Bugatti Veyron | Ostatni egzemplarz numer 450

Kończy się pewna era w motoryzacji. Bugatti zakończyło produkcję Veyrona. Ostatnim autem o numerze podwozia 450 został roadster w spersonalizowanej wersji Grand Sport Vitesse dla klienta z Bliskiego Wschodu

Bugatti | Czym zaszokuje następca Veyrona?

Auto, ochrzczone przydomkiem "La Finale", zostanie wystawione na salonie samochodowym w Genewie, obok egzemplarza numer 1. Bugatti rozpoczęło produkcję Veyrona dokładnie 10 lat temu, w 2005 roku. W sumie powstało 300 sztuk coupe i 150 roadsterów. Nazwa modelu pochodzi od nazwiska francuskiego kierowcy wyścigowego, Pierre'a Veyrona, który w Bugatti wygrał 24-godzinny wyścig w Le Mans.

Bugatti Veyron to supersamochód jedyny w swoim rodzaju, który miał być najszybszy, najmocniejszy i najdroższy w historii, ale także komfortowy i luksusowy. Inżynierom, nie bez problemów, ale udało się to wszystko połączyć w jedną całość. Auto biło rekordy prędkości i kosztowało majątek, ale okazało się, że wysokie koszty produkcji i opracowania pojazdu okazały się jeszcze wyższe.

Do napędu użyto potężnego 16-cylindrowego silnika o pojemności 8 litrów z czterema turbosprężarkami. Na początku moc wynosiła 1001 KM. Potem pojawiały się wersje specjalne o jeszcze większej mocy. Ostatni egzemplarz Veyrona Grand Vitesse Sport generuje 1200 KM mocy oraz 1500 Nm momentu obrotowego. Osiągi są niesamowite. Auto, ważące niespełna dwie tony, jest w stanie rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 2,5 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi znacznie powyżej 400 km/h. Z zaciekawieniem czekamy na następcę tego wyjątkowego samochodu.

ZOBACZ TAKŻE:

Bugatti Veyron | Jedno superauto w wielu odsłonach

Więcej o:
Copyright © Agora SA