos stać na bmw.
    zobacz "Ale Auto!" o hondzie na: ZycieToWiecej i dodaj c o m

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX