Salon Genewa 2015 | Honda HR-V | Drugie podejście

Honda nie zamierza pozostawać w tyle za konkurencją. HR-V to odpowiedź na takie hity rynkowe, jak Nissan Juke, czy Renault Captur
Co oferuje rynek crossoverów segmentu B?Co oferuje rynek crossoverów segmentu B w Polsce?

Honda była jednym z pionierów tego segmentu i to w czasach, gdy pojęcie crossovera raczkowało, bądź jeszcze nawet nie istniało w odniesieniu do tzw. modeli uterenowionych. Pierwszy model HR-V pojawił się w 1998 roku, a jego konstrukcje oparto na ówczesnej Hondzie Civic. Podobnie jak najnowsza Honda HR-V był pozycjonowany poniżej produkowanej od 1995 roku Hondy CR-V.

Honda HR-V - Ogłoszenia

Choć konstrukcję nowego crossovera Hondy oparto na platformie modelu Jazz, to pod względem wielkości nie stoi w cieniu poprzednika. Długość wynosi 4,29 metra, czyli jest niemal 20 cm dłuższa od swojego starego imiennika.

Nowa Honda HR-V to na wskroś nowoczesny samochód. Przyjemne dla oka wnętrze zostało skoncentrowane na kierowcy. Pasażer musi pogodzić się z faktem że 5-calowy, lub opcjonalny 7-calowy, dotykowy ekran systemu multimedialnego został lekko obrócony w kierunku kierującego. Z tyłu znajdziemy znaną z innych modeli Hondy kanapę Magic Seats z podnoszonymi siedziskami. Po jej złożeniu uzyskujemy płaską powierzchnię załadunkową. Sam kufer jest całkiem pojemny, mieści standardowo 453 litry bagażu, maksymalna przestrzeń na ładunek to 1026 litrów.

2015 Honda HR-V

Na pokładzie może się znaleźć szereg systemów bezpieczeństwa, w tym system unikania kolizji, asystent zmiany pasa ruchu, system rozpoznawania znaków oraz automatyczne światła drogowe.

Honda HR-V w specyfikacji europejskiej będzie początkowo napędzana jednym z dwóch silników do wyboru. Pierwszy to benzynowy 1.5 i-VTEC oferujący 131 KM mocy, drugi to wysokoprężny 1.6 i-DTEC osiągający 120 KM. Obydwie jednostki mogą współpracować z sześciobiegową skrzynią ręczną lub bezstopniową CVT.


ZOBACZ TAKŻE:

Salon Genewa 2015 | Honda | Nowy rozdział marki w Europie

Salon Genewa 2015 | Honda | Nowy rozdział marki w Europie

Więcej o:
Komentarze (20)
Salon Genewa 2015 | Honda HR-V | Drugie podejście
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Sympatyk

    Oceniono 21 razy 7

    To się nazywa HONDA... Perfekcja w każdym calu.

  • agonda

    Oceniono 27 razy 5

    HR-V przestali produkować w 2006 r. i wracają do niego po 9 latach, kiedy na rynku są dostępne drugie i trzecie generacje małych, bulwarowych "terenówek". To się nazywa wyczuć koniunkturę - wpaść na świetny pomysł, a potem usunąć się w cień. Miałem model z 2000 r., ten nowy jest pospolity jak inne japońsko-koreańskie wypusty ostatnich lat.

  • stophipokrytom

    Oceniono 31 razy 5

    Tamten był zabawny, ten jest pospolity

  • Gość: macfisto

    Oceniono 12 razy 4

    Zdecydowanie za słabe silniki. Powinni pójść tą samą drogą co Mazda i zaoferować dwulitrowe wolnossące benzynowe silniki o mocy co najmniej 170 KM. Do tego klasyczny automat ze sprzęgłem hydrokinetycznym i opcjonalnie napęd na dwie osie. Wtedy ten model byłby znacznie ciekawszy.

  • Gość: klusek12

    Oceniono 7 razy 1

    Odbieram ten samochod z salonu za 3 tygodnie mam nadzieje ze bedzie OK

  • iobserver

    Oceniono 3 razy 1

    piękna konkurencja dla kaszkaja i asx (nie wspominam o koreańskim chłamie, nie wart)

  • Gość: skos

    Oceniono 37 razy 1

    i znowu ta badziewna CVT. Czy skosni maja jakas awersje do normalnych automatow?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX