Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX
Ranking najcenniejszych marek | Toyota liderem
Brand Finance sporządził listę 500 najbardziej wartościowych marek na świecie. Nikogo nie powinien dziwić fakt, że pierwsze miejsce w 2015 roku z wartością ponad 128 mld dolarów zajęło Apple. Pozostałe miejsca podium przypadły markom Samsung (81,7 mld) i Google 76,6 mld).
A co z branżą motoryzacyjną? Najbardziej wartościowa okazała się Toyota plasując się w tym roku na 13. pozycji. W drugiej dziesiątce znalazły się jeszcze dwie marki samochodów, ale w sumie w pierwszej setce branża motoryzacyjna reprezentowana jest zaledwie przez osiem marek.
Na wartość marki znacząco wpływa to, czy jest ona niezależną firmą (jak BMW), czy "jedynie" częścią wielomarkowego koncernu (jak Audi). Znacznie wyższą wartość mają także czołowe marki danej grupy (jak Hyundai).
Lista najbardziej wartościowych marek samochodowych:
Co oferuje rynek w segmencie C premium?
13. Toyota (35,017 mld USD)
15. BMW (33,079 mld)
17. Volkswagen (31,025 mld)
21. Mercedes-Benz (27,328 mld)
36. Honda (22,424 mld)
44. Ford (20,315 mld)
49. Hyundai (19,357 mld)
54. Nissan (18,085 mld)
124. Audi (9,591 mld)
155. Renault (7,849 mld)
169. Chevrolet (7,15 mld)
204. Land Rover (6,521 mld)
214. Peugeot (6,21 mld)
223. Fiat (6,06 mld)
261. Kia (5,238 mld)
290. Mazda (4,795 mld)
295. Ferrari (4,747 mld)
303. Mini (4,672 mld)
343. Lexus (4,217 mld)
349. Volvo (4,154 mld)
366. Suzuki (4,001mld)
392. Porsche (3,839 mld)
393. Subaru (3,837 mld)
410. Citroen (3,703 mld)
449. GMC (3,492 mld)
W pierwszej 500. zmieściło się 25 marek motoryzacyjnych. Studiując tabelkę zawierającą same marki samochodowe odkrywamy ciekawe fakty. Infiniti (1,472 mld) przegoniło Jaguara (1,435 mld), Dacia (1,047 mld) jest więcej warta niż Seat (0,691 mld), a wciąż funkcjonująca Lancia (350 mln) mniej, niż umierający wielokrotnie Saab (358 mln), czy zlikwidowany w 2010 roku Saturn (361 mln). Największą wartość wśród "nieistniejących" marek ma Pontiac (1,243 mld). Samochody tej marki przestano produkować w 2010 roku.
W rankingu znalazły się także nazwy koncernów traktowane jak marki. Daimler (właściciel Mercedesa) został wyceniony na 2,773 mld, a General Motors na 2,277 mld dolarów.
ZOBACZ TAKŻE:
Wygrane i przegrane marki raportu TUV
-
Pierwszy dzień obowiązkowej jazdy na suwak. Przez cały dzień obserwowaliśmy błędy kierowców. Mamy pięć ważnych wniosków
-
Jazda na suwak i korytarz życia obowiązkowe od 6 grudnia. Droga do pracy teoretycznie będzie wyglądać zupełnie inaczej
-
Autostrada A2 rusza na wschód. Pierwszy z trzech odcinków między Mińskiem a Siedlcami coraz bliżej
-
Samochód podpowie kierowcy kiedy zmieni się światło. To dopiero projekt, ale ma szanse się sprawdzić
-
Kierowca skody robił zdjęcia policjantom, ci zatrzymali go do kontroli. Okazało się, że jest pijany
- "Bezwypadkowy", "pierwszy właściciel", czyli jak nie dać się nabrać sprzedawcy
- Renault Clio 1.3 TCe - opinie, test, spalanie. Odmłodzony przebój z najmocniejszym silnikiem
- W taką pogodę na drogach często pojawia się czarny lód. Jak uniknąć niebezpieczeństwa?
- Opony do samochodów elektrycznych - gdzie jest granica pomiędzy tworzeniem opony o małym oporze toczenia, a właściwościami jezdnymi?
- Power of Choice, czyli jak nie dać się zwariować w czasach elektromobilności
Forum
- Opony zimowe czy wielosezonowe (37)
- Mam nadzieję, że 3ci pas nie powstanie. (12)
- bliskie spotkania III stopnia (7)
- trzepanie kasy za brak OC (22)
- OT - pytanie o władzę Prezesa NIK (20)
- OT - płacz to chyba jest teraz? (19)
- Ponad 200 osób ginie w Polsce rocznie na pasach (49)
- OT - dziś orzeczenie SN w sprawie "wyroku" TSUE (22)
- Masło orzechowe (50)
- Ferrari 488 GTB od 1-go wlasciciela Full opcja (24)
fakej
Oceniono 26 razy -12
Hm, dla mnie Toyota to zawsze była najbardziej paszteciarska marka zaraz po Oplu. W sumie na dzień dzisiejszy to jest mniej paszteciarska od Opla tylko ze względów historycznych (Supra, Celica i Land Cruiser). Ze współczesnych produkcji może daje radę Hilux, reszta to plastikowy i powolny złom.