Salon Genewa 2015 | Porsche 911 GT3 RS | Tylko z PDK

Jest mocniejszy, szybszy i bardziej ekstremalny od poprzednika. Ale nowe 911 GT3 RS jest też dużo droższe
Salon Genewa 2015 | Porsche Cayman GT4 | Na ostroSalon Genewa 2015 | Porsche Cayman GT4 | Na ostro

Porsche 911 GT3 RS to najbardziej ekstremalna wersja wyścigowa, jaką można kupić w salonie Porsche, zarejestrować i jeździć nią po drogach publicznych. Zbudowano ją po to, by bogaci amatorzy wyścigów samochodowych sami mogli poczuć adrenalinę i rywalizację z jaką zawodowi kierowcy wyścigowi mają do czynienia na co dzień.

Poprzednik oparty na serii 997 był ekstremalny. Tak nam się wydawało, dopóki nie poznaliśmy szczegółów związanych z najnowszym GT3 RS zbudowanym w oparciu o serię 991. Z seryjną 911-ką ma on niewiele wspólnego poza strukturą nadwozia. Resztę zbudowano z myślą o osiągach i niskiej masie.

Nowe GT3 RS waży 1420 kg, to o 10 kg mniej, niż 911 GT3 (991), ale aż o 45 kg więcej od poprzednika. Wzrostu masy nie udało się uniknąć pomimo paneli nadwozia wykonanych ze stopów aluminium, magnezowego dachu, przedniej i tylnej pokrywy z tworzyw wzmocnionych włóknem węglowym CFRP (Carbon Fiber Reinforced Plastic) i kilku innych zabiegów walki z masą. Ale Porsche w celu poprawy osiągów zastosowało stary jak świat zabieg - zwiększyło moc.

Bentley Continental GT3-R | Tym razem osiągiBentley Continental GT3-R | Tym razem osiągi

Tak jak można było się spodziewać nowe GT3 RS otrzymało wolnossący silnik B6 4.0 osiągający 500 KM mocy łączony z siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową PDK przesyłającą ją dalej na tylne koła. To jedyna opcja, skrzyni ręcznej nie będzie w ofercie. Nie ma co załamywać rąk nad tym faktem, bowiem osiągi są rewelacyjne. Pierwsza setka pojawia się na prędkościomierzu po 3,3 sekundy od startu, druga po 10,9 sekundy, a prędkość maksymalna przekracza 320 km/h.

Wiemy już, że nowe GT3 RS jest bardzo szybkie. Północną pętlę toru Nurburgring jest w stanie pokonać w 7 min 20 sek, to 5 sekund krócej od aktualnego 911 GT3 i ponad 13 sekund szybciej od poprzedniego GT3 RS.

Kupując drogowo-torowe Porsche nie jesteśmy skazani na surowe wnętrze, czy pozbawione tapicerki drzwi. Producent z Zuffenhausen zadbał, by kierowca czuł się jak we w pełni cywilizowanym aucie. I tak by było, gdyby nie ten dźwięk...


Porsche 911 GT3 RS wejdzie do sprzedaży za kilka miesięcy. Ceny w Niemczech zaczynają się od 181 690 euro.


ZOBACZ TAKŻE:

Salon Genewa 2015 | Aston Martin Vantage GT3 | Konkurent 911 GT3 RS

Salon Genewa 2015 | Aston Martin Vantage GT3 | Konkurent 911 GT3 RS

Więcej o: