Ranking najcenniejszych marek | Toyota liderem

Czy najpopularniejsza marka jest jednocześnie najcenniejsza? Tak, Toyota jest liderem tego rankingu od lat, ale pozostałe miejsca nie mają już wiele wspólnego z wolumenem sprzedaży

Brand Finance sporządził listę 500 najbardziej wartościowych marek na świecie. Nikogo nie powinien dziwić fakt, że pierwsze miejsce w 2015 roku z wartością ponad 128 mld dolarów zajęło Apple. Pozostałe miejsca podium przypadły markom Samsung (81,7 mld) i Google 76,6 mld).

A co z branżą motoryzacyjną? Najbardziej wartościowa okazała się Toyota plasując się w tym roku na 13. pozycji. W drugiej dziesiątce znalazły się jeszcze dwie marki samochodów, ale w sumie w pierwszej setce branża motoryzacyjna reprezentowana jest zaledwie przez osiem marek.

Na wartość marki znacząco wpływa to, czy jest ona niezależną firmą (jak BMW), czy "jedynie" częścią wielomarkowego koncernu (jak Audi). Znacznie wyższą wartość mają także czołowe marki danej grupy (jak Hyundai).

Lista najbardziej wartościowych marek samochodowych:

Co oferuje rynek w segmencie C premium ?

13. Toyota (35,017 mld USD) 15. BMW (33,079 mld) 17. Volkswagen (31,025 mld) 21. Mercedes-Benz (27,328 mld) 36. Honda (22,424 mld) 44. Ford (20,315 mld) 49. Hyundai (19,357 mld) 54. Nissan (18,085 mld) 124. Audi (9,591 mld) 155. Renault (7,849 mld) 169. Chevrolet (7,15 mld) 204. Land Rover (6,521 mld) 214. Peugeot (6,21 mld) 223. Fiat (6,06 mld) 261. Kia (5,238 mld) 290. Mazda (4,795 mld) 295. Ferrari (4,747 mld) 303. Mini (4,672 mld) 343. Lexus (4,217 mld) 349. Volvo (4,154 mld) 366. Suzuki (4,001mld) 392. Porsche (3,839 mld) 393. Subaru (3,837 mld) 410. Citroen (3,703 mld) 449. GMC (3,492 mld)

W pierwszej 500. zmieściło się 25 marek motoryzacyjnych. Studiując tabelkę zawierającą same marki samochodowe odkrywamy ciekawe fakty. Infiniti (1,472 mld) przegoniło Jaguara (1,435 mld), Dacia (1,047 mld) jest więcej warta niż Seat (0,691 mld), a wciąż funkcjonująca Lancia (350 mln) mniej, niż umierający wielokrotnie Saab (358 mln), czy zlikwidowany w 2010 roku Saturn (361 mln). Największą wartość wśród "nieistniejących" marek ma Pontiac (1,243 mld). Samochody tej marki przestano produkować w 2010 roku.

W rankingu znalazły się także nazwy koncernów traktowane jak marki. Daimler (właściciel Mercedesa) został wyceniony na 2,773 mld, a General Motors na 2,277 mld dolarów.

ZOBACZ TAKŻE:

Wygrane i przegrane marki raportu TUV

Więcej o:
Copyright © Agora SA